PDA

View Full Version : echte beginnende band, hellup...



CrackBrained
12 juli 2002, 13:50
Okay this is the story. Ik (Sas) wil samen met twee vriendinnen een gothic/alternatief/punk/metal bandje beginnen, just for fun. Maar we zijn nu al tegen drie problemen aangelopen. Er is maar 1 van ons die een instrument kan bespelen (elek. gitaar) en dus zouden de anderen het nog moeten leren. Daarvoor hebben we dus instrumenten nodig die betaalbaar zijn voor drie idealistische 14/15 en 16 jarige meiden. De drie problemen dus: 1- Heeft ut nu wel zin een bandje te beginnen? 2- Hoe komen we goedkoop aan een drumstel/ basgitaar en versterkers etc? 3- we weten verder absoluut niks van muziek maken, alleen dat we er heel erg in geintresseerd zijn. Welke merken instrumenten hebben we nodig om het geluid te produceren dat ook een beetje aan te horen is (of juist niet...).
Kunnen jullie ons helpen??? Event. lessen gevraagd (kan ook wel handig zijn, maar kost weer geld) in Gorinchem/Rotterdam/ Utrecht/ Dordrecht en omgeving.
OI!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: CrackBrained op 2002-07-12 13:53 ]</font>

moretel
12 juli 2002, 15:11
Ik zou toch de plaatselijke muziekschool even benaderen of een goede muziekleraar op school die kunnen je denk ik beter verder helpen dan dit forum. Er zijn vaak samenwerkingsverbanden met scholen en muziekscholen. Als je op een andere manier gaat klooien wordt het echt niets.
En tot slot: niets is gratis maar het hoeft ook niet direkt super modern.
Eerst maar eens wat leren spelen zou ik zeggen en alvast gaan sparen.
Op jullie leeftijd is dat geen enkel probleem. Mochten jullie serieus aan het werk gaan reken dan maar gerust een aantal jaren voordat het echt loopt.

Noctiis
12 juli 2002, 15:13
uh ik heb nog wel een synthesizer te koop staan :grin: voor 750 euro mag je m meenemen

BLOK182
12 juli 2002, 19:04
Denk er wel ff over na voor je een instrument koopt of je er ook mee door wilt gaan ook al valt de band uit elkaar ofzo. Anders is het een duur grapje.

alhambra
13 juli 2002, 08:26
1. Nee
2. Werken
3. CD-speler

Ibanez
13 juli 2002, 10:23
Op 2002-07-13 08:26, schreef alhambra:
1. Nee
2. Werken
3. CD-speler
:grin: :grin:

basswasp
13 juli 2002, 14:45
Volgens mij is het het beste als ieder voor zich eerst een beetje leert spelen (minimaal een half jaar veel oefenen) en dan proberen met elkaar een cover te spelen. Met motivatie moet alles lukken :smile:

Dude
17 juli 2002, 20:20
een bandje met een aantal leuke 16 jarige meiden ??? im your man !!!!!

mail me effe ----censored----

ik speel bas en gitaar, kan ook wel achtergrondzang doen, welke stijl muziek ?? lekker belangrijk een bandje met 16 jarige meiden is altijd lol....

basswasp
17 juli 2002, 20:22
Op 2002-07-17 20:20, schreef iamyou:
een bandje met een aantal leuke 16 jarige meiden ??? im your man !!!!!

mail me effe ----censored----

ik speel bas en gitaar, kan ook wel achtergrondzang doen, welke stijl muziek ?? lekker belangrijk een bandje met 16 jarige meiden is altijd lol....


oftewel: laat die muziek maar zitten :razz:

gershwin5150
17 juli 2002, 23:01
2- Hoe komen we goedkoop aan een drumstel/ basgitaar en versterkers etc? >


Helaas zijn dat dingen die niet al te best samengaan he, Goedkoop en instrumenten.
Ga alsjeblieft niet voor goedkope troep, dan is de lol er snel af. Je zal er toch wat voor over moeten hebben voor die band.

Reken dus echt (minimaal) op honderden guldens per persoon.

En sja als jullie echt niks afweten van muziekmaken is het toch heel erg raadzaam om les te nemen of zelf thuis de nodige (en dat zijn er erg veel) uren in het studeren op je instrument te stoppen. En ga er maar vanuit dat het een meerjarenplan gaat worden voordat je echt klinkt zoals je het hebben wilt, en zeker met de band.

