PDA

View Full Version : PRS CE24 uit 1989



Kasper
4 maart 2005, 12:27
alle prs-kenners hier:

ik zag net op gitaarmarkt een ad voor ene '89 prs ce24. ik droom al lang van ene prs maar kan geen betalen. deze 1350 kan ik wel hoesten.
nu las ik dat de ce24 back in 89 bolt-on was, en dat dit de meest fenderishe prs is. wat klopt daar van? de combiatie alder/mahogany/bolt on schijnen wat ieler te zijn. ook ontbreekt de maple top natuurlijk.
ik speel redelijk high gain, beetje metal/emo dingetjes door een triamp.

o ja, de toets is brazilian rosewood, is dat geen extra optie?
verder is ie netjes.

is de prijs ook goed? kan ik hem eventueel makkelijk weer kwijt voor hetzelfde bedrag? m.a.w. doen?

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=38089

Kasper
4 maart 2005, 12:28
oja, is in naam van imlikeajungle aangezien die zelf geen topics kan plaatsen.

imlikeajungle
4 maart 2005, 12:29
thx kasper!

Orpheo
4 maart 2005, 12:37
ben ik nu gek, of heeft die PRS op die foto WEL een mapletop, en heeft ie WEL een gelijmde nek??? (of moet ik mn bril weer s oppoetsen)

Orpheo
4 maart 2005, 12:38
ben ik nu gek, of heeft die PRS op die foto WEL een mapletop, en heeft ie WEL een gelijmde nek??? (of moet ik mn bril weer s oppoetsen)

imlikeajungle
4 maart 2005, 12:45
bril opppoetsen :D

P****Fred
4 maart 2005, 12:46
de ce's hebben maple tops dacht ik hoor...

kweet niet of je't zo kan zien of die neck gelijmd is of bolt-on....

maar volgens mij is't een CE en dan is de neck iig bolt-on

Neals
4 maart 2005, 16:48
Ik heb geen verstand van PRS, maar volgens mij is deze niet eens zo slecht qua prijs

imlikeajungle
4 maart 2005, 16:56
ik heb ondertussen veel foto's, ze is bolt-on, geen pamle top. er zijn ce's geweest met meple top maar deze is het niet.

waar zitten de kenners? wat voor geluid mag ik verwachten?

Random_hero
4 maart 2005, 19:24
Eerlijk gezegd zou ik me niet zo druk maken over die specs... wat een mooi ding zeg :)

srv-man
4 maart 2005, 19:37
Eerlijk gezegd zou ik me niet zo druk maken over die specs... wat een mooi ding zeg :)

Wat een ge@#$@#!

Weet je trouwens zeker dat hij geen maple top heeft? Ik zou toch zweren dat ik een scraped "binding" zie, kan ook een zwart gelakte maple top zijn!

Anyway, ik heb een CE uit 1992 gehad, toendertijd speelde mijn gitaarcollega op een Custom uit de beginjaren negentig. Deze gitaren hadden beide dezelfde pu's (HFS en Vintage bass), zelfde hardware. De enige verschillen waren het hout: maple neck/alder body versus mahogany neck, body en maple top en de constructie, bolt on versus gelijmde hals.
Ze klonken totaal verschillend! De Custom had een veel agressievere sound met meer bite (maple top!) en klonk strakker. De CE klonk ook goed, maar heel anders, minder strak en minder fel.
Overigens klinkt de CE niet echt als een strat, hij zit zeg maar tussen een Custom en een strat in.

Ik zou hem eerst eens gaan proberen of het je sound is. De prijs is redelijk, hoewel niet echt een koopje. Nieuw waren ze destijds net zo duur :-D

