PDA

View Full Version : Bogner XTC



ieme
3 maart 2005, 17:10
Hallo,

Wie heeft hier ervaring met de Bogner XTC?
Wie weet waar ze goedkoper zijn dan 3100 euro?
Wie weet waar er een 2 hands te koop staat?

ieme

vester86
3 maart 2005, 17:37
als je beginner was had ik gezegd dat je op marktplaats moest zoeken, en op gitaarmarkt....

Maar aangezien je daar al meerdere dingen hebt uitstaan zal ik dat maar achterwege laten. en ik heb geen idee waar ze nog meer te koop zijn

ieme
3 maart 2005, 17:39
bedankt voor je hulp...

ToTaL FaKe
3 maart 2005, 17:45
ik weet wel eentje voor 3195 en voor 3600 te koop.

check gitaarNet eventjes... :)

ieme
3 maart 2005, 17:49
ik weet wel eentje voor 3195 en voor 3600 te koop.

check gitaarNet eventjes... :)

Dat heb ik al gedaan, en de dealer (erik vd haar) gemailt, en die komt met een adviesprijs van 3200

Verder hou ik al een tijdje Marktplaats, gitaarmarkt en 2dehands.nl dagelijks in de gaten. Maar misschien iemand die er een tweedehands weet te staan die niet op internet staat....

Josdevos
3 maart 2005, 17:59
Probeer Leo Caerts in Leuven (Belgie)eens, maar dat is minstends 400km voor jou.

http://www.leocaerts.be/leo/

ieme
3 maart 2005, 19:08
Probeer Leo Caerts in Leuven (Belgie)eens, maar dat is minstends 400km voor jou.

http://www.leocaerts.be/leo/

Heeft hij er 2dehands?

groovyB3
3 maart 2005, 19:11
Wie heeft hier ervaring met de Bogner XTC?
Ik

Wie weet waar ze goedkoper zijn dan 3100 euro?
Ik niet

Wie weet waar er een 2 hands te koop staat?
Ik niet

:razz:

ieme
3 maart 2005, 19:12
Wie heeft hier ervaring met de Bogner XTC?
Ik

Wie weet waar ze goedkoper zijn dan 3100 euro?
Ik niet

Wie weet waar er een 2 hands te koop staat?
Ik niet

:razz:

tnx man!
wat vond je van de amp?

groovyB3
3 maart 2005, 19:18
Erg vet en ZEER veelzijdig. De enige Bogner die ik écht goed vond klinken, heel dynamisch. Doet alleen weinig goeds voor het karakter van je gitaar. Of er nou een Tele aan hangt of een Strat, weinig verschil. In dat opzicht vind ik de Guytron veel beter.

ieme
3 maart 2005, 19:23
Erg vet en ZEER veelzijdig. De enige Bogner die ik écht goed vond klinken, heel dynamisch. Doet alleen weinig goeds voor het karakter van je gitaar. Of er nou een Tele aan hangt of een Strat, weinig verschil. In dat opzicht vind ik de Guytron veel beter.

Kijk dat zijn nou net mijn punten:
Veelzijdig, is absoluut een pluspunt! t geweldige van mn guytron is dat ze geweldig op de gitaar reageren, tsja, en dan is t afscheid van de guytron ff moeilijk, maar ja, alle 2 kan financiël ook ff niet...

ieme

groovyB3
3 maart 2005, 19:27
Als ik jou was zou ik gewoon bij je Guytron blijven. Dit gaat waarschijnlijk niet om het verbeteren van je geluid, maar om de gas en het hebben van een nieuwe top. Ik kan het weten, want ik heb het uitgevonden :D

bluegate
3 maart 2005, 19:46
Zal het nogmaals verkondigen... GUYTRON! :evil:

Als je ze naast elkaar zet zoals ik heb gedaan klinkt de XTC echt
voor geen meter!
Heb de XTC getest en de XTC Classic.
Zeer veelzijdig, dat wel, maar qua geluid is het allemaal heel plat
en levenloos.
Beste geluid uit de XTC is de plexi mode, die klinkt heerlijk.
XTC classic vond ik niet beter klinken dan de gewone, hoorde er
geen ruim 500 euro verschil in.

Maar goed, je moet het zelf maar weten... :wink:

Bigfoot414
3 maart 2005, 19:49
In vind het eigenlijk al belachelijk dat ze die dingen zo duur maken!
E 3000 voor een top is echt een berg geld waar je U tegen zegt.

