PDA

View Full Version : Rubber voetjes???



biert74
3 maart 2005, 10:07
Maakt het voor je geluid uit van welk materiaal de dopjes zijn die onder je cab zitten? Moet dit persé rubber zijn, of kun je ook van die (aluminium) kegeltjes gebruiken?

Antal
3 maart 2005, 10:09
Puur theoretisch gezien heeft elke onderdeeltje invloed op je geluid. De vraag is alleen hoe veel. Ik kan me niet voorstellen dat je in dit geval verschil gaat horen.

biert74
3 maart 2005, 10:46
Ok, in verband met je lage tonen wat doet het dan?
M`n oefenruimte heeft een houten vloer en dat dreunt nogal door, ik heb net een 2x12 cab in elkaar gezet en er moeten nog voetjes onder.
Was nieuwsgierig of er mensen waren die met (voetjes) dopjes geexperimenteerd hebben?

GuitarMaster
3 maart 2005, 11:21
Doe er gewoon rubber voetjes onder voor een goede grip op je cab, het is volgens mij echt onzin dat je verschil zou horen.

ieme
3 maart 2005, 11:24
Tuurlijk hoor je verschil, de resonantie!
Het zelfde geld voor stalen of plastic handvaten in een cab... je hoort echt verschil!

andy
3 maart 2005, 11:29
Tuurlijk hoor je verschil, de resonantie!
Het zelfde geld voor stalen of plastic handvaten in een cab... je hoort echt verschil!

:seriousf:
Vergeet die van de orginele Grolsch rubbertjes niet. Wat hebben we nou besproken zaterdag.
:seriousf:

Lord Abortion
3 maart 2005, 11:35
Doe zoals bij hifi: spikes onder de speakers en op een tapijtje zetten.

Nielsje
3 maart 2005, 11:38
hm... ik zou gewoon een paar goeie rubberen doppen nemen

(ik heb ooit deurstoppers genomen) niet te dik.. wil best gaan :)

ieme
3 maart 2005, 11:39
Tuurlijk hoor je verschil, de resonantie!
Het zelfde geld voor stalen of plastic handvaten in een cab... je hoort echt verschil!

:seriousf:
Vergeet die van de orginele Grolsch rubbertjes niet. Wat hebben we nou besproken zaterdag.
:seriousf:

zeker andy!

andy
3 maart 2005, 11:39
Doe er gewoon rubber voetjes onder voor een goede grip op je cab, het is volgens mij echt onzin dat je verschil zou horen.

Precies.

ieme
3 maart 2005, 12:03
Doe er gewoon rubber voetjes onder voor een goede grip op je cab, het is volgens mij echt onzin dat je verschil zou horen.

tuurlijk hoor je wel verschil! resonantie komt toch beter op de vloer!
Vloer gaat meetrillen! rubber absorbeert de resonantie!

vester86
3 maart 2005, 12:07
rubberen voetjes en wieltjes wordt de resonantie door gedempt

je kunt inderdaad ook van die spikes nemen, geen idee wat dat voor effect heeft...

andy
3 maart 2005, 13:05
Als je zonodig resonantie wil, flikker je dat cab toch gewoon op zn zij??Dan heb je pas resonantie.
Volgende vraag, welke dopjes rammelen dan het hardst mee??? :lol:

Mr.Bluesbreaker
3 maart 2005, 13:22
Ik zou voor mijn strat dan wel NOS dopjes willen, maar voor mijn Les Paul wel relic rubber. Dus per keer als ik mijn gitaar wissel, leg ik mijn cabs op de kant om de dopjes te verwisselen, instelingen te verdraaien, en straplocks te verwisselen. Want dat klinkt dan het best.

Ff zonder gekheid, onder mijn Hifi speakers van VIFA heb wel van die pins zitten, dat werkt wel omdat er lang niet meer allerlei dingen meetrillen zoals met mijn oude philips speakers.

Almighty
3 maart 2005, 14:58
Als je zonodig resonantie wil, flikker je dat cab toch gewoon op zn zij??Dan heb je pas resonantie.
Volgende vraag, welke dopjes rammelen dan het hardst mee??? :lol:

Bij een meeting ????

De oordopjes :-D

Voor de rest WAT EEN DOM GELUL.

Lord Abortion
3 maart 2005, 15:01
rubberen voetjes en wieltjes wordt de resonantie door gedempt

je kunt inderdaad ook van die spikes nemen, geen idee wat dat voor effect heeft...