Dus als je er echt voor wil gaan moet het mogelijk zijn, maar het kost veel tijd en inspanning (en geld)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gershwin5150 op 2002-07-17 23:04 ]</font>

alhambra
18 juli 2002, 06:06
Is trouwens wel grappig dat er ook nog mensen zijn die hier serieus op reageren. Zouden die geen vriendin hebben :grin: .

pimmetje
18 juli 2002, 11:34
... alvast geen drie 16-jarige vriendinnen. En dan meteen een Rockbitch achtige podium-act voorstellen :grin:.

Markie
18 juli 2002, 13:08
Op 2002-07-17 20:22, schreef basswasp:


Op 2002-07-17 20:20, schreef iamyou:
een bandje met een aantal leuke 16 jarige meiden ??? im your man !!!!!

mail me effe ----censored----

ik speel bas en gitaar, kan ook wel achtergrondzang doen, welke stijl muziek ?? lekker belangrijk een bandje met 16 jarige meiden is altijd lol....


oftewel: laat die muziek maar zitten


&lt;IMG :grin: haha, op deze reacties zat ik ook al te wachten toen ik het topic las. Drie lieve meisjes die gewoon een bandje willen beginnen en hier om hulp vragen. En wat gebeurd er....al kwijlend en hijgend worden de diensten aangeboden. Aan managers voor hun band geen tekort, zo lijkt het, nu nog afwachten of er echt gespeeld gaat worden. Haha.
You naughty bastards!
:grin:

Overigens, dames, mijn advies zou ook zijn om naar de muziekschool te gaan. Ten eerste kun je door een half jaar lessen een goede basis leggen om een bandje te gaan beginnen.
Daarnaast bieden veel muziekscholen de mogelijkheid aan om in een bandje te spelen dat begeleid wordt vanuit de muziekschool.
In Zoetermeer 'CKC-Lite' en in Alphen a/d Rijn bijvoorbeeld 'POP Skool'. Dat is allemaal wat te ver vanuit Gorcum maar bij jullie is het er misschien ook.
Anders waarschijnlijk in ieder geval wekelijkse of maandelijkse jamsessies op de muziekschool. Succes!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Markie op 2002-07-18 13:11 ]</font>

CrackBrained
18 juli 2002, 15:17
Hey guys... Tjees. Jongens hoeven alleen het woord meiden te lezen en ze liggen al hijgend aan je voeten... Wist niet dat het zo erg gesteld was. Trouwens, er is er een van 16 een van 15 en een van 14, nou worden ze te jong zeker?? Maar ey, bedankt voor de reacties. Ik wilde gewoon ff kijken hoe er gereageerd ging worden op zoiets. Het was ook een beetje een te impulsief ideetje, maar ey, wie weet hoor je ooit nog wel es over ons.
Heel die band is waarschijnlijk toch al van de baan, aangezien we het al niet eens kunnen worden over de muziekstijl... Tja dan schiet het al helemaal niet op. Ik ben meer geintresseerd in de wat hardere metal en punk (underground) en de anderen meer in rock (stijl: Nickelback, Godsmack etc)en gothic (Within).
Maar toch lijkt het me wel gaaf om in een bandje te spelen. Oja effe reclame maken voor m'n site: http://www.crackbrained.myweb.nl Een site voor en door muziekliefhebbers. Gewoon ff kijken en dan weet je dat ik zekersss geintresseerd ben in muziek. Denk dat ik m'n akoestische gitaartje maar es gebruiksklaar ga maken, kan ik daar alvast op oefenen...
En als laatste ben ik nog op zoek naar bands die net begonnen zijn/ wat extra reclame kunnen gebruiken. Als jullie zoeken naar podia om op te treden of weet ik veel wat, kijk dan ook ff op bovenstaande site.Jullie hebben de muziek, ik heb de contacten.
Kay dis wel weer genoeg zo...
Mzzls,
Sas

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: CrackBrained op 2002-07-20 11:51 ]</font>

alhambra
18 juli 2002, 20:31
EN WEER EEN PUNT VOOR ALHAMBRA !!!!!!!!!!!!!