LordRiffenstein
3 maart 2005, 19:54
Het laat je niet los eh Ieme :cool:

Ik zeg het nog 1 maal, wil je de Recto sound:

http://www.hughes-and-kettner.com/images/products/grossbild/warpfactor_big5973.jpg

:razz:

ben79
3 maart 2005, 20:37
ik vraag me al een heel tijdje af hoe dit pedaaltje klinkt, iemand ervaringen?

Jimi Hendrix
3 maart 2005, 22:07
Ieme, ik zou je willen adviseren wat langer op dezelfde spullen te spelen.
Het duurt gewoon een tijdje voor je een amp weet te bespelen zodat eruit komt wat jij wilt dat eruit komt.

Voor het overige: een aardig alternatief voor de XTC is wellicht de rivera KHR, 3 kanalen+boost per kanaal, midischakelbaar.
Die heb ik, is werkelijk een prima amp, alles zit erin, de beperkende factor is de gitarist.

Mitch
3 maart 2005, 22:36
Ieme, ik zou je willen adviseren wat langer op dezelfde spullen te spelen.


Deze opmerking maakte me echt aan het lachen ! Vooral omdat -ie serieus bedoeld is :D

bluegate
3 maart 2005, 22:54
ik vraag me al een heel tijdje af hoe dit pedaaltje klinkt, iemand ervaringen?

Als je van Heavy houdt is dit een fantastisch pedaal.
Was voor mij een verassing toen ik ging testen.
Heb 'm getest samen met Fulltone & Radial pedalen, en voor maar 99
Euro een topper...

Jimi Hendrix
3 maart 2005, 23:17
Ieme, ik zou je willen adviseren wat langer op dezelfde spullen te spelen.


Deze opmerking maakte me echt aan het lachen ! Vooral omdat -ie serieus bedoeld is :D

:-D :-D :-D
Nee maar zonder gekheid haha

LordRiffenstein
4 maart 2005, 08:01
ik vraag me al een heel tijdje af hoe dit pedaaltje klinkt, iemand ervaringen?

Ken je de Nederlandse band Intwine, al de heavy sounds van hun CD komen van dat H&K pedaaltje!

ieme
4 maart 2005, 09:03
Ieme, ik zou je willen adviseren wat langer op dezelfde spullen te spelen.


Deze opmerking maakte me echt aan het lachen ! Vooral omdat -ie serieus bedoeld is :D

:-D :-D :-D
Nee maar zonder gekheid haha

Het is simpel, ik heb de Guytron, das een top amp!
MAAR... ik mis soms gewoon de moderne scheursound, en nu heb ik al een paar keer een xtc bespeeld en das gewoon zo'n mega amp daarvoor!

Het advies van langer op dezelfde spullen spelen zou ik maar wat graag aannemen, maar ja als je die ene sound die je graag wil mist dan moet je gewoon opzoek naar alternatieven.

Ik heb er een nachtje over geslapen en kan jullie verklappen, het komt allemaal goed!

:-D

Josdevos
4 maart 2005, 09:07
Probeer Leo Caerts in Leuven (Belgie)eens, maar dat is minstends 400km voor jou.

http://www.leocaerts.be/leo/

Heeft hij er 2dehands?

Hmmmz...

kokeleko
4 maart 2005, 09:10
Kijk als je een heavy sound wil , moet je ook heavy gaan spelen, alleen gain helpt echt niet, mijn overtuiging is des te minder (niet helemaal zonder gain natuurlijk, maar naar smaak)des te heavyer.

ieme
4 maart 2005, 09:26
Komt wel goed ko.... :-D

ieme
4 maart 2005, 09:43
http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Bogner/xtc%20heads%20%204%20stuks_small.jpg
http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Bogner/DSCF0117.JPG



8-)

Josdevos
4 maart 2005, 09:59
Komt wel goed ko.... :-D

Ach ja, we geven toch allemaal graag eens toe aan onze gas, de ene al wat meer als de andere... :razz:

ieme
4 maart 2005, 10:02
Komt wel goed ko.... :-D

Ach ja, we geven toch allemaal graag eens toe aan onze gas, de ene al wat meer als de andere... :razz:

En zo is het maar net, beetje jammer dat ik mn complete rekening er voor moet plunderen... maar ja...

