PDA

View Full Version : Wat voor Distortion"?



crazylay
3 maart 2005, 13:27
Greetings Folkes!..

K'heb ff vraagje:

Wat voor soort Distortion effect gebruiken de meeste Rock/Metal Artiesten"?..




Audio Folkes ^_^

Kasper
3 maart 2005, 13:50
Boss DS-1 of DS-2 zou'k zo denken.

Of als je een higain amp hebt, gewoon daarvan het distortionkanaal. Maar aangezien je hier post vermoed ik niet dat je tevreden bent over de distortion uit je amp :)

BartL
3 maart 2005, 13:52
Boss DS-1 of DS-2 zou'k zo denken. :???:

Welke artiesten bedoel je met je vraag? Welk geluid zoek je, of wat ontbreekt er nu aan je geluid?

Kasper
3 maart 2005, 14:29
Boss DS-1 of DS-2 zou'k zo denken. :???:

Ik denk gewoon dat zoiets wel past voor metal/rock

Metal Zone wordt overal afgeraden, dusja.

Diedo
3 maart 2005, 15:49
bij mij plopt dan meteen "jcm800" omhoog...

de oerversterker voor de rock... maarja, die past niet zo snel in een pedaaltje...

Speeddemon
3 maart 2005, 16:54
bij mij plopt dan meteen "jcm800" omhoog...

de oerversterker voor de rock... maarja, die past niet zo snel in een pedaaltje...
Nou, H&K Tubefactor
Tonebone Hot British
V-Stack
Menatone King of Britains (alleen voor high output bright humbuckers, of op een 'te' felle versterker)

en zelfs m'n vintage MXR Distortion II doet toch aardig DE rock sound.

Diedo
3 maart 2005, 17:47
ik doelde meer op het formaat van de top :)

crazylay
4 maart 2005, 18:41
nou ik bedoel zoals de artiesten:

Nickelback, Everlast, Three days grace, Korn, Audioslave zeg maar een beetje van het nieuwere muziek genre.

een beetje een goeie waar je mooie solo's en slag mee kan doen.
dat je niet..van als je solo's speelt al die rare geluiden er tussen door hoort zoals bij de Metal Zone MT-2 (heb ik ook gehad)

Marco

Nielsje
4 maart 2005, 18:51
een beetje een goeie waar je mooie solo's en slag mee kan doen.
dat je niet..van als je solo's speelt al die rare geluiden er tussen door hoort



gewoon niet de verkeerde snaar aanslaan ;)

tja.. wat is wijsheid.. er bestaat geen universeel OD/dist pedaal. iedere artietst heeft ongetwijfeld een andere amp, en dat maakt ook veel uit. Bovendien vind ik het persoonlijk altijd maar kul, altijd maar mensen die zeggen 'ik wil klinken zoals' bla bla bla.. het gaat om je eigen geluid, en dat mag best op anderen lijken, maar je gaat toch echt niet serieus een complete setup van een gitarist kopieren? inclusief eq settings?!

use your imagination 8-)

Fuhgawz
4 maart 2005, 19:05
Als je het gitaargeluid van een bepaalde gitarist mooi vindt en zelf ook iets in die richting zoekt zou het best handig kunnen zijn om te weten hoe die bepaalde gitarist dat bepaalde geluid krijgt, zodat je daar zelf op kunt varieren. Daarnaast is het gewoon interessant om te weten.
Ik geloof dat de Proco Rat wel een veelgebruikt distortionpedaaltje is. Er zijn ook veel mensen die Ibanez Tube Screamer gebruiken. Ook de DS-1, zoals al gezegd is een populaire distortion.
Het beste advies dat ik je kan geven is gewoon eens naar de winkel te gaan met je spullen en net zo lang pedaaltjes testen tot je dat geluid hebt gevonden dat je zoekt.

crazylay
4 maart 2005, 19:46
ik wil niet een artiest na doen..
over over snaren verkeerd aanslaan enz enz..
k'ben zelf geen beginner..k'weet hoe ik speel..
ik zelf wil wat mening van jullie horen over de distortion pedaaltjes en kijken wat jullie mij aanraden.
ik heb vorig jaar Getourt met m'n ouwe band "The Secret"
en gebruikte een Metal Zone MT-2
maar dat was niet echt mijn geluid..
dus vandaar de vraag.
ik heb zelf de OD-1 wel een beetje in t'hoofd maar wacht nog eerst even wat comments af.

vr gr

Sim Simon
5 maart 2005, 10:04
Een paar mogelijkheden:

http://image.www.rakuten.co.jp/tension/img1036496409.jpeg

De DOD Death Metal Distortion, bijv. gebruikt door Korn.

