PDA

View Full Version : Matching Behringer Stack



VooDoo
3 maart 2005, 15:57
Hola Gitaristen..
Ik had een vraagje over een Behringer Top + speaker of hoe dat ding ook heet wat onder de top hoort
kijk deze top:
http://www.behringer.com/LX1200H/LX1200H_medium.jpg
Is 2×60 watt als ik me niet vergis

en dan zag ik deze erbij:
http://www.behringer.com/BG412H/BG412H_medium.jpg
Maar die is 2×200 watt :S
Als het goed is blaas je de top dan op toch ? ofzo iets in die richting
( zo niet wat gebeurd er dan)
ik heb dus op de site naar andere speaker gezocht.. zo een cab ding
Maar ik zag dat die ook allemaal hoger dan 2×60 watt waren..??
Heeft Behringer dan geen Tops en cabs die bij elkaar kunnen:S

Of kunnen ze WEL gewoon bij elkaar zonder iets te slopen/op te blazen

Hier was ik even benieuwd naar, want ik vond het wel een interesant setje
Alvast bedankt voor jullie Reacties!! :wink:

strontraper jos
3 maart 2005, 16:07
als je versterker 2*60w is en je cab is 200w dan sloop je helemaal nix

groovyB3
3 maart 2005, 16:09
Indeed, het wattage van de cab betekent wat ie aankan. Dus je kan er een amp van maximaal 200W opzetten.

VooDoo
3 maart 2005, 16:11
Ja maar dan sloop je het toch
Want de Top zegt dat ie 2×60 aan kan
En dat grote ding is 2×200 volgens mij
en aangezien 200 > 60 is dacht ik zo euhmm :???:
ksnap er geen reet van

strontraper jos
3 maart 2005, 16:15
je sloopt nix

de versterker stuurt signaal naar de cab
de cab zelf ontvangt dat en daardoor krijg je dan geluid..
die 200w van die cab, is het maximum dat ie van een versterker mag krijgen.. dus als je 2*60 naar de cab stuurt, is dat minder dan 200w
dus, de cab kan het aan...

strontraper jos
3 maart 2005, 16:15
je sloopt nix

de versterker stuurt signaal naar de cab
de cab zelf ontvangt dat en daardoor krijg je dan geluid..
die 200w van die cab, is het maximum dat ie van een versterker mag krijgen.. dus als je 2*60 naar de cab stuurt, is dat minder dan 200w
dus, de cab kan het aan...

groovyB3
3 maart 2005, 16:16
Moet dit trouwens niet bij versterkers?

VooDoo
3 maart 2005, 16:25
je sloopt nix

de versterker stuurt signaal naar de cab
de cab zelf ontvangt dat en daardoor krijg je dan geluid..
die 200w van die cab, is het maximum dat ie van een versterker mag krijgen.. dus als je 2*60 naar de cab stuurt, is dat minder dan 200w
dus, de cab kan het aan...
Oooo ja nu snap ik het bedankt:)

oo sorry dat ik het verkeerd heb geplaatst..
Heeft iemand trouwens ervaring met deze stack of alleen top of cab..
dit was een van de goedkopere die ik vinden kon.. maar ik vond em wel goed want op de top zaten alle effecten die ook op de V amp 2 zitten ( die ik toch eigenlijk wilde aanschaffen)
Hoe bevalt dit ding voor zn prijs
hijs ong 540€ ofzo
( ik speel nu zelf op zo een kleine oefenversterker van behringer de GM108 ofzo?)

Nielsje
3 maart 2005, 17:28
maar ik vond em wel goed want op de top zaten alle effecten die ook op de V amp 2 zitten ( die ik toch eigenlijk wilde aanschaffen)


heb je hem al gehoord dan? iets goed vinden omdat er effecten inzitten?

heb je de v amp gehoord dan?

ik ben niet zo'n fan van behringer versterkers....

vester86
3 maart 2005, 17:34
t ziet er leuk uit op het podium ;-)

VooDoo
3 maart 2005, 18:50
maar ik vond em wel goed want op de top zaten alle effecten die ook op de V amp 2 zitten ( die ik toch eigenlijk wilde aanschaffen)


heb je hem al gehoord dan? iets goed vinden omdat er effecten inzitten?

heb je de v amp gehoord dan?

ik ben niet zo'n fan van behringer versterkers....
Ja V-amp heb ik gehoord maar deze nog niet, maar dat is een reden om hem te kopen.
ik wil het natuurlijk wel eerst horen, want als het ECHT klote klinkt dan hoef ik die zooi natuurlijk maar dat hoor ik dan wel.
het is Handig dat die dingen erop zitten weet je :wink:

Nocki
3 maart 2005, 18:55
ik ben zelf ook wel benieuwd naar dat topje... kzat te dneken aan een vamp pro maar dit is voor mij waarschijnlijk nog leuker.. ben erg benieuwd hoe het klinkt...wie het weet mag het zeggen.

trouwens ik verkoop mn yamaha gitaar met emg elementen voor 300 euro. wie dit ding voo rme koopt mag m voor mn gitaar ruilen.. :-)

NOcki

MazeMouse
4 maart 2005, 11:13
t ziet er leuk uit op het podium ;-)

Inderdaad, al die rooie (en knipperende) ledjes doen het goed op de bling bling pimp pimp afdeling.
(en een maat van mij zweert al jaren bij de V-amp2 omdat hij dat 'goed genoeg vind voor een boerenlul die maar wat aankloot' (en ondertussen Steve Vai dingen speelt alsof het saai is...)