Een Guytron in combi met een Uberschall schijnt echt zeer goed te gaan klinken (zeker met een haarstrat)

Jimi Hendrix
4 maart 2005, 10:57
je houdt de guytron dus, mooi,
alleen sjouw je je dan dus wel de breuken haha
lijkt trouwens wel op de vroegere setup van een niet nader te noemen gitarist die speelt bij mevr. A.

BLOK182
4 maart 2005, 11:06
Kijk als je een heavy sound wil , moet je ook heavy gaan spelen, alleen gain helpt echt niet, mijn overtuiging is des te minder (niet helemaal zonder gain natuurlijk, maar naar smaak)des te heavyer.
Absoluut waar! Heb ondertussen een maand of 2-3 met mijn Rivera gewerkt, vrij "classic" gevoicde amp, niet superveel gain, of bizarre low-end als mijn engl, maar na veel experimenteren en dynamiek in mijn gitaarspel lukt het ook om daar gewoon een fatass sound uit te halen. Tis idd niet altijd een kwestie van "pak de leipste amp" om heavy te klinken.

BramVersteeg
4 maart 2005, 11:23
Ik heb er een nachtje over geslapen en kan jullie verklappen, het komt allemaal goed!

:-D

Oh help, Ieme gaat z'n dromen waarmaken! Ik ben van de partij op de komende meeting 8-) .

ieme
4 maart 2005, 13:07
Ben ik t zeker mee eens

ieme
4 maart 2005, 13:08
lijkt trouwens wel op de vroegere setup van een niet nader te noemen gitarist die speelt bij mevr. A.

Ja die woont hier om de HOOK

kokeleko
4 maart 2005, 13:12
lijkt trouwens wel op de vroegere setup van een niet nader te noemen gitarist die speelt bij mevr. A.

Ja die woont hier om de HOOK

Mevrouw A???, Angeres zonder Naam?? :D

Negative K3 fan
4 maart 2005, 13:30
Een Guytron in combi met een Uberschall schijnt echt zeer goed te gaan klinken (zeker met een haarstrat)

jaja...

ieme, mijn advies: ga eens naar een psychiater, zeg je internet abonement op en zonder je ff een maandje af van de buitenwereld.

Josdevos
4 maart 2005, 13:49
zeg je internet abonement op

Bullseye! :lol:

Same here hoor... :oops:

robzilla
4 maart 2005, 13:52
Jaja, eerst zien dan geloven! :razz:

Straks komt die weer op msn zeggen dat die GAS voor iets anders heeft :D

ieme
4 maart 2005, 16:05
Jaja, eerst zien dan geloven! :razz:

Straks komt die weer op msn zeggen dat die GAS voor iets anders heeft :D

Ik heb een lange wishlist, waaronder
Een paar gitaren zoals
Fender jazzmaster
Haar strat
Haar tele
Gibson lp standard
Gibson lp deluxe

Een paar amps zoals
Bogner XTC
Vox AC30
Mesa single recto

Een zooi fx pedalen


En echt waar mensen, gas never ends!

johantipker
4 maart 2005, 18:46
Hee Ieme,
zo'n Guytron is kut man! Ik help je er wel vanaf...........300 euro + 2 zo goed als nieuwe waterschildpadden........deal?


Trouwens dat Joeks & Knetter pedaaltje wil ik ook wel eens horen!

ieme
4 maart 2005, 18:51
Hee Ieme,
zo'n Guytron is kut man! Ik help je er wel vanaf...........3000 euro



die schildpadden mag je houden

Fumi SG
4 maart 2005, 19:00
ik vraag me al een heel tijdje af hoe dit pedaaltje klinkt, iemand ervaringen?

Ken je de Nederlandse band Intwine, al de heavy sounds van hun CD komen van dat H&K pedaaltje!

Kben een vette fan van Intwine en hier geloof ik nou ff helemaal niks van!! Het feit dat je Koch en Marshall hebt, is reden genoeg om niet zo'n pedaaltje te gebruiken....

ieme
4 maart 2005, 19:04
ik vraag me al een heel tijdje af hoe dit pedaaltje klinkt, iemand ervaringen?

Ken je de Nederlandse band Intwine, al de heavy sounds van hun CD komen van dat H&K pedaaltje!

Kben een vette fan van Intwine en hier geloof ik nou ff helemaal niks van!! Het feit dat je Koch en Marshall hebt, is reden genoeg om niet zo'n pedaaltje te gebruiken....