Sorry dat ik ff moest schreeuwen maar ja als je gelijk heb dan heb je gelijk.

sebass
19 juli 2002, 00:17
UH die punt moet even weg uit de link anders kom je nergens. Mijn tip aan jullie ga gewoon met zijn allen per stuk wat oefenen. Als je een paar nummertjes kan spelen en ook met cd mee dat de timing ook lukt kun je wat samen proberen eerst alleen de gitaren dan een bas erbij en dan een drum (als je zelf gitaarspeelt dan). Zo leer je ook goed naar elkaar luisteren dat is wel erg belangrijk. Maar ga niet nu met zijn allen proberen wat neer te zetten want dan blijkt het een grote rommel te worden en dan geef je het snel op.

CrackBrained
19 juli 2002, 13:17
kay dan! Houwe zo. Naja, heb net ff de goudengids doorgespit om mensen te vinden die (bas)gitaarles geven dussuh, ga ik maar ff wat info aanvragen. En ut was zoiezo niet zo'n goed idee, aangezien ik volgend jaar veel te druk bezig ben met school (ja dat heb je als je nog zo jong en fris bent als ik :wink: dus dan ga ik dit jaar maar ff oefenen met gitaar spelen en dan zie ik dan wel verder. Issie goed of issie goed? En trouwens over dat opgeven: ik geef niet op! NOOIT! Daar vind ik het veel te leuk voor. Tis juist de uitdaging die het leuk maakt om een band te beginnen.
Maar een paar lessen kunnen geen kwaad. Al zal ik dan misschien nooit in een band komen, ik kan dan wel mooi gitaar spelen en das altijd mooi meegenomen!
En Sid kon toch ook niet echt spelen toch? Of gooi ik nou weer m'n hele muziekkennis door elkaar? Maar goed, kijk war The Sex Pistols gekomen zijn. Aan de top en hoger... God Save The Queen...

Kitaarhiero
19 juli 2002, 19:22
Het is mij niet toegestaan op je site te komen :s

maar veel succes met gitaarspelen hoor... en met vragen kun je altijd op de forums terecht.

CrackBrained
20 juli 2002, 11:52
Zo goed dan? Trouwens op m'n profiel staat hetzelfde adres... dusss... Nie moeilijk doen jongens! :grin:

Kitaarhiero
20 juli 2002, 16:02
kewle site man!

CrackBrained
20 juli 2002, 23:20
Thnx. Het werkt ammel nog nie zo goed, maar we zijn druk bezig wat technische mensen te zoeken die voor de site en materiaal kunnen zorgen... Vrijwilligers?

alhambra
21 juli 2002, 19:42
Het begint zolangzamer hand gewoon een beetje zielig te worden. Eerst een band willen beginnen en als blijkt dat je dan wel wat moet kunnen dan maar je website er neer zetten. Als blijkt dat ie half werkt en er ook nog is niet uit ziet dan maar vragen of iemand anders het wil doen. Met websites en met gitaar spelen is het zo dat je er wel wat voor over moet hebben. En ja ik reageer zelfs hierop omdat het forum er zo toch wel hopeloos op achteruit gaat. Dus leer eerst maar is gitaar spelen of neem de moeite ervoor en kom dan nog maar is terug op een gitaristen forum. Ik zal wel weer een hoop shit over me heen krijgen maar ach dat ben ik wel gewend.

CrackBrained
23 juli 2002, 13:40
PFfffff... alleluja Grote smurf heeft gesproken. Maar hier mijn commentaar.
Als je commentaar geeft op mijn site verwacht ik wel dat je zelf een site hebt die de moeite waard is om te bekijken... Ik heb complimenten zat liggen van Podia en bands die m'n site wel goed vinden, dus mind your own f*cking Buissness.
Ik zou mijn site best wel zelf willen maken aangezien ik straks de opleiding multimedia vormgeven wil gaan doen. Het probleem is alleen dat ik binnen nu en 1 maand niet het geld bij elkaar zou kunnen krijgen de goeie programma's te kopen zodat ik een echte officiele site kan maken. Daarom zoek ik iemand (en niet alleen daarvoor) om de site in orde te maken, zodat ik het over een tijdje over kan nemen. En weet je verdomme wel hoeveel tijd ik in die site steek?????? Ik moet contact opnemen met alle podia en cafe's in Nederland om elke maand een concertagenda samen te stellen. Ik neem contact op met bands om ze te vragen of ik ze kan interviewen. Voor andere bands ben ik bezig te bemiddelen tussen podia. Concertverslagen schrijven. Cd resensies schrijven. Ik moet research doen naar (on)bekende bands om de goeie interviews voor te kunnen bereiden. Verder ben ik ook nog bezig met het organiseren van een festival met verschillende soorten bands. En ondertussen moet ik alles nog op internet zien te krijgen en dit lukt niet doordat er blijkbaar een of ander virusje in m'n frontpage programma zit. Verder zit ik overdag nog steeds 5 dagen op school, heb huiswerk (jah heel braaf), een sociaal leven en om dan ook nog wat vrije tijd te hebben... Goh kom ik nu achter... M'n vrije tijd besteed ik aan dit bericht aan jouw. Shit. Maar toch ga ik nog ff verder.
Zoals ik al eerder in een berichtje zei heb ik dit onderwerp geplaatst omdat ik nieuwsgierig was naar de reacties. Reacties zoals die van jou had ik natuurlijk ook verwacht. Ik ga nou gewoon voor mezelf gitaar spelen, paar lessen volgen en dan zie ik het wel weer.