Succes, Theo

prs
4 maart 2005, 19:38
Volgens mij heeft de gitaar op die foto wel een maple top hoor! Je ziet het aan de naturel binding (en volgens mij doen ze dat alleen maar bij een maple top). Ik heb die kleur (Black w/ natural binding) in een oude catalogus staan.
Zeker voor zo'n wat oudere PRS is dit een goede prijs! De neck (van iedere CE) is geschroefd dus ook van deze.
Als ik het goed heb zitten er HFS/Vintage bass elementen in met een 5 way rotary switch. Er zijn mensen die van het geluid van die 5-way houden (zoals ik) maar ook veel mensen preferen de McCarty switching (3 way switch met tone control die als je hem omhoog trekt de humbuckers singel coil maakt). De 5-way switch is veelzijdig en dus ook je geluid zal veelzijdig zijn. PRS is gewoon een veelzijdige gitaar.
Voor de optie brazilian rosewood betaal je tegenwoordig grof aangezien dit hout tegenwoordig beschermd is en dus niet meer veel te krijgen is (en het is de duurste palissander/rosewood) soort. Tegenwoordig worden die brazilian boards ook nog alleen maar in gelimiteerde edities geleverd (maar ik geloof dat die gelimiteerde oplage nu gestopt is).
Verder wordt op de site van Ed roman (een bekende "PRS-hater") een verhaal afgestoken over een long en een short neck heel. Neem maar van mij aan, het verschil tussen een long en short neck heel zul je niet merken. Maar ok, de short neck heel, daar heeft zelfs Mr. Roman veel lof over dus je zit altijd goed met deze. De long neck heel noemt hij ook wel heel from hell. :-? IMO volledig onterecht.
Verder ziet hij er nog goed uit en zou ik hem als ik jou was zeker kopen voor die prijs.
Let wel even op de volgende dingen (meer algemeen):

- Kijk even of de tuners (cam-lock stijl) nog goed werken en niet te snel ontstemmen.
- Of de hals recht is (maar dat bekijk je bij iedere gitaar).
- Of alle switching werkt.
- Geen deukjes of scheurtjes op riskante plaatsen (in deh als bijvoorbeeld).

Succes ermee en als de financien het toelaten zou ik zeggen...Ga ervoor!!

(als je hem ooit weer wilt verkopen krijg je hem ook wel weer makkelijk verkocht).

www.birdsandmoons.com kun je misschien ook eens raadplegen....daar zitten de echte kenners.

srv-man
4 maart 2005, 19:41
Ha, bijna gelijk gepost en wat zijn we het eens! Dan moet het wel waar zijn 8-)

prs
4 maart 2005, 19:44
Dit is wat informatie van het customer support center van PRS over de CE.

CLASSIC ELECTRIC (CE BOLT-ON): 1988 - Current. 24-fret maple neck, unfaced headstock, dot inlays, alder body, PRS Vintage pickups, tone control, and 3-way toggle selector. Rosewood fretboard, wide-thin neck options by ’89. Black headstock face and 5-way rotary switch by mid-’89. HFS Treble/Vintage Bass finalized by ’91. Maple top version- the CE Bolt-on Maple Top- added in ’89. Mahogany body/ back from ’95 as well as stop-tail option. Solid Mahogany body discontinued in 2000, stop tailpiece & regular neck profile discontinued in 2001. Offered as wide thin, tremolo only from 2001.

(En inderdaad SRV-man, prachtig dat we op hetzelfde moment een bijna gelijk bericht aan het schrijven waren)

frankpaul1
4 maart 2005, 20:30
*****SPAM-ALERT******* :-D

He,

ik heb er ook nog een met flame-top, mag weg voor 1400 is uit 1991.

PM me maar als je interesse hebt.

Random_hero
4 maart 2005, 20:50
Waarom verkoop je zoveel PRS'en?

Kasper
4 maart 2005, 20:50
*****SPAM-ALERT******* :-D

He,

ik heb er ook nog een met flame-top, mag weg voor 1400 is uit 1991.

PM me maar als je interesse hebt.

Ipv een spam-alert kan je ook gewoon een PM sturen.

imlikeajungle
4 maart 2005, 20:57
bedankt allemaal!

volgens mijn prs boek zitten er vintage treble en vintage bass elementen in, geen hfs.
volgens de eigenaar is het geen maple top, maar ik weet het echt niet. de binding doet idd geloven van wel, maar aan de andere kant weet ik niet of die binding er niet is bij de niet-maple-tops.

ik ga er maandag heen, ik kijk er al naar uit!

frankpaul1
5 maart 2005, 01:45
*****SPAM-ALERT******* :-D

He,

ik heb er ook nog een met flame-top, mag weg voor 1400 is uit 1991.

PM me maar als je interesse hebt.

Ipv een spam-alert kan je ook gewoon een PM sturen.

Tsja,

maar ik weet niet of je vaak op je PM kijkt. Ik niet iig, dus vandaar dat het zo ter attentie probeerde te brengen.