Nou lord riff die kan het bevestigen!
En het is Mesa en Koch trouwens, eerst mesa en nu endorsement bij Koch
En ik weet waar t nieuws vandaan komt, het komt van Paul lenders, die zijn marshalls hebben ze gebruikt met dit pedaal

*paul lenders in de man die de pedalboards voor intwine in elkaar gezet heeft*

ieme
4 maart 2005, 19:09
www.paullenders.nl
Menu -> pictures -> pagina 4 -> board linksboven

Mitch
4 maart 2005, 19:34
Sja, niet om te zeiken of zo, maar het wordt inderdaad een beetje komisch zo. Mijn Rolls is niet zo snel maar wel stijlvol, weet je wat, had ik toch beter een Bentley kunnen kopen.
Nou ja goed, het is jouw geld en jouw plezier.


Vrijgezel neem ik aan ? :D

ieme
4 maart 2005, 19:38
Sja, niet om te zeiken of zo, maar het wordt inderdaad een beetje komisch zo. Mijn Rolls is niet zo snel maar wel stijlvol, weet je wat, had ik toch beter een Bentley kunnen kopen.
Nou ja goed, het is jouw geld en jouw plezier.


Vrijgezel neem ik aan ? :D


Nee geen vrijgezel!

Kijk t is simpel
T zijn net auto's
Ik wil een Porsche om te scheuren, een Hummer om boodschappen mee te doen en als t even kan ook nog een X5 om de kids naar school te brengen

Chris Wolstenholme
4 maart 2005, 21:27
jij moet een multipla hebben :o

Jimi Hendrix
4 maart 2005, 22:15
Sja, niet om te zeiken of zo, maar het wordt inderdaad een beetje komisch zo. Mijn Rolls is niet zo snel maar wel stijlvol, weet je wat, had ik toch beter een Bentley kunnen kopen.
Nou ja goed, het is jouw geld en jouw plezier.


Vrijgezel neem ik aan ? :D


Nee geen vrijgezel!

Kijk t is simpel
T zijn net auto's
Ik wil een Porsche om te scheuren, een Hummer om boodschappen mee te doen en als t even kan ook nog een X5 om de kids naar school te brengen

En ik maar denken dat muziek een persoonlijke expressievorm is...

Mitch
4 maart 2005, 23:10
't Is ook wel een beetje verslavend. Toen ik een tijdje terug een stuk meer met muziek aan de gang ging en ook met mijn geluid werd het eerst nog een paar pedaaltjes kopen/verkopen tot de juisten er waren, daarna een extra cabinetje bij de combo, andere amp, toch maar wat andere buisjes erin, nog maar een paar andere erbij....
Tegen de tijd dat ik me in speakers begon te verdiepen dacht ik: waarom eigenlijk ? Het werd eerlijk gezegd een gewoonte om steeds te blijven zoeken naar iets anders.
Op het forum hier en zeker op HC zie je het veel, gasten die steeds betere, duurdere en liefst exclusievere producten willen om een welhaast professionele sound te krijgen.
Komt ook een beetje door de 'je moet nu genieten van je geld' gedachte.

Afijn, ik besloot nog één keer kritisch te kijken naar wat echt beter kon (amp), richt me daar nu op, maar ga niet meer over één nacht ijs (lees: op forum-reacties af :wink: ) en zit niet meer dagelijks alle mogelijke 'vernieuwingen' op internet te zoeken. Leeft een stuk rustiger moet ik zeggen.

Voor de totale sound vind ik overigens een goeie amp wel de belangrijkste factor, maar voor je spelplezier absoluut de gitaar. Door een matige PA kan je geweldige sound echter zo maar om zeep worden geholpen, maar je speelplezier niet. Conclusie: geef meer geld uit aan je gitaar dan aan je amp en je weet zeker dat je het naar je zin krijgt :D


Tot zover het filosofisch uurtje, neemt u mij niet kwalijk.

ieme
4 maart 2005, 23:28
Gitaar, ik heb eindelijk (na zo'n 30 gitaren gehad te hebben) mijn draai gevonden in mijn Haar strat.

Amp ben ik dik tevreden, een amp die goed reageert op je spel, en op de soort gitaar en je elementen!

Cabinet, mijn bogner 2X12 greenback is top, heb nog geen betere cab gehoord!


