PDA

View Full Version : Weer een nieuwe erbij



Cubensis
3 maart 2005, 14:58
bla

Cubensis
3 maart 2005, 14:59
jaja, na veel goede verhalen over die hedendaagse richwoods gehoord te hebben, heb ik er ook maar eentje besteld in duitsland (was nieuw incl verzenden nog steeds goedkoper dan hier kopen :) )
het is een Vintage telecaster geworden.
hij was al redelijk geïntoneerd toen ik 'm kreeg, de actie mag misschien nog wat bijgesteld worden, maar dat is persoonlijk.
errrrrrg nette gitaar, heb er incl verzenden 151 euro voor betaald, maar dat voel je er echt niet aan af, dit ding speelt echt zoals een tele hoort te spelen en klinkt als een tele hoort te klinken (brugpickup was met distortion wat microfonisch alleen, maarja, je kan niet alles hebben) de afwerking is ook goed, de tuners voelen wat goedkoop aan, maar hij staat nog steeds goed gestemd, dus ze doen hun werk :)
wat ik ook een pluspunt vind: de tone/volumepots: ze voelen niet zo goedkoop aan als normaal bij goedkope gitaren, gewoon degelijk...
echt een topgitaartje voor t geld....
zit er alleen over te denken om een zwarte slagplaat op te zetten.
en voor de nieuwsgierigen wat foto's:
http://members.lycos.nl/schefferseffects/tele1.JPG
http://members.lycos.nl/schefferseffects/tele2.JPG
http://members.lycos.nl/schefferseffects/tele3.JPG

groovyB3
3 maart 2005, 15:03
Aaaah lekker ding man. Erg mooie hals!

Alleen de body is een beetje jammer, met dat donkere stuk in het midden. Maar goed, voor 150 euro ga je daar niet over zeiken hehe.

ieme
3 maart 2005, 15:07
grappig ding, weet je wat je daar goed mee kan?

Negative K3 fan
3 maart 2005, 15:10
mja ik weet het niet hoor, voor 150 euro mag je niks zeggen. Maar ik zou geen genoegen nemen met microfonische pickups, ten eerste is het fucking irritant en ten tweede, als hij al mic rofonisch is zegt dat ook genoeg over de reswt van de kwalieteit en vooral als je met een beetje od/ds speelt is al je definitie weg met slechte elementen.

ik ben benieuwd hoe hij verder aanvoelt. is de body wel essen of elzen?

Cubensis
3 maart 2005, 15:14
hoe voelt als een tele, alleen de brugPU is microfonisch (dat was op de rectifierstand van mn flextone met volume op 5) de rest klinkt ie gewoon goed, zelfs erg goed gedefinieerd bij akkoorden enzo, dus geen modderige brij.
de body is Alder (elzen dus volgens mij :) )

Jeroenvanhulsteijn
3 maart 2005, 15:25
mooi ding! Is die toets gelakt? En ga je deze gebruiken voor je sitar saddles?

Cubensis
3 maart 2005, 15:28
toets is gelakt ja.
en heb geen sitar saddles, had alleen t topic geopend om te kijken of iemand er meer over wist, maar sluit niet uit dat ik ze ooit ga kopen ;)

Negative K3 fan
3 maart 2005, 15:28
mooi ding! Is die toets gelakt?

kun je toch zien? en maple toetsen zijn vrijwel altijd gelakt

VooDoo
3 maart 2005, 15:45
Gefeliciteerd! ziet er leuk uit
alleen de kleur vind ik niet zo mooi, maar dat is gewoon een kwestie van smaak :wink:

vester86
3 maart 2005, 16:27
Ik vind de toets lelijk, maar ben ook rosewood gewend... Verder leuk dingetje

jaywalker
3 maart 2005, 16:35
ach als de rest van de gitaar goed is, pleur je der toch een keer andere elementen in

ToTaL FaKe
3 maart 2005, 16:46
gefeliciteerd.. :)

speelt hiij ook een beetje goed? ik ben zelf op zoek naar een MIM fender tele.. maar als de kwaliteit van zo'n richwood beter is ga ik liever voor een richwood...

X-Pensive Wino
3 maart 2005, 17:20
he he pat eindelijk een echte mannen gitaar :wink:

BassAgent
4 maart 2005, 08:42
Mooi ding, ik krijg morgen (hopelijk) de QSB:
http://www.backandforth.nl/RE-44-QSB.jpg

BLOK182
4 maart 2005, 09:52
Tof dingetje! Nog ff setje tweedehands elementen scoren en je kan vooruit!

Strat uber alles
4 maart 2005, 12:40
hee relax gitaartje...





je drinkt trouwens wel ''HET'' bier

Soulflyhigh
4 maart 2005, 13:02
+heel veel
Hertog rules :-D

Franc
4 maart 2005, 13:35
Gaaf ding. Zo een wil ik er zelf ook nog wel eens, maar dan met een rosewood toets.
Lekker door mijn JTM45 en gaaaan :-D

Franc.

