PDA

View Full Version : Speakers in mn Twin: goed of slecht!?



Kim Wilson
12 juli 2002, 12:19
Ik heb dus een Twin Reverb uit '76 met de originele speakers. Dit zijn 12" Fender Special Design speakers, die met dat blauw op de sticker. Zijn dit goeie speakers of kan ik met Jensen's of Celestions het geluid nog tien keer verbeteren?

Alvast bedankt,
Hans

plusminus
12 juli 2002, 13:54
Wet niet wat er nu in zit ,maar ze werden ook geleverd met JBL's zijn volgens mij wel de beste speakers voor de Twin Reverb.

jpb
12 juli 2002, 13:56
Het zijn Eminence speakers. Elke goede speaker is een grote verbetering. Ik denk wel dat het handig is om te beslissen of je een 'brits' (celestion) of een 'US' (jensen; weber) wilt. ik zou er zelf denk ik Webers in zetten (C12N of zoiets). Twin reverbs bijven geweldig, vooral met goede speakers. mijn rug wil alleen niet meer. succes.

jpb
12 juli 2002, 13:57
Sommige twins/showmans werden met JBL's uitgerust tegen meerprijs. Dit waren wel goede speakers, overigens

SteavisSmokin
12 juli 2002, 15:51
Fender gebruikte in die periode vooral oxford en utah speakers. Eminence gebruiken ze tegenwoordig maar toen nog niet, als je er geld in wilt steken is een upgrade van speakers altijd een erg grote verbetering. Ik heb hier nog een Jensen C12N liggen, als je nog van plan was deze kant op te komen kunnen we die er wel even in zetten, dan heb je een beetje een idee wat de verschillen zijn.

jpb
12 juli 2002, 18:56
Steven, ik dacht toch echt dat die speaker een eminence was. Ik heb ooit op een BB hiernaar geinformeerd omdat mijn '76 princeton precies dezelfde had, maar dan 10" (zit nu een weber C10Q in en dat is niet te vergelijken). Ik dacht dat Utah's en Oxford's (ook wel Oxfarts genoemd, hehe) daarvOOr veel gebruikt werden. De spreaker code op de mijne is 5C6115-1; mischien kun je het natrekken? Kan zijn dat ik verkeerd geinformeerd ben. Maakt niet uit voor de twin van kim, Jensen C12N's schijnen goed te zijn in twins. Ze zijn verkrijgbaar (FNS) en te betalen.
Kim laat je informeren door Arie-Jan Folkerts (FNS) of Peter van Weelden. In de 'gewone' muziekwinkels lopen weinig mensen rond die een zinnig advies kunnen geven, althans, dat is mijn ervaring.