Ongeveer geen resonantie met spikes.

biert74
3 maart 2005, 17:54
Wat nou, een dom gelul??? Ik vraag hier gewoon of er mensen geexperimenteerd hebben met voetjes en of je verschil hoort.
En tìs maar gelijk dom gelul?

biert74
3 maart 2005, 17:57
Wat nou voor de rest een dom gelul???
Ik vraag hier of er mensen geexperimenteerd hebben met voetjes, en jij vind het dom gelul?
Nee alle berichten die jij geschreven hebt sinds je hier bent slaan ergens op... sorry hoor maar als je meer niet te zeggen hebt, heb ik liever dat je niks zegt...

biert74
3 maart 2005, 18:25
Wat nou voor de rest een dom gelul???
Ik stel hier een vraag of het materiaal wat uitmaakt en begint er één te roepen wat een dom gelul....
Als je nou niet beters te schrijven hebt dan dit, schrijf dan niks aub.
Sorry hoor, maar hier kan ik dus slecht tegen....

biert74
3 maart 2005, 18:28
Wat nou voor de rest een dom gelul???
Ik stel hier een vraag of het materiaal wat uitmaakt en of er mensen mee geexperimenteerd hebben, begint er één te roepen wat een dom gelul....
Als je nou niet beters te schrijven hebt dan dit, schrijf dan niks aub.
Sorry hoor, maar hier kan ik dus slecht tegen....

ieme
3 maart 2005, 18:30
relax, het went wel hoor, mensen die zomaar wat roepen op t forum... beetje jammer~!

Almighty
4 maart 2005, 13:58
Ho ho rustig, ik zeg niet dat je de vraag niet mag stellen. Ik bedoel dat het weinig uitmaakt wat je er onder doet, tuurlijk zijn er mensen die zeggen dat ze het verschil met ogen dicht kunnen horen :roll: . Maar dat zijn toonneukers en moeten dat eerst nog maar is bewijzen. Gewoon rubberdoppen is prima je spul staat dan mooi stabiel en schuift niet snel, dat zal met die andere dingen toch eerder gebeuren. Waarom denk trouwens dat iedere IEDERE fabrikant er rubber doppen onder gooit ?

ieme
4 maart 2005, 16:13
Waarom denk trouwens dat iedere IEDERE fabrikant er rubber doppen onder gooit ?

ik denk dat het allemaal achterbakse nabouwers zijn, tsja en als de eerste fabrikant nou metaal had had iedereen nou metaal gehad, zo gaan die dingen!!!!!!

ieme
4 maart 2005, 16:14
Maar dat zijn toonneukers

dankje!

johantipker
4 maart 2005, 18:30
Toonneukers gebruiken LATEX dus inclusief flesje vlekkenspray en een doekje, bij voorkeur t swiffer doekje, om de edele dele van de gitaar meer op te wrijvenh

Fumi SG
4 maart 2005, 18:39
Toonneukers gebruiken LATEX dus inclusief flesje vlekkenspray en een doekje, bij voorkeur t swiffer doekje, om de edele dele van de gitaar meer op te wrijvenh

jij snapt het helemaal..... :wink: :-D

up-guitarman
6 maart 2005, 11:43
MOEHAHAHAHAHA !!!!!!!
Wat een belachelijke discussie :-D
Man man, don't give a fuck voor wa er onder mijn marshall cab staat ... Trouwens er ontbreken 2 wielen us lig hij altijd op zijn zijkant !!!!
YES, ik heb de beste resonantie !!!!! :razz:

schwalbe
6 maart 2005, 13:00
Als je toch aan het experimenteren bent met je voetjes, denk dan ook eens aan je eigen voeten! - ik speel altijd met rubberen kaplaarzen: deze dempen effectief mijn eigenresonantie en voorkomen dat mijn broekspijpen gaan flapperen. Als je een warmer geluid wil zijn snowboots een aanrader, en voor een relic-look is een houten poot een optie.

andy
6 maart 2005, 13:29
Ghehehehehe, eindelijk komt de discussie op nivo!!! :seriousf:

Michael AE
6 maart 2005, 13:38
Ik gebruik uitsluitend voeten van rubber uit Madagaskar van de PoeliePoelie boom. Die groeit daar in het zuiden van het land. Daar worden overigens ook Custom Grolsh-rubbertjes voor me gemaakt die mijn gitaar beter doen resoneren. Jammergenoeg heb ik een hele slechte gitaar.

ieme
6 maart 2005, 13:41
Ik gebruik uitsluitend voeten van rubber uit Madagaskar van de PoeliePoelie boom. Die groeit daar in het zuiden van het land. Daar worden overigens ook Custom Grolsh-rubbertjes voor me gemaakt die mijn gitaar beter doen resoneren. Jammergenoeg heb ik een hele slechte gitaar.

ja die 57er strat is inderdaad een klote ding, snap niet dat je die nu nog steeds orgineel hebt!

schwalbe
6 maart 2005, 13:50
Ghehehehehe, eindelijk komt de discussie op nivo!!! :seriousf:

Wacht jij maar tot je mn nieuwste aanwinst hoort: handgemaakte quilt maple klompen met een set gematchte vintage geitewollen sokken voor de echte sixties vibe

ieme
6 maart 2005, 13:56
Ik gebruik stootrubbers van Durex, die zijn t beste tegen beschadigingen voor je gitaar!

schwalbe
6 maart 2005, 14:11
Het probleem van de wapperende broekspijpen is natuurlijk ook zo op te lossen:
http://www.theage.com.au/ffxImage/urlpicture_id_1059480524279_2003/08/01/acdc_fr.jpg

Nicci
6 maart 2005, 18:53
Ik vraag hier of er mensen geexperimenteerd hebben met voetjes, en jij vind het dom gelul?


ik vind dit ook dom gelul. . . . . . . . :D

experimenteren met voetjes . . . . komop. welke idioot doet dit?