Fumi SG
4 maart 2005, 19:10
Kijk je niet scheel op die effecten..... achteraf blijkt altijd weer dat 'het leuk is dat ze erop zitten' (lees: 'Wat stom dat ik hier geld voor uitgegeven heb!!').....

skabouter
4 maart 2005, 19:23
doe niet zo mal, jongens !!! ok, behringer heeft leuk spul voor zijn prijzen, maar om 540 neer te leggen voor zo`n stom topje ? daar heb je veel mooier spul voor, mss al line-6 !

maar voor die prijzen koop je ook buizen versterkers, of in elk geval betere topjes (randall bijv.). ik raad het je niet aan, ik zou een mooie andere top kopen, en als je effecten wilt gewoon een losse unit kopen, of pedaaltjes (of een multi effecten bak.

bijv. een randall top , een GT3 ofzo, meer mogelijkheden, betere kwaliteit :)

Fumi SG
4 maart 2005, 19:26
doe niet zo mal, jongens !!! ok, behringer heeft leuk spul voor zijn prijzen, maar om 540 neer te leggen voor zo`n stom topje ? daar heb je veel mooier spul voor, mss al line-6 !

maar voor die prijzen koop je ook buizen versterkers, of in elk geval betere topjes (randall bijv.). ik raad het je niet aan, ik zou een mooie andere top kopen, en als je effecten wilt gewoon een losse unit kopen, of pedaaltjes (of een multi effecten bak.

bijv. een randall top , een GT3 ofzo, meer mogelijkheden, betere kwaliteit :)

+1

Nocki
4 maart 2005, 19:52
ik denk dat de prijs die genoemd is meer slaat op het totaalplaatje. top + kast.de top is namelijk iets van220 ofzo...geen cent teveel dus...


Nocki

skabouter
5 maart 2005, 09:57
mmmmm, ooooowwwww :)
tja, ok, dan is het mss wel een goeie optie :) my bad :-D

Grave Fillé
5 maart 2005, 20:26
trouwens ik verkoop mn yamaha gitaar met emg elementen voor 300 euro. wie dit ding voo rme koopt mag m voor mn gitaar ruilen.. :-)

NOcki

sounds like a bad deal :-D

Wie heeft trouwens ervaring met zo'n berhinger cab?

Grave Fillé
5 maart 2005, 20:27
trouwens ik verkoop mn yamaha gitaar met emg elementen voor 300 euro. wie dit ding voo rme koopt mag m voor mn gitaar ruilen.. :-)

NOcki

sounds like a bad deal :-D

Wie heeft trouwens ervaring met zo'n berhinger cab?

VooDoo
6 maart 2005, 09:00
Dat topje kost geen 500 euro?
ze kosten samen 540€ ofzo top en speaker
is dat ook nog te duur dan?

MongoSucks
6 maart 2005, 09:27
Die top is 220 euro en de cab iets van 230 euro, samen 450 euro dus..nja ik heb wel es een keer opgetreden met die behringer cab maar wel de andere goedkope behringer top: de V-tone, en niet de V-ampire..
Ik vond hem nog best goed klinken eerlijk gezegt. Ik was zelf ook aan het twijfelen of ik die top en box wilde kopen, sommige mensen raadde het me af, andere zeiden dat het een goede deal was voor die prijs..Maar ik heb even verder gezocht en nu heb ik sinds gister een 2e hands Hughes & Kettner Vortex halfstack thuis staan voor maar 425 euro..

http://www.musik-service.de/ProduX/Gitarren/Verstaerker/Hughes__Kettner_Vortex_Halfstack.jpg

Hij kost in de winkel 750 euro en hij klinkt echt supergoed. Dus als ik jou was zou ik ook even 2e hands zoeken, is vaak beter en goedkoper!! Maar om even terug te komen op jou vraag over of die top en box bij elkaar passen. Ja. ze passen bij elkaar. Op de site van Behringer staat zelfs dat ze goed bij elkaar passen. Dus opblazen doe je hem niet.

skabouter
6 maart 2005, 20:10
er zijn maar weinig cabs die je opblaast, tenzij je een Crate blue voodoo, of een Diezel Herbert hebt, dan moet je wel uit kijken dat je hem niet op een 4x12 met greenbacks zet :D

Nocki
7 maart 2005, 13:46
ik bedoeldee het topje tegen de gitaar. maar als je de cab ook cadeau wilt doen mag het. :-)

NOcki