PDA

View Full Version : GENIAAL!!! Flightcase tip voor head!



ieme
3 maart 2005, 17:47
http://www.rocler.qc.ca/sdaoust/sdaoust/images/pullout2.jpg


Ieme en ska zijn het eens: GENIAAL!

schwalbe
3 maart 2005, 17:51
ziet er wel wat ouwelullerig uit; het enige wat ik mis is een bandnaam erop gespoten als 'the alzheimer/parkinson experience'.
Voor de rest inderdaad geniaal.

ieme
3 maart 2005, 17:52
Ja, ik kan mijn guytron bijna niet in mn eentje dragen dus dit is voor mij wel een uitkomst!

AART
3 maart 2005, 18:10
Ja, ik kan mijn guytron bijna niet in mn eentje dragen dus dit is voor mij wel een uitkomst!

opa, ik sjouw mijn 5150 gewoon in mijn eentje...

en een 2x12 sjouwen in je eentje gaat ook wel...

ieme
3 maart 2005, 18:18
Ja, ik kan mijn guytron bijna niet in mn eentje dragen dus dit is voor mij wel een uitkomst!

opa, ik sjouw mijn 5150 gewoon in mijn eentje...

en een 2x12 sjouwen in je eentje gaat ook wel...

Ja t lukt wel maar krijg er wel last van mn rug van...

Baker
3 maart 2005, 18:19
GE-WEL-DIG!! :-D :-D :-D

Tis dat ik een combo heb, anders zou ik em kopen.
In 1 woord geniaal idd!

stewartfan
3 maart 2005, 18:23
AART Geplaatst: 03 Mrt 2005 17:10 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

ieme schreef:
Ja, ik kan mijn guytron bijna niet in mn eentje dragen dus dit is voor mij wel een uitkomst!


opa, ik sjouw mijn 5150 gewoon in mijn eentje...

en een 2x12 sjouwen in je eentje gaat ook wel...


AART todat je 3 repetities en 2 optredens in de week heb dan voel je hem wel hoor als je hem optilt, dan ben je blij als er wieltjes op zitten.

ik zit noodgedwongen 3 weken thuis omdat de kraker m,n rug weer in het gareel heeft moeten brengen. Kwam door het vele sjouwen met die fuck versterkers, auto in auto uit podiumpje op en af.
nee zo`n flight case is echt lekker dan kun je m teminste goed vervoeren en samen tillen !

skabouter
3 maart 2005, 18:38
jazeker, geniaal is dit !! maar het mooie is nog: zoiets is helemaal niet moeilijk te maken onder de fligthcase die je al hebt ! ik ga het in elk geval (een keer) doen ! :)

stewartfan
3 maart 2005, 18:48
skabouter Geplaatst: 03 Mrt 2005 17:38 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

jazeker, geniaal is dit !! maar het mooie is nog: zoiets is helemaal niet moeilijk te maken onder de fligthcase die je al hebt ! ik ga het in elk geval (een keer) doen !




ik ook ! 8-)

ieme
3 maart 2005, 19:05
Dat handvat is leuk, maar ook alleen de wielen moet voldoende zijn om hem te kunnen rijden, je kan je normale handvat gebruiken, ik heb mn case ook wel eens zo door een kroeg gesleept na een erg langdurige avond spelen... (zonder wielen :-D )

groovyB3
3 maart 2005, 19:09
Ja, ik kan mijn guytron bijna niet in mn eentje dragen dus dit is voor mij wel een uitkomst!

opa, ik sjouw mijn 5150 gewoon in mijn eentje...

en een 2x12 sjouwen in je eentje gaat ook wel...

Ja t lukt wel maar krijg er wel last van mn rug van...

Tsss.... opa

Zo'n ding draag je 2 minuten ofzo, vanuit je wagen naar het podium. Pas als je een Twin zou hebben zou je recht hebben om te zeiken :razz:

ieme
3 maart 2005, 19:23
Ja, ik kan mijn guytron bijna niet in mn eentje dragen dus dit is voor mij wel een uitkomst!

opa, ik sjouw mijn 5150 gewoon in mijn eentje...

en een 2x12 sjouwen in je eentje gaat ook wel...

Ja t lukt wel maar krijg er wel last van mn rug van...

Tsss.... opa

Zo'n ding draag je 2 minuten ofzo, vanuit je wagen naar het podium. Pas als je een Twin zou hebben zou je recht hebben om te zeiken :razz:

muah, die guytron zit wel aardig gewicht in, is de zwaarste top die ik gehad heb! (en dat zijn vele)

Nielsje
3 maart 2005, 19:25
ik vind het wel belabberb dat ze voor zo'n dure top dat ding toch wel ff hadden kunnen uitbalanceren? dat handzat zou aan de rectherkant op dat ding moeten zitten om um in balans te houden...

Bigfoot414
3 maart 2005, 19:46
Ja, ik kan mijn guytron bijna niet in mn eentje dragen dus dit is voor mij wel een uitkomst!

opa, ik sjouw mijn 5150 gewoon in mijn eentje...

en een 2x12 sjouwen in je eentje gaat ook wel...