Maar dan:
Gitaar
Naast mijn strat met 2 singles en een humbucker zou ik wel een haarstrat willen met 3 singles, een tele en een Gibson Les paul voor de aanvulling van sounds

Amp
Ik mis de "moderne scheur" omdat de guytron een vintage voiced amp is, hij klinkt ontzettend goed, daarom doe ik hem ook niet weg, maar wel zou ik er iets bij willen. Hetzij een XTC hetzij een Recto

Cabinet
alleen voor buiten podia zou ik nog wel een Bogner 4X12 willen.



Dus:
Gas is een never ending story!

Want daarna ga je weer verder met een Gibson ES335, Fender Jazzmaster, een oude gretsch 6120, dan ook nog maar een VOX ac30, Orange en ga zo maar door!

Zo blijf je bezig, ik heb geleerd inmiddels, kijk naar wat je echt nodig hebt en wat je echt gaat gebruiken....

LordRiffenstein
5 maart 2005, 09:05
ik vraag me al een heel tijdje af hoe dit pedaaltje klinkt, iemand ervaringen?

Ken je de Nederlandse band Intwine, al de heavy sounds van hun CD komen van dat H&K pedaaltje!

Kben een vette fan van Intwine en hier geloof ik nou ff helemaal niks van!! Het feit dat je Koch en Marshall hebt, is reden genoeg om niet zo'n pedaaltje te gebruiken....

Zoals Ieme al zei, de hele plaat van Intwine is opgenomen met enkele oude Marshalls en het board dat je op de site van Paul Lenders ziet. Oh ja, PL bij je in de studio hebben helpt ook gigantisch veel :-D

ieme
5 maart 2005, 09:58
What i told you.....

LordRiffenstein
5 maart 2005, 10:04
What i told you.....

Nope, what I told YOU!

ieme
5 maart 2005, 10:07
What i told you.....

Nope, what I told YOU!

yes i told them, that you told me....

andoni
5 maart 2005, 10:15
En een pedaal gebruiken icm met je Guytron is geen optie? Of een goedkopere high gain top, desnoods een one trick pony zoals een 5150 als je toch de Guytron hebt?
Ik zie niet echt het nut om gewoon om ff aan je high gain noden te voldoen een amp van 3000 € te halen als je dingen als de 5150 hebt of een Fireball en dergelijke.
Tenzij die XTC echt wel veel beter is...

ieme
5 maart 2005, 10:23
En een pedaal gebruiken icm met je Guytron is geen optie? Of een goedkopere high gain top, desnoods een one trick pony zoals een 5150 als je toch de Guytron hebt?
Ik zie niet echt het nut om gewoon om ff aan je high gain noden te voldoen een amp van 3000 € te halen als je dingen als de 5150 hebt of een Fireball en dergelijke.
Tenzij die XTC echt wel veel beter is...

Ja de XTC klinkt totaal anders dan mn guytron, mn guytron is veel meer Blues sounding...

ieme
5 maart 2005, 14:38
Net mail van Leo Caerts die kan de xtc leveren voor 2950 euro!

Mitch
5 maart 2005, 14:53
Je bent een dief van je eigen portemonnee als je dat niet doet :wink:

Josdevos
5 maart 2005, 15:14
Net mail van Leo Caerts die kan de xtc leveren voor 2950 euro!

Jeueeej

http://www9.mappy.com/sidYHn3MFsYOMTMn21w/CFGT?anchor=0&option=0&sel=europe&csl=i1%2Cv1%2Cv2%2Cv3%2Ci2&fsl=i1%2Cv1%2Cv2%2Cv3%2Ci2&gsl=i1%2Cv1%2Cv2%2Cv3%2Ci2&isl=i0&xsl=2&out=2&issl=i1&iesl=i2&ivsl1=v1&ivsl2=v2&ivsl3=v3&imult=0&iveh=&isveh=&wni1=&wci1=&noi1=&tni1=heerenveen&tci1=&a10i1=&pci1=&cci1=528&wni2=&wci2=&noi2=&tni2=leuven&tci2=&a10i2=&pci2=&cci2=56&imode=0&image.x=18&image.y=4

Alain
5 maart 2005, 16:29
sedert wanneer leveren ze ook al bij Caerts?

