PDA

View Full Version : Grrrrrr - Ik kom er nooit meer



Kasper
4 maart 2005, 11:44
Net een kabeltje geweest gaan kopen (was op zoek naar kabel met aan één kant een stekkertje met hoek van 90°). Ik kom thuis, steek kabel tussen gitaar en versterker, en ZZZZZZZZZOEEMMMMMMMMMMMMM.
Enorm veel gebrom, gezoem en gesis.

Er staat op de kabel en het pakje zelfs nog "High Performance cable" en op de kabel zelf "Noiseless instrument cable" :o (Merk Proel)
De 2 kabels die ik in de Guitarshop in Gent gratis meegekregen heb bij de aanschaf van mijn Ibanez ownen gewoon dat kabeltje, en daar staat zelfs geen merk op vermeld. :roll:

Welke zelfrespecterende gitaarwinkel verkoopt er nu zo'n brol. :evil:

Ben daar vroeger nog verschillende malen geweest om te informeren naar een gitaar, waarbij hij beloofde de prijs op te zoeken en iets te laten weten. Een week later kwam ik nog eens langs om te horen naar de prijs, en hij wist al niet meer waar het om ging. :roll:

Nog een andere keer was ik gaan informeren naar een Digitech RP-80, en die kostte bij hem €70 meer dan in elke andere winkel :o


Guitarworkshop in Brugge ... Fuck You!


Ik kom er nooit meer!


(wel misschien nog om dat kabeltje terug te brengen vanmiddag :D )

BartL
4 maart 2005, 11:57
Precies...wel nog ff dat kabeltje terugbrengen :-D

Nrrrk
4 maart 2005, 12:15
Proel, dat merk klinkt niet veel belovend? :P

Haal cordials of Planet-waves :P

1959SLP
4 maart 2005, 12:24
Vast een productiefoutje. Om daar nou zo`n heisa over te maken... Btw, ik heb zelf een proel midisender en daar is niks mis mee. Heeft me nooit in de steek gelaten (ook al noem ik `m "prul" :lol: )

Kasper
4 maart 2005, 12:33
Vast een productiefoutje. Om daar nou zo`n heisa over te maken... Btw, ik heb zelf een proel midisender en daar is niks mis mee. Heeft me nooit in de steek gelaten (ook al noem ik `m "prul" :lol: )

Gohja heisa, ik vind het gewoon niet professioneel om op zo'n manier een zaak open te houden. Ik heb gewoon nog NOOIT goed ervaringen gehad met die winkel, buiten misschien een pakje snaren :roll:

In Brugge is er verder geen enkele (elektrische) gitaarwinkel waar je terecht kan. Je moet onmiddellijk al de trein op als je geen rijbewijs hebt. Als enige gitaarwinkel in Brugge zou je toch denken dat hij van iets betere kwaliteit is.

Als ik ooit genoeg geld bijéén kan krijgen open ik gewoon zelf een mooie winkel in Brugge. Zou echt super zijn 8-)

ResNovae
4 maart 2005, 13:23
In Brugge is er verder geen enkele (elektrische) gitaarwinkel waar je terecht kan.

Zijn er in de hele stad geen hobbyisten die er een klein handeltje op na houden? In bijvoorbeeld Tilburg lijkt ook geen gitaarzaak te zijn, maar als je wat beter zoekt, blijken er heel wat ondernemende types te zijn die toch een eerlijke handel erop na houden, maar niet echt groot zijn en niet groots adverteren.

De gemiddelde gitaarzaak moet het in een niet-metropool toch veelal hebben van gitaarstarters, muziekscholen etc.

bert k
4 maart 2005, 13:23
Dus volgens jou moet die winkel elk snoer dat ze verkopen eerst testen? Beetje overdreven. Gewoon terug en een nieuw kabeltje halen.

