PDA

View Full Version : Vox gitaar wah op bas?



Globetrotter
3 maart 2005, 14:27
test

Globetrotter
3 maart 2005, 14:28
Zoals de topic al foet vermoeden vraag ik me dus af of ik mijn Vox wah ook kan gebruiken in combinatie met mijn bas. Belangrijk is de vraag of dit klinkt en nog belangrijker (wil ik antwoord op voor ik dit ook effectief ga proberen) is dit schadelijk voor bas, pedaal of amp?
Cheers,

Bart

Wilbert
3 maart 2005, 14:41
schadelijk is het niet, maar het zou wel kunnen dat je pedaaltje het laag uit je signaal filtert, en dat je niet echt veel geluid overhoudt. Gewoon proberen. Wel altijd in de gaten houden dat je de ingang van je versterker niet overstuurt.

soapwater
3 maart 2005, 17:00
Het zou inderdaad kunnen dat het pedaaltje, dat voor gitaar ontworpen werd, een deel van je bassen gaat wegfilteren. Gewoon proberen dus. Schadelijk voor amp of bas zal het zeker niet zijn. Indien het teveel laag wegsnoept, kan je hem proberen te modden om zo een grotere bandbreedte te krijgen en hem ook voor bas te gebruiken...
Greetz

Equalizer
3 maart 2005, 17:15
Ik denk niet dat het in een band standhoudt, in je eentje zal het nog wel oké zijn..

Fuhgawz
31 mei 2005, 11:36
Wat zijn nou echt goede baswahs?

Chris Wolstenholme
31 mei 2005, 12:03
imo zijn die er niet, zelfs de BASSwah van dunlop zuigt vet laag en hoor je slecht in een band.

Globetrotter
31 mei 2005, 12:33
De lokale gitaarboer raadde me een gewone auto wah aan toen ik onlangs vroeg achter een auto wah voor bas... :???:
Heb het in elk geval nog niet echt gehoord op amp enz...
Cheers,

Bart