JosDevos is van Leuven. Die zal die wel willen ophalen voor je


He Jos :wink:

ieme
5 maart 2005, 18:02
Nah, ik speel gewoon de verschillende winkels tegen elkaar uit en zie wel wie de beste prijs kan leveren! Met de huidige dollarkoers zou hij nog wel naar 2750 kunnen.

ieme

ieme
6 maart 2005, 15:40
Op de site van Bogner staat een sound file van Rafael Moreira (speelt bij Christina Aguilera en Pink zie www.rafaelmoreira.com) en das toch wel een beetje de sound waar ik wel erg weg van was toen ik de XTC hiet thuis had...

ECSTASY CLASSIC EL34 Plexi mode channel 2

http://www.bogneramplification.com/XtcCLPlexiRM1.mp3


http://www.bogneramplification.com/XTCClassic.jpg

diengeman
9 maart 2005, 17:16
hey ieme, kan je uit de guytron de echte oude plexi en 2203 sound halen? ik zit er over te denken om deze versterkers te kopen, maar nog beter is de guytron mischien als deze 2 geluiden er exact in zitten.

ieme
10 maart 2005, 13:06
Het is niet zoals mn guytron zeker dat de voedingtrafo op verschillende voltage aftakkingen wertk? (zodat ik er 1 meeneem uit amerika deze zomer) 3299 dollar X 0.80 is 2560 euro, ff een bon laten schrijven van 1000 dollar (ivm invoer)


op ebay staat 1 voor 2000 dollar, als ik die nou koop dat is 1600 euro, dan koop ik hem vanaf hier en laat ik em naar een vriend van me sturen die in florida woont. Vervolgens neem ik hem op de terugweg mee naar nederland, betaal import zo'n 300 euro.
Heb ik hier een XTC op 110 volt voor 1900 euro...

Is dit zoiets van MUAH IEME, DAS WEL T PROBEREN WAARD... of zoiets van, nou dat zou ik niet doen....



Groet,
ieme

ieme
10 maart 2005, 13:12
Zit er op een XTC net als mijn guytron een voedingstrafo met meerdere aftakkingen zodat je em kan omzetten van 110 naar 220 volt?

ieme

BramVersteeg
10 maart 2005, 20:27
Hey Ieme,
heb je al een XTC kunnen vinden voor een mooie prijs?

ieme
10 maart 2005, 20:30
Nee... moet ook eerst mn T-rex systeem verkopen....

bluegate
10 maart 2005, 21:23
Stuur een mailtje naar Bogner... ze schijnen snel te antwoorden.

Wat betreft top meenemen uit USA, ik denk niet dat dit een goed plan is.

- Hoeveel bagage mag je meenemen zonder toeslag?
Top weegt behoorlijk wat.
- Hoe verpak je 'm?
Zal een flightcase moeten zijn want ze gaan er niet zachtzinnig mee om bij airports.
- Wie zegt dat 'ie hier goed aankomt?
Indien 'ie bij vervoer zoek raakt of beschadigd kan je fluiten naar je centen.

Je pedalen plan zie ik wel wat in, maar deze vind ik minder.

Negative K3 fan
10 maart 2005, 21:31
Op de site van Bogner staat een sound file van Rafael Moreira (speelt bij Christina Aguilera en Pink zie www.rafaelmoreira.com) en das toch wel een beetje de sound waar ik wel erg weg van was toen ik de XTC hiet thuis had...

ECSTASY CLASSIC EL34 Plexi mode channel 2

http://www.bogneramplification.com/XtcCLPlexiRM1.mp3


http://www.bogneramplification.com/XTCClassic.jpg

ikv ind die cliup helemaal niet zo geweldig, zit wel een leuke voicing in die amp, maar de opname is nogal raal.

BLOK182
10 maart 2005, 21:39
VInd het ook niezo daverend...niet mijn ding :)

LordRiffenstein
11 maart 2005, 08:01
Is dit zoiets van MUAH IEME, DAS WEL T PROBEREN WAARD... of zoiets van, nou dat zou ik niet doen....

Vergeet dit plan maar, Bogner heeft geen trafos di ezowel op 110 als op 220-240 werken. Je garantie vervalt ook. Bogner is in zulke zaken nogal strikt heb ik gelezen.

ieme
11 maart 2005, 15:21
en voor een mesa recto dan? die vind je in de states voor 1000 dollar, dat is 800 euro... Zelfde verhaal of de moeite waard?

ieme