Lutz
4 maart 2005, 13:26
welja luister,

elke bruggeling weet dat Eric's winkel niet bepaald bekend is voor zen goeie service, sterke prijzen & kwalitatief materiaal...


maar waar je ook terecht kunt voor sommige spullen:

Lemca (tegenwoordig op de baronruzettelaan, helemaal op het "einde" tegen aan Oostkamp, juist voor het rond punt met al die stenen in)

Ofwel (maar dat is net iets verder maar ik doe het ook geregeld) is Knokke, daar heb je aan het begin van de Lippenslaan een klein gitaar winkeltje, en nu net dat ietsje veel meer proffessioneel van de guitar workshop :p

Lutz
4 maart 2005, 13:31
ohja en nog iets,


als je toch maar een kabeltje zoekt,

ga naar Christus (Electro 8000 in de Langestraat, eens binnen weet je waarom ze hem christus noemen) koopt jezelf daar 2 jacks een stukje kabel en soldere maar :-D

Kasper
4 maart 2005, 13:31
Dus volgens jou moet die winkel elk snoer dat ze verkopen eerst testen? Beetje overdreven. Gewoon terug en een nieuw kabeltje halen.

Nee tuurlijk niet. Maar ik zeg maar dat ik niet tevreden ben van die winkel. Oké het was ook een kabel van 4 euro (5m), maar zelfs op laag volume heb je er niets aan. Zou me verwonderen dat het enkel die kabel zou zijn, maar ik ga allesinds eens gaan vragen.


In Brugge zou ik verder niet weten waar er nog zo'n 'kleine' zaakjes zijn waar je ook terecht kunt. Die winkel heb je namelijk ook helemaal gezien in 2 voetstappen.

Kasper
4 maart 2005, 13:38
Thanks voor de tips Lutz.


Die Lemca, is dat niet meer piano en andere niet-elektrische gitaren?
Zoals je het beschrijft denk ik dat ik er al eens naar gekeken heb, maar verder niet ben binnengegaan. Is maar een straat of 2 verwijderd van mijn vriendin, dus 'k zal er nog eens op letten onderweg.

Hoe noemt die winkel in Knokke?

Lutz
4 maart 2005, 13:38
Dus volgens jou moet die winkel elk snoer dat ze verkopen eerst testen? Beetje overdreven. Gewoon terug en een nieuw kabeltje halen.

Nee tuurlijk niet. Maar ik zeg maar dat ik niet tevreden ben van die winkel. Oké het was ook een kabel van 4 euro (5m), maar zelfs op laag volume heb je er niets aan. Zou me verwonderen dat het enkel die kabel zou zijn, maar ik ga allesinds eens gaan vragen.


In Brugge zou ik verder niet weten waar er nog zo'n 'kleine' zaakjes zijn waar je ook terecht kunt. Die winkel heb je namelijk ook helemaal gezien in 2 voetstappen.


4 euro voor een kabel van 5 meter,


en het is nooit in je wildste gedachten te binnen geschoten dat het crap zou kunnen zijn ? :???:

Lutz
4 maart 2005, 13:42
Thanks voor de tips Lutz.


Die Lemca, is dat niet meer piano en andere niet-elektrische gitaren?
Zoals je het beschrijft denk ik dat ik er al eens naar gekeken heb, maar verder niet ben binnengegaan. Is maar een straat of 2 verwijderd van mijn vriendin, dus 'k zal er nog eens op letten onderweg.

Hoe noemt die winkel in Knokke?

Wel ja & neen,


Lemca zelf (de keten) is een "algemene" muziekwinkel,
de vestiging in Brugge verkoopt als "hoofd artiekel" drumstellen & piano's, heeft een minimum aan gitaar stuff liggen (snaren, picks,bladibla) maar Mahieu (de pee die da openhoud) gaat elke dinsdag naar de winkel in Brussel waar ze volgens hem "toch alles" hebben dus in princiepe als je iets van doen hebt kun je gewoon vragen dat hij het meebrengt, zo heeft hij voor mij inde tijd nog speciaal 2 dunlop jazz III picks mee gebracht :-D dus voor kabels en zo kan dit geen probleem zijn


en die winkel in Knokke heet Music Shop Knokke

site: http://www.music-shop.be/


vwala zi :-D

Kasper
4 maart 2005, 13:44
4 euro voor een kabel van 5 meter,


en het is nooit in je wildste gedachten te binnen geschoten dat het crap zou kunnen zijn ? :???:

Daarom dat ik ook zei dat de 2 gratis kabels van 5m die ik gratis gekregen heb in Gent veeeel beter zijn.

Ik heb ook nog een kort 2m-kabeltje die ik kreeg bij mijn Bogey starterversterker en -gitaar (echt brolmateriaal). En die doet het zelfs beter ookal voelt ie goedkoop aan.