Maar vertel wat doe jij op je site????? Er elk jaar een andere SX/Framus/HammerSlammer op zetten??? Dat kan iedereen en die plaatjes zijn op alle gitaarsites te vinden. En denk je trouwens dat Aardschok en Oor ook maar 1 iemand hebben om alles te verzorgen van site tot materie?! Foute vergelijking... I know. Maar het is wel zo.

Maar als er nog iemand mee wil helpen met het schrijven van cd-resensies ofzo. Alle hulp is welkom.
En bedankt he nou heb ik gelijk weer wat reclame kunnen maken voor me site... &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_razz.gif">

Blessed be,
Sas

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: CrackBrained op 2002-07-23 13:46 ]</font>

Markie
23 juli 2002, 14:46
Alhambra has drowned in the shit load that got over him.....stop

Sas has left the building....stop

Kitaarhiero
23 juli 2002, 19:24
hmpf... Alhambra doet weer lekker aardig... het gaat weer eens niet alleen maar over gitaren...
zo'n Fanzinesite kan best nuttig zijn voor (punk) bandjes, en als ik het goed heb begrepen speelt Crackbrained al gitaar.

alhambra
23 juli 2002, 20:13
Punt 1 ik maak geen reclame voor mijn site en het is ook niet mijn bedoeling een site te maken met niks erop, mijn site was een 5 minuten site zodat diegene die het ook maar iets interesseerd kan kijken welke gitaren ik heb.
Punt 2 voor het maken van een goede website heb je niet eens speciale progamma's nodig maar kan je zelfs al met kladblok of b.v. frontpage een eind komen, tis trouwens wel makelijker als je wel goede programma's hebt (macromedia b.v.)
Punt 3 Je mag dus geen kritiek hebben op jou site ????? Maar je verwacht wel reacties zoals je zelf schreef.
Punt 4 wat heb ik ermee te maken hoeveel tijd je erin steekt en als je dan zoveel complimenten hebt gehad waarom moet je dan zelf overal achteraan lopen en sturen zalen en bands niet de info naar jou op.

Punt 5 inderdaad gaat mijn website nergens over maar de foto's die heb ik toch nog wel zelf gemaakt &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif"> en nee die plaatjes zijn verder niet op internet te vinden. Als je de tijd hebt, maar waarschijnlijk heb je die niet, probeer dan maar is foto's te vinden van mijn gitaren tis mij toch echt nog niet gelukt.

Oh ja en om te laten zien dat ik toch echt geen kl${tzak ben, hooguit een kritische eikel, adviseer ik je om voor dat virusje is esafe te downloaden is een prima virusscanner en nog gratis ook (hou je weer meer geld over voor webdesignprogramma's).

Nou grote smurf brouwd er een eind aan want ik moet nog ff smurfin in bed stoppen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: alhambra op 2002-07-23 20:14 ]</font>

alhambra
23 juli 2002, 20:15
Op 2002-07-23 19:24, schreef Kitaarhiero:
hmpf... Alhambra doet weer lekker aardig... het gaat weer eens niet alleen maar over gitaren...
zo'n Fanzinesite kan best nuttig zijn voor (punk) bandjes, en als ik het goed heb begrepen speelt Crackbrained al gitaar.


Als je een gitaar hebt wil dat nog niet zeggen dat je hem ook bespeeld.

