PDA

View Full Version : goede flanger



Jap
4 maart 2005, 16:09
Nou zoals je ziet ben ik opzoek naar een goede flanger.
Ik ben 13, heb dus niet al te veel geld maar wil toch iets dat de moeite waard is.
2e hands vin ik ok prima. (hier op gitaarmarkt stond een BF-2 voor 60 euro, rond die prijs dus ongeveer :roll: )

Gear -->

Squier strat
Thuis- Peavey blazer 158
Repetitie en optredens- Fender FM65
Boss ds1

Het liefste iets dat goed klinkt op de Fender.
Soort flange --> bijvoorbeeld de intro van Killing in the name van Rage Against The Machine.. dus voor stevige muziek. 8-)

Graag reacties,

Groetjes,
Jaap

Speeddemon
4 maart 2005, 16:13
Ibanez SF-10 Swell Flanger. Wel effe zoeken, worden al lang niet meer gemaakt. Prijs rond de 40-70 euro.

Jap
4 maart 2005, 16:22
Nou, das snel dankjewel :D .. k ben al op zoek geweest ,, maar (nog) niet zo heel veel resultaat.. maja

groetjes

Jap
4 maart 2005, 16:24
Nou, das snel dankjewel :D .. k ben al op zoek geweest ,, maar (nog) niet zo heel veel resultaat.. maja

groetjes

Antal
4 maart 2005, 16:55
Als je een mooie suptiele zoekt: Ibby FL9. Als je meer een vliegtuig zoekt: Boss BF2

phx
4 maart 2005, 18:52
Ik heb gehad:

Boss BF2 - zuigt bigtime
Boss HF2 -is beter dan de bf2 maar still no good
Ibanez FL9 - way better, alleen ik kreeg er niet 'mijn' geluid uit

nu heb ik zojuist een Pearl flanger gekocht voor een paar pleuri, kijken of dat wat is. Ik mis nl wel een flanger op mijn board....

Fuhgawz
4 maart 2005, 19:07
Tom Morello gebruikt geloof ik een Ibanez Flanger uit de 10 serie. Welke het precies is zul je even op google op moeten zoeken.

Jap
4 maart 2005, 19:13
tom gebruikt deze
http://www.effectsdatabase.com/images/gear/Ibanez_DFLDigitalFlanger_s.jpg

Maar daar is echt niet aan te komen... :-(

Lucluc
4 maart 2005, 19:54
Ik heb er al wat gevonden: http://www.tools4tones.nl/

en: http://www.pentermanmuziek.nl/

Alvast een FL-9 voor 70 euro

- Boss HF-2 High Band Flanger
- Boss BF-2 Flanger
- Ibanezz FFL Flanger


Jammer dat ik mijn oude Electric Mistress en DOD-670 net heb verkocht. Die zijn ook allebij behoorlijk goed.

Dirk_Hendrik
4 maart 2005, 20:34
tom gebruikt deze
http://www.effectsdatabase.com/images/gear/Ibanez_DFLDigitalFlanger_s.jpg

Maar daar is echt niet aan te komen... :-(

Ik heb er echt tijden één in mijn sig gehad die als mankement een afgebroken knop had maar verder OK was. Heppem nog steeds.

DREAMMACHINE
4 maart 2005, 21:15
ik gebruik zelf op het moment de fl301 die ook bij tools4tones 2ehands te koop staat, imo 1 vd meest heerlijke flangers die ik ooit gehoord heb ( ...alleen a/da flanger veegde echt de vloer er mee aan maarja....)

werkt wel op 18v, maar gaat ook wel erg diep!

aanrader als je er ergens 1 voor een leuke prijs tegenkomt!

Jap
5 maart 2005, 09:57
- Boss HF-2 High Band Flanger
- Boss BF-2 Flanger
- Ibanezz FFL Flanger

http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/effecten/39624.jpg

hier de high band flanger,, ik had m al gezien maar ik dacht dat dit echt meer bedoeld was voor de gekke geluidjes... daar is btw nog niet zo veel op geboden :o


Boss BF2 - zuigt bigtime

Is die dan echt zo slecht :-( , die was ik eigelijk van plan te kope :roll:

Nicci
5 maart 2005, 11:10
die Boss is niet de flanger van mijn keuze, maar het is een flanger en hij doet wat hij moet doen. laat je niet al te veel leiden door de "zuigt big time" verhalen . . . .

mooie flangers zijn duur. Electric Harmonix maakt wat mij betreft de mooiste. heb ik tijden gehad, maar vanwege zijn formaat heb ik hem weggedaan en heb nu een MXR micro flanger. ook al niet goedkoop (en bijna niet te vinden), maar klinkt goed.

PS ik heb nog wel een Boss flanger liggen, mag je voor een forumprijsje wel van me overnemen. het gaat om de BF2.

Jap
5 maart 2005, 13:12
.....forumprijsje :roll: :???:

Mitch
5 maart 2005, 13:56
Forumprijsjes zuigen big time :seriousf:

Op eBay Duitsland staat trouwens nog een SF10. Die oude FL301's zijn ook nog plenty te vinden hoor.

Nicci
5 maart 2005, 14:02
dubbel . . . . . is daar niets aan te doen? dit forum werkt zo beroerd slecht!

Nicci
5 maart 2005, 14:21
€20,-, dat is toch een zacht forumprijsje?

Jap
6 maart 2005, 11:28
20 Euri!! :o

Allicht wil k m dan kope,, :wink:

Nicci
6 maart 2005, 11:38
laat het me maar weten

Jap
6 maart 2005, 12:06
You've got mail :roll:

Jap
6 maart 2005, 12:07
en trouwens de rest nog bedankt voor alle tips :D

groete

Nicci
6 maart 2005, 18:55
You've got mail :roll:

mail me even op m.aufderhaar@home.nl

ik begrijp weinig van die prive berichten hier . . .

dath
10 maart 2005, 18:24
ik heb nog een Ibanez Swell Flanger (SF 10), ik gebruik hem te weinig dus ik wil hem wel verkopen voor wie interresse heeft.
ik kan best begijpen dat hij wordt aangeprezen, hij is erg solide en betrouwbaar!
groet!

Speeddemon
10 maart 2005, 20:57
ik heb nog een Ibanez Swell Flanger (SF 10), ik gebruik hem te weinig dus ik wil hem wel verkopen voor wie interresse heeft.
ik kan best begijpen dat hij wordt aangeprezen, hij is erg solide en betrouwbaar!
groet!
wat voor 'forumprijsje' had je in gedachten? :wink:

Jap
11 maart 2005, 15:59
neej srry ik heb de bf2 van nicci al gekocht :roll:
maar toch bedankt voor het aanbod

dath
13 maart 2005, 17:13
wat voor 'forumprijsje' had je in gedachten? :wink:

nou, eigenlijk heb ik alweer een toepassing gevonden n.a.v. dit bericht over flangers, en ook met de filosofie "50 euro is zo weg, maar een Ding blijft" denk ik dat ik hem toch niet weg ga doen...