PDA

View Full Version : Fender Stratacoutic



BLOK182
13 juli 2002, 12:53
Iemand ervaringen met deze gitaar? Leek me een ideaal apparaat omdat ie de nek en body heeft van een Strat, hij toch akoustisch is en er toch een elementje enzo in zit.

alhambra
13 juli 2002, 13:43
is idd een kruising tussen een acc en een elec alleen is het jammer dat hij van beide alleen de slechte eigenschappen heeft mee gekregen. Heb hem zelf ff geprobeerd en wist na 2/3 aanslagen al "brandhout" en dan benik niet eens een ervaren gitarist. Het geen akkoutische en het is geen elektrische het is net van allebei niks, en da's jammer want het idee is wel aardig en hij zit er voor een fender ook nog wel aardig uit.

Leen Kap
14 juli 2002, 19:43
Nou, misschien moet je 'm eens proberen via een goeie versterker. Akoestisch is het inderdaad nix, maar over een versterker vond ik 'm best aardig klinken. Hangt er maar vanaf waar je 'm voor gaat gebruiken. Als je een elec. gitarist bent en af en toe een klein introotje of solootje moet spelen dat akoestisch moet klinken is-ie helemaal niet gek denk ik!

Mark83
15 juli 2002, 01:54
Tja, misschien is die tip van die versterker geen gek idee... Ik vind het versterkt prachtig klinken, helemaal te danken aan die fishman4 pickup

alhambra
15 juli 2002, 09:54
Volgens mij heb je dan in die prijsklasse nog altijd de keus uit veel betere semi/acc gitaren voor de stratacoustic betaal je toch ook erg voor de look.

if19mt
15 juli 2002, 17:39
Voor het uiterlijk en merk betaal je altijd

Leen Kap
16 juli 2002, 20:29
Test in De Gitarist oktober 2001.
"..aantrekkelijke gitaar ..die goed presteert.........goed klinkt en er fantastisch goed uitziet".

guitarmusicman
16 juli 2002, 22:47
klinkt erug mooi!...
Maar de prijs is vast een heel stuk minder mooi. Als je het geld ervoor maar hebt he....

greetz.......

BLOK182
16 juli 2002, 23:04
290 euro nieuw bij piens. Vind ik best wel meevallen. Maja, ik ga eerst een nieuwe versterker kopen.

guitarmusicman
17 juli 2002, 18:28
290 Euro????
Een fender?....
Oh dat valt zeeeeker mee.
Goedkoop zelfs...
Zou het goed zijn?....Vast wel..

greetz

Thomasvv
18 juli 2002, 00:42
Ze zijn wel goed, maar toen ik er een in handen had, had ik niet echt het idee dat ik een supergoeie gitaar in handen had.. Vooral de kunstof body voelde een beetje flimsy aan. Versterkt klonk ie wel onwijs lekker.. Maar niet zo lekker als de Yamaha CPX 8M Die ik toen maar genomen heb (en 3x zo duur was.. maja)

sash
18 juli 2002, 01:09
De vader van een vriend van me heeft er een en het ding is fantastisch! Er zit een supergaaf geluid in en hij is zo in te stellen dat ie zo'n beetje als een dobro klinkt en dus ook goed te gebruiken is voor slide. Verder zit er een hele goeie western klank in en zo'n beetje alles wat elektrisch te spelen is kan ook op dat ding gespeeld worden door de lange hals en bereikbaarheid van de hoge frets. De naam zegt het al, tis een akoestische strat.

Ic3gl0vE
19 juli 2002, 14:32
Op 2002-07-14 18:43, schreef Leen Kap:
Als je een elec. gitarist bent en af en toe een klein introotje of solootje moet spelen dat akoestisch moet klinken is-ie helemaal niet gek denk ik!



....................boss acoustic simulator........

sash
22 juli 2002, 01:31
Dat is hetzelfde als een buizenamp simulator, zo'n 'net niet' geluid

Thomasvv
22 juli 2002, 01:36
Maar voor live voldoet het prima...

sash
22 juli 2002, 01:40
Ja idd, maar je moet het geen heel nummer horen, want dan beginnen m'n oren te huilen...

Sjaak
27 juli 2002, 15:14
Ik vind hem er niet zo heel geweldig uitzien eigenlijk maar goed. Ik heb zelf nog niet gespeeld met hem maar al wel gehoord (versterkt) maar ik vond hem echt niet mooi Die gitarist van Dufus had zo een en ik vond hem heel maf klinken. Misschien door de vorm