PDA

View Full Version : Is deze Les Paul-kloon wat?? (Ibanez)



puvin
13 juli 2002, 13:03
Lefthanded Ibanez Les Paul uit 1974 (de lawsuit models). Is customized met 2 Di Marzio pick-ups, waarvan 1 met splittertoggleswitch, in uitstekende staat, met hardcase. 550 Euro

Heb de kans om deze gitaar te kopen en eerlijk gezegd lijkt het me wel wat. Reacties? Ervaringen?
Kan het zijn dat deze gitaar inderdaad bijna klinkt als een Les Paul en speelt als een Ibanez?

Puvin

FragDaddy
13 juli 2002, 13:15
Die ibanez uit de lawsuit periode schijnt echt goed te zijn ja, sommige zelfs nog beter als een echte gibson.

maar ga het gewoon eens proberen?

2muchcoffeeman
13 juli 2002, 14:17
.. heb lange tijd een Ibby 76 black custom gehad die ik meer Gibson vond klinken dan de Gibby Les Paul custom die sinds Ibbies komst onder mijn bed in zijn kistje bleef liggen.
Het enige wat echt minder was waren de mechanieken maar voor de rest... die pickups! Wow! Ik weet dat Slash en Billy Gibbons om sommige Les Pauls de originele pickups vervangen door die super 70's.Dat er op die van jou dimarzio's zitten.. bloodyshame.

puvin
13 juli 2002, 14:51
hmm,
ja spijtig misschien van die pick-ups...
Ken ze niet hoor,
maar dimarzio's zijn toch ook goed hé??

En de prijs?
Zit die goed?

puvin
13 juli 2002, 14:52
en ze speelt vlot ook waarschijnlijk toch?Probleem is dat vervoer heel moeilijk is, dus ik kan ze niet zomaar even proberen,
zou eigenlijk al 90% zeker moeten zijn te kope...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: puvin op 2002-07-13 14:53 ]</font>

lars
13 juli 2002, 15:59
effe een wat minder positief geluid:

ik weet niet of die linkhandige duurder zijn dan rechtshandig, maar als ie rechtshandig was zou ik er zeker geen 550 voor over hebben. verder, je hebt uit die tijd erg veel verschillende types, zowel met geschroefde als met gelijmde hals, de geschroefde hals is 550 ZEKER niet waard, dus let daar ook op. verder, ik kan je vertellen dat ze op marktplaats.nl redelijk vaak voorbij kwamen en het hoogste bedrag dat ik heb gezien was voor een goldtop inclusief orginele koffer en daar werd 320 als hoogste bod voor gegeven......

check voor wat meer info http://216.250.245.172/copies.html

en over die super 70-ies..... zo gewldig zijn die ook weer niet hoor

2muchcoffeeman
13 juli 2002, 17:15
niet geweldig lars? u heeft zeker een gibson thuis... het kan zijn dat het uw smaak niet is natuurlijk, dat u van heel erg harde, overgewikkelde keramische pickups houdt en zowiezo nooit een buizeneindtrap vol open zet maar het doet met een geinig distortion pedaaltje. sja...
Hier in Holland zijn een hoop ouwe ibanezjes en de prijzen redelijk, in de USA doet een gelijmde seventies Les Paul al gauw 600 dollar. Over wel of niet gelijmde hals.. voor een semihollow maakt dat veel meer uit dan voor een solid kwa geluid. Fenders zijn geschroefd en om nou te zeggen dat ze daarom minder zijn dan Gibsons... you catch my drift Lars? enniewee, ik vind 550 euro ook best een hoop geld, mijn Les Paul verkocht ik vorig jaar voor 600 gulden en die had nog een bigsby en een tree-of-life ingelegde hals wat um erg bijzonder maakte (en de originele SuperS nog of course)
Dat vriend Lars "nooit een hoger bedrag" op marktplaats voorbij heeft zien komen zegt niks, mensen die daar wat invullen kopen toch nooit is mijn ervaring. De echte kopers en echte bedragen gaan rechtstreeks per email.

lars
13 juli 2002, 18:01
lieve schat ik heb hier thuis toevallig 2 gibsons, een met p90's en een met de standaard gibson humbuckers, en ik heb een tiefus hekel aan pendaaltjes.... dat jij die super 70'ies die jij zo gewldig vind vind ik prima, je bent dan wel een van de enige maar oke, daar ga ik jou toch ook niet over afzeiken ofwel? mij "beste vriend" noemen... no thnx
trouwens, ik weet heel zeker stukken meer over het hele handelen op marktplaats af dan jou en geloof me, als jij een ibanez met geschroefde hals erop zet voor 550 pleuro komen de boden niet boven de 200 uit.
die vergelijking met fenders gaat trouwens totaal niet op, die zijn zo gedesignd, die lespauls niet. maar goed....
trouwens als jij em zo goed vond, waarom verkocht je em dan voor zo weinig? die vine of life met bigsby is nou toevallig net die serie die wel geld op moet brengen....
volgens mij heb je et allemaal nog niet zo goed door maar oke, ieder zijn mening, hou et alleen een beetje netjes en respecteer elkaar.