Lutz
4 maart 2005, 13:45
4 euro voor een kabel van 5 meter,


en het is nooit in je wildste gedachten te binnen geschoten dat het crap zou kunnen zijn ? :???:

Daarom dat ik ook zei dat de 2 gratis kabels van 5m die ik gratis gekregen heb in Gent veeeel beter zijn.

Ik heb ook nog een kort 2m-kabeltje die ik kreeg bij mijn Bogey starterversterker en -gitaar (echt brolmateriaal). En die doet het zelfs beter ookal voelt ie goedkoop aan.


bogey ?

wacht ik kan het al raden,

je startersset komt uit de Flemish Record Store ? :D

birt
4 maart 2005, 13:55
Thanks voor de tips Lutz.


Die Lemca, is dat niet meer piano en andere niet-elektrische gitaren?
Zoals je het beschrijft denk ik dat ik er al eens naar gekeken heb, maar verder niet ben binnengegaan. Is maar een straat of 2 verwijderd van mijn vriendin, dus 'k zal er nog eens op letten onderweg.

Hoe noemt die winkel in Knokke?

Wel ja & neen,


Lemca zelf (de keten) is een "algemene" muziekwinkel,
de vestiging in Brugge verkoopt als "hoofd artiekel" drumstellen & piano's, heeft een minimum aan gitaar stuff liggen (snaren, picks,bladibla) maar Mahieu (de pee die da openhoud) gaat elke dinsdag naar de winkel in Brussel waar ze volgens hem "toch alles" hebben dus in princiepe als je iets van doen hebt kun je gewoon vragen dat hij het meebrengt, zo heeft hij voor mij inde tijd nog speciaal 2 dunlop jazz III picks mee gebracht :-D dus voor kabels en zo kan dit geen probleem zijn


en die winkel in Knokke heet Music Shop Knokke

site: http://www.music-shop.be/


vwala zi :-D

en over die lemca daar in brussel ben ik dan weer niet te spreken, zijn kwa prijzen en klantvriendelijk echt ondermaats :D

Alain
5 maart 2005, 16:21
Ga gewoon naar Eric en leg hem uit wat je hebt tegengekomen. Hij kent niks van verkopen of iets, en hij gaat dat wel terugnemen. Het enige wat hij goed kan is spelen...
Die Lemca ben ik nog niet binnen geweest. Ik heb daar nog geen gitaar gezien, en de andere Lemca's zijn me ook niet echt goed bevallen.

Er zit in Hertsberge wel een gitarist die nog wat George L kabel heeft liggen, en nog wat pluggen... misschien dat die brave jongen je wel wil helpen.

JvD.
5 maart 2005, 16:25
dat kabeltje dat je geatis mij ibanez gitaartjes krijgt roelt de pan uit =D

andre71
5 maart 2005, 19:42
Proel, Italiaans spul, opzich helemaal niets mis mee, heb zelf wat dubbele footswitches van proel die perfect werken en al menig optreden hebben doorstaan. Verder nog een Wah-pedaal van proel, deze is wel wat minder
(plastic behuizing en een verzonken stekkerdoos) kabels van proel zijn normaal gesproken gewoon goed.

Kasper
5 maart 2005, 19:52
Proel, Italiaans spul, opzich helemaal niets mis mee, heb zelf wat dubbele footswitches van proel die perfect werken en al menig optreden hebben doorstaan. Verder nog een Wah-pedaal van proel, deze is wel wat minder
(plastic behuizing en een verzonken stekkerdoos) kabels van proel zijn normaal gesproken gewoon goed.

Ik had hem later nog eens getest, en het klonk al veel beter. Zal deels ook door de distortion komen. Maar wanneer ik met mijn hand in de buurt komt van de jack van die kabel, verluidde de brom, dus toch maar terug gedaan. Zal idd niet veel mis geweest zijn met de kabel, buiten misschien slechte shielding.

Zoals reeds gezegd, blijft een goedkoop kabeltje.

Azrael
5 maart 2005, 19:56
dat kabeltje dat je geatis mij ibanez gitaartjes krijgt roelt de pan uit =D

Jij bent niet helemaal lekker zeker? Wat een pokke kabels zijn dat zeg....slechte klank en ze ruizen een beetje.... :-?