PDA

View Full Version : info Lag gitaar ?



bramcup
3 maart 2005, 00:06
hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en in de gitaargemeenschap. Een week geleden heb ik voor mijn verjaardag een nieuw Lag gitaar gekregen (Estivia 200D/NG) met stalen elexir snaren. aangezien ik nieuw ben in de gitaarwereld zou ik graag een paar meningen van jullie hebben over dit gitaar, ik bedoel dan vooral qua klank en kwaliteit. Heb zelf al veel op het net zitten zoeken maar buiten de officiele www.lag.fr site heb ik nog niet veel andere info gevonden, ik kan hem ook niet vergelijken met andere akoestische gitaren om de simpele rede dat ik nog nooit op een ander akoestisch gitaar heb gespeeld (wel elektrisch).

kortom: ik zou graag willen weten of dit gitaar zijn kostprijs van 500 euro waardig is. Ook andere info en ervaringen over/met deze fabrikant (Lag) zijn zeer welkom.

Groetjes,

Bram

iam
3 maart 2005, 00:15
lag gitaren zijn meestal wel waar voor je geld (heb zelf ooit een electrische gehad uit de franse fabriek)
volgens mij worden alle akoestische in azie gemaakt,
gradering is volgens de jaargetijden lente--> winter
minder goed-->beter

heb ooit op een primavera minijumbo gespeeld en klonk ni verkeerd voor die 200€

bramcup
3 maart 2005, 00:58
hoi iam of andere,

weet je toevallig ook niet of er kraslappen verkrijgbaar zijn voor lag gitaren ( je weet wel, van die plastic lappen voor onder het klankgat om het houtwerk te beschermen tegen krassen als je met een plectrum speelt ) liefst de doorzichtige.

groetjes

bram

bramcup
3 maart 2005, 00:58
hoi iam of andere,

weet je toevallig ook niet of er kraslappen verkrijgbaar zijn voor lag gitaren ( je weet wel, van die plastic lappen voor onder het klankgat om het houtwerk te beschermen tegen krassen als je met een plectrum speelt ) liefst de doorzichtige.

groetjes

bram

bramcup
3 maart 2005, 00:59
hoi iam of andere,

weet je toevallig ook niet of er kraslappen verkrijgbaar zijn voor lag gitaren ( je weet wel, van die plastic lappen voor onder het klankgat om het houtwerk te beschermen tegen krassen als je met een plectrum speelt ) liefst de doorzichtige.

groetjes

bram

bramcup
3 maart 2005, 00:59
hoi iam of andere,

weet je toevallig ook niet of er kraslappen verkrijgbaar zijn voor lag gitaren ( je weet wel, van die plastic lappen voor onder het klankgat om het houtwerk te beschermen tegen krassen als je met een plectrum speelt ) liefst de doorzichtige.

groetjes

bram

bramcup
3 maart 2005, 01:00
hoi iam of andere,

weet je toevallig ook niet of er kraslappen verkrijgbaar zijn voor lag gitaren ( je weet wel, van die plastic lappen voor onder het klankgat om het houtwerk te beschermen tegen krassen als je met een plectrum speelt ) liefst de doorzichtige.

groetjes

bram

bramcup
3 maart 2005, 01:00
hoi iam of andere,

weet je toevallig ook niet of er kraslappen verkrijgbaar zijn voor lag gitaren ( je weet wel, van die plastic lappen voor onder het klankgat om het houtwerk te beschermen tegen krassen als je met een plectrum speelt ) liefst de doorzichtige.

groetjes

bram

bramcup
3 maart 2005, 01:00
ai er is precies iets fout gegaan bij het posten, kreeg hier telkens het 'kan pagina niet vinden' venster bij het posten en dacht dat het bericht niet gepost werd dan, vandaar heb ik een aantal keer geprobeerd.

Mattia
3 maart 2005, 08:54
Zo ongeveer iedere goede gitaarreparatiezaak moet zoiets voor je kunnen regelen. Je kan van die zelfklevende 'sheets' van doorzichting pickguard materiaal kopen, de gewenste vorm uitknippen, en de boel aanbrengen.

de wachter
3 maart 2005, 16:14
Ik heb een akoestische Lag uit de primavera serie en ben daar heel tevreden over.

iam
3 maart 2005, 20:06
ik heb er onlangs twee gekocht van die pickguards,

zoek eens in dit forum, de titel is 'pickguard'

Denis
29 maart 2005, 11:53
Alle Akoestische Lag gitaren worden buiten europa gemaakt in JAPAN, de gitaren zijn zeker zeer goed bespeelbaar en in vergelijking met andere in die prijsklasse zijn ze zeer goed. zit er zelf nog aan te denken een keer een te kopen met nylon snaren alleen zou ik dan een franse willen, jammer dat die er niet zijn voor zover ik weet.

angorawol
29 maart 2005, 12:06
Hier is een link naar de meeste Franse luthiers (gitaarbouwers)
http://www.laguitare.com/luthiers/index.html

bramcup
30 maart 2005, 13:46
bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Ik heb het gitaar (LAG 200 D) nu toch al een maandje kunnen testen en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben (zeker een aanrader als je het mij vraagt). Ook kameraden en familie zijn zeer enthousiast over zijn geluid (zeer warm maar toch helder)

ziehier een paar foto's:

Ps: heb er nu een slagplaat op ( was als de dood voor krassen op het mooie hout )

http://i3.photobucket.com/albums/y59/bramcup/lag1.jpg

http://i3.photobucket.com/albums/y59/bramcup/lag2.jpg

Mattia
30 maart 2005, 16:22
Best mooi ding. Is dat nou een (bijna chocolade bruin) Western Red Cedar topje, of vergis ik me?

angorawol
30 maart 2005, 16:57
Dat is een mooie gitaar!
Lag dus, dat moet ik onthouden!
bedankt voor het prentje.

bramcup
30 maart 2005, 19:51
hey Mattia,

Dit is idd een rood ceder top, voor meer info kan je terecht bij www.lag.fr
Het afgebeelde model behoort tot de serie "4 seasons" met als type estivia (summer) 200 D.