PDA

View Full Version : poor man's guitar cable



birt
4 maart 2005, 13:47
ik heb hier nog wel een aantal jacks liggen en diverse kabels. nu vroeg ik me af welke nog wel te gebruiken zijn voor een pedalboard.

serieelkabel? hoogwaardige afgeschermde kabel met meerdere aparte kernen die ik zou kunnen samen nemen en als 1 geleider gebruiken.

afgeschermde telefoonkabel?

(ja "koop gewoon gitaarkabel" is idd het juiste antwoord maar dit past niet in een doehetzelvers topic :p)

Wormaap
4 maart 2005, 16:37
In principe zou elke kabel met 2 of meer aders moeten werken, en afscherming is een plus natuurlijk. 'K zou zeggen: Soldeer eens wat in elkaar en luister ;)

Antal
4 maart 2005, 16:43
In principe zou elke kabel met 2 of meer aders moeten werken, en afscherming is een plus natuurlijk. 'K zou zeggen: Soldeer eens wat in elkaar en luister ;)

Afscherming is geen +, het is een must!

birt
4 maart 2005, 17:16
mah ik ga em hoe dan ook voorlopig gebruiken ;)

Wormaap
4 maart 2005, 17:38
In principe zou elke kabel met 2 of meer aders moeten werken, en afscherming is een plus natuurlijk. 'K zou zeggen: Soldeer eens wat in elkaar en luister ;)

Afscherming is geen +, het is een must!
Zonder afscherming doet'ie het ook prima hoor, alleen een grote kans op ruis, brom en meer van dat soort ongein.

Dirk_Hendrik
4 maart 2005, 20:46
coax?

Wormaap
4 maart 2005, 23:00
Coax kun je ook gebruiken volgens mij.

bert k
5 maart 2005, 00:37
Ja, maar dat is zo stug. Als het antennekabel is, dan zit daar massief draad in. Kans op breuken dus.

birt
5 maart 2005, 10:15
die serieeldraad is wel goed :)
geweven afscherming met daarin 9 meerkernige geleiders die ik samen neem als 1 geleider.
vrij soepel en best wel goed te gebruiken dus, nu hebben we weer een oplossing voor al die oude pc kabeltjes :lol: