PDA

View Full Version : dikke boomerz



Sicky61
2 maart 2005, 23:44
mischien een tip voor de laaggestemden hier. :zz:
Heb vanavond een setje GHS boomers(zakk wylde weer natuurlijk) uitgeprobeert met de snaardiktes:
011
014
018
036
052
070
en moet tot nu toe zeggen... VET!
Ook in gewone stemming met droped D is de snaarspanning lekker.
Zelf stem ik in Cis,maar zelfs in A heb je nog zat snaarspanning voor een strak geluid.
Nou es kijken of ik deze wat langer heel hou :roll:

vester86
2 maart 2005, 23:48
ik gebruik een setje 0.13 om een 6 snaar in B te stemmen... gaat perfect.

Maar heb m nu op hetzelfde setje in D staan, dat klinkt pas retestrak

MazeMouse
3 maart 2005, 11:18
070 :o

Dat gebruik ik op mijn basgitaar voor de D snaar. (en 050 voor de G)

ArpeggioKing
3 maart 2005, 11:35
damn dat is een dikke staalkabel! :o trekt je hals niet krom met zullke woeste snaren erop?

Sicky61
3 maart 2005, 13:07
damn dat is een dikke staalkabel! :o trekt je hals niet krom met zullke woeste snaren erop?
moest idd de hals ff recht trekken maar speelt en klinkt vet al gaat het niet vanzelf natuurlijk.
Wel VEEL geluid en erg strak :dance:

Kevin-D
3 maart 2005, 13:12
Hoe zit 't met die andere Zakk Boomers? DAt 0.10 setje? Dat gebruikt ie voor drop B enz, die wil ik misschien gebruiken :D

Sicky61
3 maart 2005, 14:05
Hoe zit 't met die andere Zakk Boomers? DAt 0.10 setje? Dat gebruikt ie voor drop B enz, die wil ik misschien gebruiken :D
geen idee,voor 6 euro weet je het.
http://www.lordofthestrings.com/lots/mcsmambo.p

Kevin-D
3 maart 2005, 16:05
Ah bedankt, ik ga wel een setje bestellen, kan nooit fout zijn toch? Een keertje proberen :)

Sicky61
4 maart 2005, 00:18
hah...goed bevonden tijdens de repetitie.
Ik had nix gezegd maar na 2 nummers was de drummer de 1ste die over m'n geluid begon.......strak en vet!
Ik miste alleen wat hoog maar daar heb ik een knopje voor gevonden(oh is 'ie daarvoor?)
Aan het einde van de set doen we altijd 2 covers.
I'm broken en paranoid(als je niet weet van wie die nummers zijn:schaam je!)paranoid kreeg ik er nog maar net uit....maar wel vet.
Je kan ook horen dat het moeite kost en daar gaat het bij mij om.
ff paar pakkies bestellen dus :zz:

Sicky61
4 maart 2005, 00:21
ik gebruik een setje 0.13 om een 6 snaar in B te stemmen... gaat perfect.

Maar heb m nu op hetzelfde setje in D staan, dat klinkt pas retestrak
je zegt het zelf al,voor B heb je dus dikker nodig.....tenzij je liever perfect klinkt ipv retestrak :wink:

helleke
4 maart 2005, 16:36
Op wat voor een gitaar heb je het setje gelegd? Ik heb dat setje nl ook een gehad maar moest daarvoor de sleufjes van de kam uitvijlen.Daar had ik nou net geen zin in bij mn Gibson :D

Sicky61
6 maart 2005, 10:55
Op wat voor een gitaar heb je het setje gelegd? Ik heb dat setje nl ook een gehad maar moest daarvoor de sleufjes van de kam uitvijlen.Daar had ik nou net geen zin in bij mn Gibson :D
Op een '79 series dean V en op een LP van tokai.
Moest idd wel ff vijlen.