FNaRK
23 juli 2002, 20:33
zo's maar net
toevallig

Kitaarhiero
24 juli 2002, 12:50
Lees

alhambra
24 juli 2002, 13:35
Op 2002-07-24 12:50, schreef Kitaarhiero:
Lees


Hmmm goed onderbouwd.

CrackBrained
24 juli 2002, 20:52
Op 2002-07-23 20:13, schreef alhambra:
Punt 1
Punt 2
Punt 3
Punt 4
Punt 5


Tsja.. zo heeft iedereen wat. Nou nog 1 reactie hierover en dan houd ik er in elk geval mee op.
Punt 1: enige reclame maak je toch wel door je URL op je profiel te zetten (heb dr verder nix tegen doe ut zelf ook) Maar dan weet je dat ff.
Punt 2: Mijn website is op zich wel goed, hij is alleen nog niet helemaal funtioneel.
Punt 3: Je mag wel kritiek geven op mijn site, maar zoals het er bij jouw uitkwam voelde ik me er door aangevallen.
Punt 4: Je hebt er verder niks mee te maken, maar aangezien je denkt dat een site inderdaad in 5 minuten te maken is toch een andere kijk daar op. En omdat Crackbrained nog niet zo bekend is bij bands (daarom maak ik nu zoveel reclame) moet ik nog zelf bij bandjes aankloppen. Elke maand komen er weer nieuwe cafe's en podia bij en dus moet ik vragen of ze elke maand hun programmering naar me mailen. Als we wat bekender zijn zal dit makkelijker gaan.
Punt 5: Goed zo...

En bedankt voor de tip.

Ps. ik speel NOG geen gitaar. Heb gister m'n gitaar opgeknapt en ga morgen nieuwe snaren kopen. Kan ik eerst zelf nog ff oefenen zodat ik niet volledig voor gek sta als ik lessen ga nemen.

CrackBrained
24 juli 2002, 20:57
Oja Alhambra, geef me dan eens advies. Wat vind jij dan een goeie site? Qua lay-out/ inhoud...

alhambra
24 juli 2002, 21:22
Okee Crack(ik zal wel geen SAS mogen zeggen &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif"> ) ik hou er ook mee op na dit berichtje er is al genoeg shit in de wereld.

ik had het over mijn eigen site toen ik het over een 5 minuten site had.

Goeie site's ja da's ff lastig er is zoveel troep op internet maat probeer in ieder geval geen verkeerde links in je site te zetten en ook niet zoiets als underconstruction laat de link dan weg. Kep trouwens de site nog is bekeken en je hebt toch echt wel wat te vertellen dus ga er gewoon mee door. tis wel niet mijn genre maar da's mijn probleem &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif"> . Probeer verder lange teksten en dergelijken te voorkomen mensen willen niet scrollen. als er stukken bij zijn die mensen willen uitprinten neem dan gewoon een witte achtergrong (tis wel niet jou stijl denkt ik maar tis wel beter).

O ja en de site is wel wat aan de trage kan weer een rede om geen plaatjes als achtergrong te gebruiken maar gewoon een kleurtje.


Mijn reactie was misschien wat overdreven maar het ging mij meer om je band verhaal (waar ik uiteindelijk wel een beetje gelijk in had &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif"> ) dan om je website.

Okee veel succes met je site en ik hou er verder over op, kep toch al de naam een zeikerd te zijn &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif"> .

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: alhambra op 2002-07-24 21:24 ]</font>

Bins
24 juli 2002, 21:30
Jeezus, alhambra...gaat het wel goed? Heb je het verkeerde pilletje genomen ofzo? :smile:

CrackBrained
25 juli 2002, 13:52
Nou okay dan... :smile: De site is nu ook niet ideaal en perfect enzo dat weet ik ook wel. De achtergrond gaat ook inderdaad wit worden, maar jah om hem toch een beetje op te leuken toch maar euhm iets...
Maar goed. Zoals ik al over de band zei, tis al weer zo ongeveer van de baan. Al hebben we al wel een naam + nummers geschreven voor de band, hij zal er waarschijnlijk nooit komen. Althans niet met ons drieen. Maar waar hebben we het over? Ik ben net 16, nog tijd zat! Of niet dan? En je bent nooit te oud om wat te leren en dat wil ik echt wel! :grin:
Zo. Das eruit. :wink: Lucht op man...