Kasper
5 maart 2005, 01:51
*****SPAM-ALERT******* :-D

He,

ik heb er ook nog een met flame-top, mag weg voor 1400 is uit 1991.

PM me maar als je interesse hebt.

Ipv een spam-alert kan je ook gewoon een PM sturen.

Tsja,

maar ik weet niet of je vaak op je PM kijkt. Ik niet iig, dus vandaar dat het zo ter attentie probeerde te brengen.

Daarom dat je kunt instellen dat je bv een popup ontvangt wanneer je op het forum komt en je een PM hebt.
Of je kunt ook instellen dat je een mail krijgt.

frankpaul1
5 maart 2005, 13:38
OK, bedankt. Maar nu weet je het alsnog.

srv-man
5 maart 2005, 15:43
bedankt allemaal!

volgens mijn prs boek zitten er vintage treble en vintage bass elementen in, geen hfs.
volgens de eigenaar is het geen maple top, maar ik weet het echt niet. de binding doet idd geloven van wel, maar aan de andere kant weet ik niet of die binding er niet is bij de niet-maple-tops.

ik ga er maandag heen, ik kijk er al naar uit!

Klopt hoor, die HFS/Vintage bass combi is pas vanaf 1991, daarvoor hadden ze de vintage treble en bass (zaten ook in de Custom). Ik probeerde alleen aan te geven dat de CE met alder body heel anders klinkt dan een Custom, het is maar net wat je zoekt. Je kunt niet zeggen dat een CE een poor man's Custom is....

Ik heb de foto's ook opgevraagd en het ziet er toch echt wel uit als een maple top, maar de verkoper is een oude rot in het vak, dus die zal het wel weten toch.... :D

imlikeajungle
6 maart 2005, 11:19
Klopt hoor, die HFS/Vintage bass combi is pas vanaf 1991, daarvoor hadden ze de vintage treble en bass (zaten ook in de Custom). Ik probeerde alleen aan te geven dat de CE met alder body heel anders klinkt dan een Custom, het is maar net wat je zoekt. Je kunt niet zeggen dat een CE een poor man's Custom is....

Ik heb de foto's ook opgevraagd en het ziet er toch echt wel uit als een maple top, maar de verkoper is een oude rot in het vak, dus die zal het wel weten toch.... :D


:D

ik ga morgenmiddag kijken, ben alleen bang dat het niet mijn ding zal zijn en dan ga ik gedesïllusioneerd zijn... ik wil eigenlijk denk ik soundsgewijs geen gitaar met bijna-fenderishe specs. maar goed, we zien wel. ik neem m'n sg mee en vergelijken maar...
allemaal erg bedankt!

BLOK182
6 maart 2005, 12:49
De PRS'en zonder maple top hadden nooit bindingen. Zie de standard-mccarthy standard. Heb zelf een PRS CE22, met de maple bolton neck heb je net wat meer strat-ploink imo, iets scheller dan de custom22. Vind persoonlijk die maple nek heerlijk in de hand liggen, al heb ik nu een wide-fat neck en zit er op een "24" vaak een wide-thin neck. 1350 is een mooie prijs trouwens!

srv-man
6 maart 2005, 21:43
Jaja Blok, maar jouw CE heeft wel een mahonie body, klinkt echt anders dan een alder body hoor.....Klopt verder wel wat je zegt, iets meer ploink, maar het klinkt toch altijd nog veel voller dan een strat imho.

Anders Destium
6 maart 2005, 22:32
>I'm like a jungle

Gewoon kopen die handel, als jij hem niet wilt kom ik hem van je overkopen voor het zelfde geld :)

imlikeajungle
7 maart 2005, 07:45
>I'm like a jungle

Gewoon kopen die handel, als jij hem niet wilt kom ik hem van je overkopen voor het zelfde geld :)

deal :D

Anders Destium
7 maart 2005, 10:24
Het zou niet de eerste keer zijn dat ik voor een gitaar naar België moet :lol:

Angel
7 maart 2005, 14:01
Klopt hoor, die HFS/Vintage bass combi is pas vanaf 1991, daarvoor hadden ze de vintage treble en bass (zaten ook in de Custom). Ik probeerde alleen aan te geven dat de CE met alder body heel anders klinkt dan een Custom, het is maar net wat je zoekt. Je kunt niet zeggen dat een CE een poor man's Custom is....