peace




Op 2002-07-13 17:15, schreef 2muchcoffeeman:
niet geweldig lars? u heeft zeker een gibson thuis... het kan zijn dat het uw smaak niet is natuurlijk, dat u van heel erg harde, overgewikkelde keramische pickups houdt en zowiezo nooit een buizeneindtrap vol open zet maar het doet met een geinig distortion pedaaltje. sja...
Hier in Holland zijn een hoop ouwe ibanezjes en de prijzen redelijk, in de USA doet een gelijmde seventies Les Paul al gauw 600 dollar. Over wel of niet gelijmde hals.. voor een semihollow maakt dat veel meer uit dan voor een solid kwa geluid. Fenders zijn geschroefd en om nou te zeggen dat ze daarom minder zijn dan Gibsons... you catch my drift Lars? enniewee, ik vind 550 euro ook best een hoop geld, mijn Les Paul verkocht ik vorig jaar voor 600 gulden en die had nog een bigsby en een tree-of-life ingelegde hals wat um erg bijzonder maakte (en de originele SuperS nog of course)
Dat vriend Lars "nooit een hoger bedrag" op marktplaats voorbij heeft zien komen zegt niks, mensen die daar wat invullen kopen toch nooit is mijn ervaring. De echte kopers en echte bedragen gaan rechtstreeks per email.

Anders Destium
13 juli 2002, 22:45
In die tijd was vrijwel het enige wat Ibanez deed het kopieeren in cold blood van elke willekeurige gitaar die op dat moment goed liep. Waarschijnlijk zal hij redelijk klinken en goed spelen, maar ik zou in ieder geval wat afdingen, hij is namelijk niet echt nieuw te noemen en geen collector.

pimmetje
14 juli 2002, 12:57
Ik ben 't redelijk eens met de algemene trend hier in dit onderwerp: waarschijnlijk een prima gitaar, maar de prijs moet naar beneden.

't Ligt natuurlijk aan de staat van de gitaar, maar ik zou voor een lefty denk ik eerder zo'n 325 tot 425 euro voor over hebben. (Ben het met 2muchcoffeeman eens dat de echte bedragen bij marktplaats vaak niet op de site komen).

Ik ben zelf goed te spreken over die super 70's pick-ups. In de Les Paul modellen geven ze niet het mooiste clean, maar scheuren lekker weg. Als je echt Les Paul geluid wilt, moet je 'm niet kopen... het is gewoon echt een ander geluid (ik ga ff niet in op het beter/slechter). Als je gewoon zoekt naar een lekker geluid, dan kan je 'm zeker ff gaan proberen.

2muchcoffeeman
15 juli 2002, 02:17
Lars, knul, wat loop je ongeloofelijk kinderachtig te doen. We hebben het hier over een 70's Ibanez Les Paul custom versus een 70's Gibson Les Paul custom, twee gitaren die jij nooit gehad hebt en jij loopt te piepen dat je P90 en blueshawk beter zijn. Iedereen in dit forum begrijpt dat een gitaar van 2000 euro beter gebouwd is dan een gitaar van 400 (de nieuwprijs) euro. En ja, een super70 klinkt heel anders dan je p90 en blueshawk pickupje.. ook anders dan een lipstick of een hi-lo tron trouwens. Of een dimarzio (en daar hadden we het over). Dimarzio maakt goeie pickups maar voor een seventies Les Paul custom geluid is een Super70 een betere keus. Vind ik niet alleen, vraag het eens aan de knapen van de string, maar waarschijnlijk heeft ons studentje in Nijmegen meer ervaring dan de knapen die al jaren naar de states reisen om half Nederland te voorzien van vintage axen. Oja, het onderstaande comment over de super 70's op een Ibanez 2350 Black Beauty vond ik op HarmonyCentral ,:
It is so round in sound I fall off my chair playing it. I run a sucsessfull studio deal. Lots of the artists who have heard the sound insists me playing fills on their songs. So the clean light overdriven modes suits this gitar wery well. Its not much of versitail gitar in that sense. I've actually played this guitar at huge live metall gigs, when I was young. Sqeeching is kind of a problem for it.
Kijk, hoort u het ook eens van een ander..

Iceman
15 juli 2002, 13:14
Potverdikkemme!! En nu is het afgelopen! Als jullie niet ophouden gaan jullie allebeide zonder eten naar bed!!
Heb een Ibanez ler Paul Custom (geschroefde hals) uit '77 met orginele super70 elementen. Gitaar klinkt niet ingeplugt ERG hard, maar aangezien ik zo'n EMG/Rectifier-man ben, wil ik ze verkopen voor EMG's. Prima gitaar, alleen geen metal-elementen. Wie o wie kan ik blijmaken? Hebben jullie ondertussen al goedgemaakt ????

2muchcoffeeman
15 juli 2002, 23:36
of course, ik vind um wel leuk eigenlijk...

Casey
16 juli 2002, 13:02
Zeg , 2muchcoffeeman als je nou dat enge belerende/kleinerende toontje uit je postst laat telkens als je het ergens niet mee eens bent krijg je misschien ook normale reacties terug .
Zomaar een ideetje !


