PDA

View Full Version : Mesa, Mesa en nog eens Mesa...



semt-x
3 maart 2005, 18:28
Ik luister ovr het algemeen veel naar verschillende soorten muziek om er achter te komen wat voor gelid ik het liefst zou willen hebben.
Daar ben ik nu achter:

Bands zoals Hoobastank, Drowning Pool, Papa Roach, Sevendust, 36 Crazyfists. Dat zijn de geluiden die ik zoek.

Maar volgens mij zijn dit allemaal Mesa Boogie Triple Rectifiers waar al die gasten op spelen? Klopt dit?

Ik denk dat dit allemaal Triples zijn, maar zelf heb ik het geld niet om een Mesa Triple te kopen.
Ik zou het voornamelijk willen hebben voor recording, dus in eerste instantie dacht ik, dat wordt een Triple met Cab te kopen.

Maar nu heb je zoveel verschillende mesa's, hoe zit het daar onderling mee?
Ik heb ook iets gezien van een Mark serie? Of met de Rectifier Recording amp van Mesa? Is zo'n recording amp van Mesa beter geschikt gemaakt voor opname en hoef je er dan geen cab bij te kopen? Zou voor mij beter zijn!
En het V-Twin pedaal, als je deze van pedaal direct de computer inprikt, heb je dan ook dat mesa triple geluid?

Ben nu wel in het bezit van een PodXT, leuk ding, maar je mist toch het een en ander...

Wie kan mij proberen te helpen want ik wordt gek van alle amps die ik hoor. Ben toch bang dat ik uiteindelijk moet zeggen, ik koop een Mesa Triple met Cab. Maar goed, wie niet vraagt wie niet wint!

In ieder geval bedankt!

ieme
3 maart 2005, 18:35
Tsja als je niet tevreden bent over de opnames van je POD moet je naar iets anders zoeken, je kan ook voor een Single of Dual rectifier gaan.

Succes,
ieme

ieme
3 maart 2005, 18:36
ps. mooi lang onderschrift heb je!

AART
3 maart 2005, 20:05
hjoe krijg je zo'n lang onderschrift idd??? :o

bij mij zeikt ie al na 2 zinnen ofzo...

Ibanez RuleZ
3 maart 2005, 20:28
dat geluid krijg je alleen uit een rectifier. als je verschillende bands hebt geluisterd voor wat je wilt, zul je geen mesa's meer vinden die in de buurt daarvan komen, want niet alle mesa klinken hetzelfde. Ik ben zelf niet echt weg van de recto, te beperkt, maja, dat is mijn smaak. Ik heb liever de mark series of een preamp en eindtrapcombinatie die daarvan is afgeleid.

je zou kunnen kijken naar de recto recording preamp, maar ik denk dat je dan vrij duur uit gaat wezen, want dan kan je alleen opnemen (tenzij je een poweramp en cab koopt) en dat gaat volgens mij wel vervelen en ik vraag me af of dat beter gaat klinken dan een Pod XT....

Dus de enige passende voor jou is dan gewoon een rectifier of een rectopreamp

harrald

jw009
4 maart 2005, 18:16
misschien is een Mesa Boogie Quad pre-amp wel wat voor je.
2e hands zo'n 600-700 euro en dan heb je echt een top ding, zeer veelzijdig en kan er zeker een super metal sound uit halen

ieme
4 maart 2005, 18:17
misschien is een Mesa Boogie Quad pre-amp wel wat voor je.
2e hands zo'n 600-700 euro en dan heb je echt een top ding, zeer veelzijdig en kan er zeker een super metal sound uit halen

klopt

skabouter
4 maart 2005, 19:13
ja, maar het is toch niet het zuigende stofzuiger geluid van een rectifier, best wel anders.............

die recording preamp is denk ik erg duur, voor alleen een preamp, das niet zoveel waar voor je geld. ik zou dan toch gewoon een rectifier kopen, maar dan niet meteen een triple (is alleen maar meer vermogen, nergens voor nodig.). gewoon een single rectifier, die vind je wel vanaf 1200 ofzo. ok, veel geld, maar je klinkt alsof je het wel bij elkaar kan krijgen..........

dan nog een cab, die heb je vanaf 400 wel. duur grapje, maar dan heb je wel een echte rectifier natuurlijk :)

en je ging het voor recording gebruiken ? ik neem aan dat je een mic hebt, zo niet, kopen, +/- 130 euro, kan je opnemen, heb je DE enige rectifier sound :)

Iceman
4 maart 2005, 19:20
Ik zet vanaf de 20ste mijn (oude versie) Triple Rectifier te koop. De 19de ga ik er nog opnamens mee maken (4 sporen slaggitaar).