PDA

View Full Version : Effectsloop doet raar: is het de CE2?



oddman
3 maart 2005, 12:33
Hoi,

Ik heb een 2 kanaals jcm800.
Laatste tijd heb ik soms last van volumedrop, het volume neemt erg af en gaat zweven ..
Toen ik het had trok ik de kabels van m'n effectsloop uit en was het in opgelost.

Gisteren had ik het weer, heb mij Boss CE2 er tussenuit gelaten en het was opgelost.
Nu voorlopig heb ik het kabeltje van de CE2 even vervangen en heb het niet maar het gebeurt zo random dat ik niet goed weet of het bij deze wel opgelost is...

Heeft er iemand enig idee wat het nog zou kunnen zijn?
Misschien buizen?
Of toch de CE2? en wat zou er mis kunnen zijn met de CE2, ben er nogal gehecht aan geraakt ...

Alvast bedankt voor de reacties

Nielsje
3 maart 2005, 12:52
hey othman,

hm.. goeie vraag, ik dacht zelf altijd dat volume wisselingen te maken kunnen hebben met inferieure buizen, maar ook bijv. een elco'tje welke niet meer goed vast zit, ook wel eens gehad bij een jcm 800.

Ik zou de Ce-2 ff testen in een andere amp, dan kan je het een of ander uitsluiten..


zijn de schommelingen groot, of valt het mee, en als het omlaag gaat, wordt het geluid dan ook wat fuzzy?

Antal
3 maart 2005, 13:05
Het kan het buisje zijn wat je loop aanstuurt. Probeer eens een andere.

oddman
3 maart 2005, 13:57
De schommelingen zijn soms wel groot.
Soms heel stabiel gewoon wat dB minder maar soms even geen geluid meer ...

Het rare is dat ik het sporadisch heb en niet echt kan testen ...

Weten jullie toevallig ook welk buisje het is?

Is er trouwens een techniek om alle buizen te testen?
Microfonische test ken ik maar de eerste buis in mijn voorversterker klinkt altijd een klein beetje microfonisch ...

Zo een buizentester kopen lijkt me ook net iets te veel van het goede...

bert k
3 maart 2005, 14:11
Begin bij het begin. De CE2 is verdacht. De effectloop ook. Test de loop met een kabeltje direct van uitgang naar ingang. Kijken wat ie doet...

Antal
3 maart 2005, 18:54
Hoe krijg je een datum in zwarte letters voor je topictitel :???:

oddman
3 maart 2005, 19:29
was een optie bij het aanmaken van het bericht.