PDA

View Full Version : Slagplaten



SiNiSTRaL
13 juli 2002, 14:19
moggûh,

ik wil graag een zwarte slagplaat op me (zwarte) strat zetten, hoeft geen originele fender slagplaat te zijn, die zijn tamelijk duur voor hoopje plastic heb ik begrepen, maar ik heb ook gehoord dat die andere merken soms niet passen, maar da geeft nie, heb toch een boormachine.....iemand suggesties voor andere merken??

Ic3gl0vE
13 juli 2002, 18:47
http://www.voxhumana.nl

Bouke
13 juli 2002, 21:12
Hey,

Maak er gewoon eentje zelf! Heb ik ook gedaan met een zwarte Ibanez RG140. Deze had een zwarte plaat maar ik heb een aluminium gepolijste plaat gemaakt.

Originele overgetrokken op een mooi plaatje alu. Gezaagd, geboord, afgewerkt en gepolijst.

Nu krijg ik nog steeds reacties op m'n (backup) gitaar.

Zoek dus een geschikt stukje materiaal en kopieeeren maar!

Bouke

Anders Destium
13 juli 2002, 22:50
Een idee is misschien Peer Dellen in Den Haag (straatje tegenover Rock Palace). Dit is een gitaarbouwer met de nodige goodies op voorraad normaal gesproken (ook mooie parelmoere slagplaten e.d.) Boren is wel redelijk gevaarlijk voor het geluid (kan gaan resoneren), maar een vriend van mij heeft het ook gedaan met een Ibanez RG die er stukken op vooruit is gegaan, maar zelf maken is natuurlijk ook een optie

BLOK182
14 juli 2002, 14:20
Hey Bouke, briljant idee!!
Ik ga strax ff voor mun LP een ander slagplaatje maken uit plaatstaal, heb ik hier nog een stuk van liggen.

SiNiSTRaL
14 juli 2002, 16:05
ok, thnx allen, ik zag trouwens dat ze op voxhumana ook gewoone pickguard platen hebben, dus gewoon vierkante plaat slagplaat materiaal en zelf maar zagen, zal er over nadenken, toch thnx

Phyrexian
14 juli 2002, 16:48
Hey Bouke,

zo'n Aluminium slagplaat lijkt er mij super uit te zien!!

Kan je eens een foto online plaatsen?

thanks,

Bart