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Casey op 2002-07-16 13:05 ]</font>

Pepe
17 juli 2002, 01:05
kope alsie niet krom is, alleen wel afpingelen!
(ben het trouwens wel eens met koffiemolen en ben ik snap die humor wel van hem (of ben ik de enige?))

lars
23 juli 2002, 12:50
damn je begint echt irritant te worden

"ons studentje uit nijmegen" heeft toevallig dus een blueshawk (waar dus b90's in zitten) en een lespaul uit '78 en ik heb dus ook zo'n ibanez gehad. waar een studentje dat van betalen? veel en goed handelen op marktplaats.nl dus... heb je mij horen zeggen dat mijn blueshawk beter is? als dat zo is moet je leren lezen. je hebt echt duidelijk geen idee waar je et over hebt, een blueshawk kost nieuw 1200 euro, er is geeneen gibson die 400 euro doet, nog niet 2ehands. verder... een quote van harmonycentral zegt niks, ik ken daar mensen die zeggen dat hun samick beter klinkt en speelt dan een prs. kijk es bij de reviews van die ibanez en je ziet dat de helft zijn pickups vervangen heeft omdat ze klote klinken..... niet gedaan zeker he?
ik ken nog 2 andere mensen met zo'n gitaar en beide hebben de pickups vervangen.... vraag me af waarom....

kijk iedereen hier zijn eigen mening, prima, maar ga 1) geen dom advies geven als je geen verstand van zaken hebt (en die heb je dus duidelijk niet) en 2) ga niet op mensen neerpraten als ze niet dezelfde mening als jou hebben. dat is niet netjes.





Op 2002-07-15 02:17, schreef 2muchcoffeeman:
Lars, knul, wat loop je ongeloofelijk kinderachtig te doen. We hebben het hier over een 70's Ibanez Les Paul custom versus een 70's Gibson Les Paul custom, twee gitaren die jij nooit gehad hebt en jij loopt te piepen dat je P90 en blueshawk beter zijn. Iedereen in dit forum begrijpt dat een gitaar van 2000 euro beter gebouwd is dan een gitaar van 400 (de nieuwprijs) euro. En ja, een super70 klinkt heel anders dan je p90 en blueshawk pickupje.. ook anders dan een lipstick of een hi-lo tron trouwens. Of een dimarzio (en daar hadden we het over). Dimarzio maakt goeie pickups maar voor een seventies Les Paul custom geluid is een Super70 een betere keus. Vind ik niet alleen, vraag het eens aan de knapen van de string, maar waarschijnlijk heeft ons studentje in Nijmegen meer ervaring dan de knapen die al jaren naar de states reisen om half Nederland te voorzien van vintage axen. Oja, het onderstaande comment over de super 70's op een Ibanez 2350 Black Beauty vond ik op HarmonyCentral ,:
It is so round in sound I fall off my chair playing it. I run a sucsessfull studio deal. Lots of the artists who have heard the sound insists me playing fills on their songs. So the clean light overdriven modes suits this gitar wery well. Its not much of versitail gitar in that sense. I've actually played this guitar at huge live metall gigs, when I was young. Sqeeching is kind of a problem for it.
Kijk, hoort u het ook eens van een ander..

Ibanez
23 juli 2002, 12:53
Zozo jullie doen niet echt aardig meer tegen elkaar... Hou het ff vriendelijk jongens :smile:

lars
23 juli 2002, 13:00
can't we all...... just get along.. snik



Op 2002-07-23 12:53, schreef Ibanez:
Zozo jullie doen niet echt aardig meer tegen elkaar... Hou het ff vriendelijk jongens &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">

Ibanez
23 juli 2002, 16:39
Op 2002-07-23 13:00, schreef lars:
can't we all...... just get along.. snik



Op 2002-07-23 12:53, schreef Ibanez:
Zozo jullie doen niet echt aardig meer tegen elkaar... Hou het ff vriendelijk jongens &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">

:D

Pepe
23 juli 2002, 17:50
hahaha, koffieman heeft het juist over een Ibanez van 400 euro en Gibsons van 2000 maar je leest dat verkeerd en dan maak jij je daar weer druk over dattie beter moet lezen maar zelf doe je dat niet en euh... ja, zo blijven jullie bezig! Volgens mij zijn jullie het heel erg met elkaar eens hahahaha..

Anders Destium
23 juli 2002, 22:58
Kinders, kinders, dit kan natuurlijk niet.
Je met natuurlijk wel blijven focussen, en de vrede bewaren (net zoals dat in de rest van de wereld zo fantastisch gebeurd tegenwoordig)!

Is de gitaar trouwens nog steeds beschibaar of is dit schieten op een mank renpaard?
Heb je hem al geprobeerd by the way (met solo)?

Earcatcherz
24 juli 2002, 09:11
Als je dan toch een Les Paul kloon wilt, ging ik eerder voor die van Pearl dan de Ibanez (verschil in de bevestiging van de hals aan de body). De Pearl vind ik echt veel beter klinken.