Cubensis
4 maart 2005, 17:33
ja hertog owns ;)

@franc: zeker aan te raden, jij had toch ook zo'n richwood les paul stond me bij?

Paultje-k
4 maart 2005, 17:35
Stoeah! :)

Mooie gitaar Patrick! :D

Franc
4 maart 2005, 18:45
Klopt, ik ben momenteel wat met de pups aan het rommelen :)

Franc.

Cubensis
4 maart 2005, 18:56
Klopt, ik ben momenteel wat met de pups aan het rommelen :)

Franc.
bevalt die ook zo goed? :)

Franc
4 maart 2005, 19:42
Hij bevalt in zoverre, dat het een best goed afgewerkte, zware en mooie gitaar is :d

Ik weet alleen nog niet of ik wel een Les Paul type ben...

Franc.

grayfink
4 maart 2005, 20:11
@cubensis

Waar heb je hem precies besteld?

Cubensis
4 maart 2005, 21:16
ebay.de een handelaar die hailwood-guitars ofzo heet, t aanbod verschilt per dag :)
http://search.ebay.de/_W0QQsassZhailwoodQ2dguitars

grayfink
4 maart 2005, 22:12
Thank you :-)

groovyB3
6 maart 2005, 21:40
wat geile gitaar, schpelen die zo mooi, iek gespeelt vandoag

groovyB3
6 maart 2005, 21:42
Okay, ff serieus: kheb em dus bespeeld vandaag en dat ding is echt heel erg goed. Zeker weten beter dan de Squiers die tegenwoordig gebouwd worden.

Ik zou em willen plaatsen in de categorie Fender Mex Standard. Erg vet dingetje voor een bizarre prijs.

Cubensis
6 maart 2005, 22:36
ziejewel
en mensen, sas verklapte me dat ie er toch ook wel errrg graag 1 wil kopen, dus houdt het forum in den gaten ;)

Dreamer_Ur
7 maart 2005, 17:18
gaaf hoor, ik heb mn eigen Richwood-GAS laten evolueren tot een sunburst strat met maple toets en gouden hardware, ik hoooooop dat er eentje te vinden is! :lol:
als ze echt van fender mex standaard kwaliteit zijn, dan neem ik de spreekwoordelijke pet af voor Richwood!

iam
16 maart 2005, 14:36
bevalt hij nog een beejte patrick?

ik zit er ook serieus over te denken om 1tje te bestellen (en gelijk ook een p-bassje ofzo :))

frekie
17 maart 2005, 00:17
Ben nog steeds gelukkig met mijn RE-400 ES335 kloon:

http://members.home.nl/fmunniksma/gitaren/richwood.htm

Een setje Schallers besteld op marktplaats, blijken het van die plastic dingen te zijn, wist niet dat Schaller zulke bagger had gemaakt :-?
Nou morgen toch echt eens die Seymours erin zetten, shit al die potmeters door die F gaten trekken :o Zet ik meteen die Chinese mechaniekjes er weer op die zijn tenminste van metaal 8-)
Over fender mex gesproken, ik heb een strat en een tele gehad, eigenlijk nix op aan te merken qua bouwkwaliteit maar gewoon dode planken, zat geen resonantie in. Mijn RW is van alles op aan te merken, topkam klemde, afstelling sloeg nergens op, elementjes wat microfonies, maar het ding LEEFT tenminste. Dan wil ik er wel wat tijd en moeite in stoppen om er wat van te maken.

Cubensis
17 maart 2005, 07:53
bevalt hij nog een beejte patrick?

ik zit er ook serieus over te denken om 1tje te bestellen (en gelijk ook een p-bassje ofzo :))
hij bevalt nog steeds ernstig goed :D
dat figuur die dat orgel bij jou heeft gekocht heeft nu dezelfde als mij ;)

wietse
17 maart 2005, 08:29
Ben nog steeds gelukkig met mijn RE-400 ES335 kloon:

http://members.home.nl/fmunniksma/gitaren/richwood.htm

Een setje Schallers besteld op marktplaats, blijken het van die plastic dingen te zijn, wist niet dat Schaller zulke bagger had gemaakt :-?
Nou morgen toch echt eens die Seymours erin zetten, shit al die potmeters door die F gaten trekken :o Zet ik meteen die Chinese mechaniekjes er weer op die zijn tenminste van metaal 8-)

waarom zo moeilijk met die potmeters?
knip de draden van de originele elementen door en soldeer daar dan de draden van de nieuwe elementen aan vast, effe goed isoleren en klaar, bespaart je veel werk.
die mechaniekjes zijn wel van metaal alleen het kapje niet als ik me niet vergis, ik heb ook een gitaar met zulke mechaniekjes en die werken erg fijn.
het oogt wat minder dat is waar.