http://www.pulseonline.com/ProCo/RAT2.gif

De Pro Co RAT 2, niet erg duur en redelijk voor metal. Ik heb hem hier staan en je kan er veel kanten mee op. Deze word bijv. ook gebruikt door Peter Holmstrom van de Dandy Warhols.

http://allegromusic-fremont.com/images/boss_sd1.jpg

De Boss SD-1 Super Overdrive. Deze word bijv. gebruikt door Zakk Wylde en Eddie Van Halen.

http://members.jcom.home.ne.jp/gogo7188/guitar/od1.jpg

De Boss OD-1. Een vaak gebruikte distortion. Ik heb hem nog nooit getest, dus zou eigenlijk niet weten wat ik erover moet denken, maar dit zou je dus ook kunnen proberen.

http://resource.harshnoise.com/boss_od2.jpg

De Boss OD-2. Deze heeft twee kanalen om uit te kiezen. Ook deze heb ik nog nooit getest, maar is erg vaak gebruikt en schijnt niet slecht te zijn, maar volgens sommige bronnen wat weinig volume.

Hopelijk heb je hier wat aan!

Simon.

ieme
5 maart 2005, 10:36
een goeie versterker waar ze de distortion uit halen
Mesa
Marshall
Peavey

crazylay
5 maart 2005, 13:48
ey..

bedankt voor de info..
ik zelf gebruik nu op het moment een Marshall valvestate 8080..
mijn vorige marshall MK-2 full tube heb ik verkocht wegens geluids overlast.
maar de marshall waar ik nu op speel komt niet echt het geluid uit wat ik wil.
ik gebruik ook wel een Zoom PD-01 Powerdrive maar dat is ook niet echt wat ik precies wil..
ik speel ook wel eens Santana dan is deze wel heel erg goed geschikt.

crazylay
5 maart 2005, 13:48
ey..

bedankt voor de info..
ik zelf gebruik nu op het moment een Marshall valvestate 8080..
mijn vorige marshall MK-2 full tube heb ik verkocht wegens geluids overlast.
maar de marshall waar ik nu op speel komt niet echt het geluid uit wat ik wil.
ik gebruik ook wel een Zoom PD-01 Powerdrive maar dat is ook niet echt wat ik precies wil..
ik speel ook wel eens Santana dan is deze wel heel erg goed geschikt.

crazylay
5 maart 2005, 13:48
ey..

bedankt voor de info..
ik zelf gebruik nu op het moment een Marshall valvestate 8080..
mijn vorige marshall MK-2 full tube heb ik verkocht wegens geluids overlast.
maar de marshall waar ik nu op speel komt niet echt het geluid uit wat ik wil.
ik gebruik ook wel een Zoom PD-01 Powerdrive maar dat is ook niet echt wat ik precies wil..
ik speel ook wel eens Santana dan is deze wel heel erg goed geschikt.

Fumi SG
5 maart 2005, 23:52
een beetje een goeie waar je mooie solo's en slag mee kan doen.
dat je niet..van als je solo's speelt al die rare geluiden er tussen door hoort zoals bij de Metal Zone MT-2 (heb ik ook gehad)


Wat is dat toch met de MT-2?? :???: Heel veel zijn er niet over te spreken, nou..... ik wel. Ik heb er zelf één, en die geluiden waar jij het over hebt heb ik nog nooit gehad!! De MT-2 is gewoon het pedaaltje dat je moet hebben om vette metal te maken (er zijn er vast meer, maar daar hoort deze ZEKER bij!!)......

Diedo
6 maart 2005, 00:27
de grap van de mt2 is dat ie op slaapkamerniveau best leuk klinkt, maar zodra je met de band speelt dan sta je alleen maar iele geluiden te maken. hij komt slecht door de mix (en als je ook nog eens weinig mid erin hebt dan hoor je helemaal niks meer)

phx
6 maart 2005, 10:07
de grap van de mt2 is dat ie op slaapkamerniveau best leuk klinkt, maar zodra je met de band speelt dan sta je alleen maar iele geluiden te maken. hij komt slecht door de mix (en als je ook nog eens weinig mid erin hebt dan hoor je helemaal niks meer)

dat probleem heb ik met mijn big muff :( erg vet op mijn mesa boogie op lage volume, maar zodra ik hem opentrek... Ligt een beetje aan de frequentie waarop onze bassist speelt denk ik

Ik heb ook een metalzone gehad, zelfde probleem als met de muff