Nocki
9 maart 2005, 08:30
Hee Mario.

Als je speelt op een houten planken vloer is er weinig aan te doen. die zal altijd mee gaan trillen met je cab. je zou gewoon rubber pootjes onder je cab kunnen zetten om in ieder geval te zorgen dat je thuis en bij optredens er minder last van hebt. het zal zeker helpen. maar het verschil is niet zo erg groot. maar wel hoorbaar.
Ik zou een versterkertje kopen daar de dopen ondervandaan schroeven en die onder je eigen cab zetten. en dan dat versterkertje weer verkopen... mischien heb je onder je oude top nog wel wat zitten...

Nocki

ps. welkom op het forum. je hebt het nu wel door dat de meeste mensen nog steeds naar nirvana luisteren en eigenlij beter het grote voorbeeld kunnenvolgen van kurt ipv hier achterlijke berichten te gaan schrijven... :-)

Fumi SG
9 maart 2005, 09:51
waarom zou je een nieuw ampje kopen, daar de doppen onder vandaan halen en vervolgens weer doorverkopen (met verlies)?? Kun je toch net zo goed voor een paar euro die dopjes halen...... :-?

Fumi SG
9 maart 2005, 09:55
check dit maar ff..... bij Musik Produktive.
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/3050016/sid/!18121995/quelle/listen

andy
9 maart 2005, 11:03
waarom zou je een nieuw ampje kopen, daar de doppen onder vandaan halen en vervolgens weer doorverkopen (met verlies)?? Kun je toch net zo goed voor een paar euro die dopjes halen...... :-?

Zo doet Nocki dat nou eenmaal. :wink:

biert74
9 maart 2005, 11:22
Thanks guys, was gewoon nieuwsgierig of rubber dopjes of van die aluminium kegeltjes veel zou uitmaken voor verminderen van je laag.
Voor de rest klinken de ouwe greenbacks lekker.

Nocki
11 maart 2005, 17:36
Hee fummi als jij wat koopt en verkoopt met verlies ben je niet goed wijs... :-)
als je 2ehands iets koopt moet je dat zo doen dat je of kiet speelt dus een tijdje gratis geburik ervan maakt of winst maakt... maar verlies draaien vind ik een beetje raa. hoe kom je op het idee zeg... :D :-D :razz:

ieme
11 maart 2005, 19:30
tuurlijk klinken rubber doppen beter...

net als je strat beter klinkt als je em in een koffer van olifantenlullenleer bewaard

biert74
11 maart 2005, 19:39
Nou vooruit dan maar, ik wilde weten of rubber of staal of aluminium verschil gaf in het laag met m`n zelfbouw cabje. Heb dus gewoon rubber geprobeerd en heb ook aluminium (dat draait het makkelijkst) kegeltjes gemaakt.
Er zit dus gewoon wel degelijk verschil in!!
Rubber geeft bastonen nog wat meer door en aluminium kegeltjes niet, is simpel eigenlijk toch?
Het enige wat ik wilde weten was of er mensen mee geexperimenteerd hadden en of ze hoorbaar verschil hadden gemerkt...
Achteraf gezien had ik beter gewoon niks kunnen vragen en gewoon mn gang gaan.
Geweldig zo`n forum.....

Wormaap
11 maart 2005, 20:01
En je hebt precies het zelfde geluisterd? Nadat je de dopjes onder je cab vandaan geschroefd had heb je hem precies hetzelfde teruggezet? Plaatsing maakt namelijk in de wondere wereld van het geluid een STUK meer uit dan bekabeling, houtsoort van je cab en rubber voetjes samen ooit kunnen doen.
Overigens zou ik geen spikes (die aluminium kegeltjes dus) gebruiken op podia die je niet 100% vertrouwt, het hout vindt namelijk 70 kilo (bij 4x12 met top) op 4 kleine puntjes vaak niet zo lekker ;)

biert74
11 maart 2005, 20:18
Klopt, heb eerst het rubber geprobeerd en toen de aluminium kegeltjes.
Zelfde plaats zelfde gear, bijna zelfde tijd.
Wat betreft optredens zal ik mn 4 x 12 meenemen, maar in de oefenruimte (met de houten vloer) zal ik m`n 2 x 12 met kegeltjes gaan gebruiken.

RS-Rik
12 maart 2005, 01:35
Cab op de achterkant neerzetten... waanzinnig effect.
Hiermee dreef ik eens de Berna Senner van de buren tot pure wanhoop.

Fumi SG
12 maart 2005, 08:39
Cab op de achterkant neerzetten... waanzinnig effect.
Hiermee dreef ik eens de Berna Senner van de buren tot pure wanhoop.

Berner Sennen!!! sorry.... maar dit vind ik een beetje zielig (niet alleen voor die hond) :-?