Ja t lukt wel maar krijg er wel last van mn rug van...

Tsss.... opa

Zo'n ding draag je 2 minuten ofzo, vanuit je wagen naar het podium. Pas als je een Twin zou hebben zou je recht hebben om te zeiken :razz:
Ik ben ongelukkig genoeg geboren met een slechte rug en ik ben een groot voorstander van mobiele flightcases! In welke vorm dan ook.

ieme
3 maart 2005, 19:53
ik vind het wel belabberb dat ze voor zo'n dure top dat ding toch wel ff hadden kunnen uitbalanceren? dat handzat zou aan de rectherkant op dat ding moeten zitten om um in balans te houden...
maar hij is wel tyfus zwaar heh? :-D

V!N
3 maart 2005, 20:44
Het volgende "nieuwtje" wat je post is dat de Russen de Sputnik in een baan om de aarde hebben gebracht ? :-D

BramVersteeg
3 maart 2005, 23:14
Ik vind het een erg goed uitvinding! Kost geen enkele (nou ja, bijna geen) extra ruimte en kán veel tilwerk schelen. Mijn Diezel komt met zijn 2(!) trafo's aan de 27/29 kilo dus dan ik zo'n kist rete-handig!

josh.vandenberg
3 maart 2005, 23:21
Ik sjouw mijn 8 x 10 inch in mijn ene hand en in mijn andere hand mijn 400 watt top.En mijn gitaren leg ik gewoon op mijn versterker.

En ik heb nooit last van mijn rug,Wat heb je toch een aanstellers.Iedereen in Rotterdam doet dat ,7 dagen per week

josh.vandenberg
3 maart 2005, 23:21
Ik sjouw mijn 8 x 10 inch in mijn ene hand en in mijn andere hand mijn 400 watt top.En mijn gitaren leg ik gewoon op mijn versterker.

En ik heb nooit last van mijn rug,Wat heb je toch een aanstellers.Iedereen in Rotterdam doet dat ,7 dagen per week

Jimi Hendrix
3 maart 2005, 23:44
Ja, ik kan mijn guytron bijna niet in mn eentje dragen dus dit is voor mij wel een uitkomst!

opa, ik sjouw mijn 5150 gewoon in mijn eentje...

en een 2x12 sjouwen in je eentje gaat ook wel...

Ja t lukt wel maar krijg er wel last van mn rug van...

Tsss.... opa

Zo'n ding draag je 2 minuten ofzo, vanuit je wagen naar het podium. Pas als je een Twin zou hebben zou je recht hebben om te zeiken :razz:

muah, die guytron zit wel aardig gewicht in, is de zwaarste top die ik gehad heb! (en dat zijn vele)

Een XTC schijnt de 50 kilo te naderen....
heb ik uit 'betrouwbare' bron... :-D :-D :???:

Ibanez RuleZ
3 maart 2005, 23:46
hmm jos, waarschijnlijk ben jij dan een van de gezegende lui waar het lichaam even sterk is als de mogelijk te ontwikkelen spierkracht, is bij mij wel anders ;). ik ben veel sterker dan mijn rug kan hebben

Harrald

hadv
4 maart 2005, 00:07
best wel een goed idee, alleen vind ik die wieltjes er wel erg wiebelig en kwetsbaar uitzien. bovendien zou ik rubberen wielen willen hebben

prs
4 maart 2005, 00:55
Hoeveel kost dat nou, zo'n case?

ieme
4 maart 2005, 08:56
Hoeveel kost dat nou, zo'n case?

vond em op ebay voor 250 dollar

pol
4 maart 2005, 08:59
ik ben der niet zo voor, voor die cases, ik neem gewoon een kartonnen doos met piepschuim vanbinnen en duct tape erond als bescherming voor mijn head en box, kost niks, weegt niks, en neemt weinig extra plaats in, ik ga toch niet stapelen,en met die metalen hoeken van die cases ga ik anders mijn auto beschadigen.
En een top is toch niet te zwaar om alleen te tragen, zelfs die ampeg van onze bassist valt nog goed te doen, gewoon rug recht houden en op je benen heffen.

.ChiefRebelAngel.
4 maart 2005, 09:24
een case op zich is imho een goede investering als je regelmatig optreed. Ik heb mijn savage en mijn replifex samen in een case, da's ni direct té zwaar, maar eerder lomp, onhanteerbaar... Gelukkig speel ik in een band met veel behulpzame handen, waar niet iedereen begaan is met zijn eigen materiaal :) Gewoon effe met 2 man dragen, makkelijker en veiliger...

skabouter
4 maart 2005, 09:26
mooi geweest, LUISTEREN: er zijn gewoon mensen die wél een slechte rug hebben ! voor hun is dit heel handig, je leest maar al te vaak dat gitaristen stoppen met hun hobby vanwege rugklachten !! (bij marktplaats adv`s enzo)
door dit soort inventieve dingen hoeft dat niet meer :)

ieme
4 maart 2005, 09:30
bek houden, er zijn gewoon mensen die wél een slechte rug hebben ! voor hun is dit heel handig, je leest maar al te vaak dat gitaristen stoppen met hun hobby vanwege rugklachten !! (bij marktplaats adv`s enzo)
door dit soort inventieve dingen hoeft dat niet meer :)

Ja er zijn gewoon mensen die GEEN roadie hebben én een slechte rug!

ieme
4 maart 2005, 09:41
http://www.adriaan-homepage.nl/foto_nieuw/090_baron_gr.jpg

Wat ik zeg, een GENIAAL plan!