Ik heb de foto's ook opgevraagd en het ziet er toch echt wel uit als een maple top, maar de verkoper is een oude rot in het vak, dus die zal het wel weten toch.... :D


:D

ik ga morgenmiddag kijken, ben alleen bang dat het niet mijn ding zal zijn en dan ga ik gedesïllusioneerd zijn... ik wil eigenlijk denk ik soundsgewijs geen gitaar met bijna-fenderishe specs. maar goed, we zien wel. ik neem m'n sg mee en vergelijken maar...
allemaal erg bedankt!


Enne, gekocht?????

imlikeajungle
7 maart 2005, 16:14
jup :D

eerste indruk:

lekker, mooi, geil, heet, sexy

dan: warm genoeg, zeker niet te schel. pups zijn rock, geen metal. heeft ook met hout te maken want zijn custom24 met dezelfde pups hft meer output. mss pups beetje omhoog schroeven. verder: superveelzijdig door de 5-way, kan alles aan. clean is ronduit formidabel, mijn triamp herleeft

rocksound ownt. veel sustain (komende van dat sg-tje wel )
bij high high gain verliest ze wat definitie, maar heb nog niet met mijn eigen cab/instellingen op de amp gespeeld.

1 shady ding wel: je ziet en voelt (heel lichtjes) de binding van de drie stukken alder, denk ik. erg raar, want er zou een maple top op moeten zitten. schijnt vroeger niet geweest te zijn... maar ik maak me er geen zorgen over, zelfs al bougeert het hout een klein beetje, het s een kwart milimeter op 15 jaar..
kortom: ikke happy, althans voorlopig. dit is de eerste prs, en niet de laatste... die custom24 van hem, birds & ten top is super..
de mijne heeft een wide-thin maple nek, die custom een wide-fat mahogany nek, beide zijn heerlijk.. een droom.
de brazilian rosewood toets speelt ook echt zalig. een verademing, mijn eerste 'high end' (allez, semi dan) gitaar!

foto's volgen!

imlikeajungle
7 maart 2005, 17:38
http://users.pandora.be/again/xxxtra%20bregt/IMGP0489.JPG
http://users.pandora.be/again/xxxtra%20bregt/IMGP0491.JPG
http://users.pandora.be/again/xxxtra%20bregt/IMGP0481.JPG
http://users.pandora.be/again/xxxtra%20bregt/IMGP0482.JPG
http://users.pandora.be/again/xxxtra%20bregt/IMGP0484.JPG
http://users.pandora.be/again/xxxtra%20bregt/IMGP0485.JPG
http://users.pandora.be/again/xxxtra%20bregt/IMGP0486.JPG

Anders Destium
7 maart 2005, 17:47
Gefeliciteerd!

80er jaren PRSen worden volgens mij alleen nog maar meer waard :)

imlikeajungle
7 maart 2005, 18:51
dubbel..

srv-man
7 maart 2005, 20:34
dan: warm genoeg, zeker niet te schel. pups zijn rock, geen metal. heeft ook met hout te maken want zijn custom24 met dezelfde pups hft meer output. mss pups beetje omhoog schroeven. verder: superveelzijdig door de 5-way, kan alles aan. clean is ronduit formidabel, mijn triamp herleeft

Hi, gefeliciteerd met je aankoop! Klopt helemaal met mijn bevindingen, is een rockgitaar en zeker geen metalbeest. Vergelijking met de Custom klopt ook, die heeft inderdaad meer output en klinkt agressiever.


1 shady ding wel: je ziet en voelt (heel lichtjes) de binding van de drie stukken alder, denk ik. erg raar, want er zou een maple top op moeten zitten. schijnt vroeger niet geweest te zijn... maar ik maak me er geen zorgen over, zelfs al bougeert het hout een klein beetje, het s een kwart milimeter op 15 jaar..


De CE had een 3-delige maple top.....

Succes, Theo

srv-man
7 maart 2005, 20:35
.....?

imlikeajungle
8 maart 2005, 08:25
dank je wel allemaal! ben zo blij als een klein kind :-D

prs
8 maart 2005, 23:11
Gefeliciteerd! Dat is zeker een goede koop geweest...