.ChiefRebelAngel.
4 maart 2005, 09:47
:-D

drommels geniaal :P

Jimi Hendrix
4 maart 2005, 10:04
Het enige is dat je dan je top echt van de grond moet tillen, lijkt me slechter voor de rug dan uit de auto, wat iig bij mijn bak zowat op 'draaghoogte' is.

taylor
4 maart 2005, 10:40
rugklachten?een amp weegt +- 20 kilo waar hebben we het over.

ken me er iets bij voorstellen als je gaat slepen met zo'n ding van bv je bovenverdieping naar optreden en weer na de bovenverdieping ect.
ik laat ze gewoon in het oefenhok staan.

wietse
4 maart 2005, 10:47
rugklachten?een amp weegt +- 20 kilo waar hebben we het over.

ken me er iets bij voorstellen als je gaat slepen met zo'n ding van bv je bovenverdieping naar optreden en weer na de bovenverdieping ect.
ik laat ze gewoon in het oefenhok staan.

als je het een enkele keer doet is het niet erg maar op den duur wel, ik liep vroeger ook zo weg met een 4x12 geen enkel probleem ,nooit last van m'n rug.
Tot ik een keer wel door de rug ging en daarna is het nooit weer echt goed gekomen.
waarom denk je dat de arbo een 15 kilo als max stelt om zonder hulp middelen te tillen.
maar wat doen jullie moeilijk koop gewoon een steekwagentje en schroef die aan de flightcase vast ,iets anders is het niet.
dingen liggen op het moment voor 30 euro bij de lidl kunnen 90 kilo dragen.
ideale dingen ,kan er niet zonder voor m'n rommelmarkt handel ,(dozen met elpee's zijn erg zwaar namelijk)

kokeleko
4 maart 2005, 14:13
(bij marktplaats adv`s enzo)


Allemaal verkoop praatjes 8-)

ieme
4 maart 2005, 16:07
(bij marktplaats adv`s enzo)


Allemaal verkoop praatjes 8-)

kijk ko heeft een speciale bril 8-) en kijkt zo door die praatjes heen...

kokeleko
4 maart 2005, 16:13
(bij marktplaats adv`s enzo)


Allemaal verkoop praatjes 8-)

kijk ko heeft een speciale bril 8-) en kijkt zo door die praatjes heen...

ik zie dat anders :-?

ieme
4 maart 2005, 16:16
(bij marktplaats adv`s enzo)


Allemaal verkoop praatjes 8-)

kijk ko heeft een speciale bril 8-) en kijkt zo door die praatjes heen...

ik zie dat anders :-?

ik ben t zicht ook wat kwijt

kokeleko
4 maart 2005, 17:27
(bij marktplaats adv`s enzo)


Allemaal verkoop praatjes 8-)

kijk ko heeft een speciale bril 8-) en kijkt zo door die praatjes heen...

ik zie dat anders :-?

ik ben t zicht ook wat kwijt

t'was hier ook redelijk mistig :cool:

pikasso
4 maart 2005, 17:27
wat een onzin discussie is dit.
Dit is gewoon een handig hulpje. Wil je het niet, dan niet
Vind je het top, ook prima.

kokeleko
4 maart 2005, 17:29
wat een onzin discussie is dit.


ik zie dat toch anders

ieme
4 maart 2005, 17:29
wat een onzin discussie is dit.
Dit is gewoon een handig hulpje. Wil je het niet, dan niet
Vind je het top, ook prima.
ja jij neemt gewoon geen case....

johantipker
4 maart 2005, 18:20
Je kan ook een steekwagentje met luchtbanden kopen, die heb ik altijd bij me voor m'n amp, gigbags enzo hang je er aan. Vaak als je moet spelen moet je toch honderd meters lopen of zo vanaf je auto, een flightcase rijdt dan niet zo lekker, vaak zijn die wielen dan te klein, luchtbanden zijn te gek, veert lekker, kun je mee rennen! Levert soms hilarische momenten op: "Kijk die goser heb een rock & rollator

pikasso
4 maart 2005, 18:27
wat een onzin discussie is dit.
Dit is gewoon een handig hulpje. Wil je het niet, dan niet
Vind je het top, ook prima.
ja jij neemt gewoon geen case....

Ik speel ook nooit :-D