PDA

View Full Version : geluidskaart aanbeveling



koentrend
2 maart 2005, 21:56
hoi daar!

Ik heb een goede geluidskaart, namelijk een aardvark 24!
Deze draait op een standalone computer en doet het top!
Wat ik voor mijn andere computer zoek is een niet al te dure pci geluidskaart met Midi i/o en 2x input+2eoutput JACK!
Of een soortgelijke!

Ik wil hier rond de e150 voor uitgeven!
Nu zag ik de ESI Juli voor €149,00
en de Emu - 1212m voor €199,00

kent iemand deze? of heeft iemand andere suggesties!
DAnk je

bert k
3 maart 2005, 11:27
Ken ze niet, maar de bekendste kaarten in dit segment zijn de M-audio Audiophile 24/96 en de Terratec EWX 24/96. Allebei prima kaarten voor rond de 100-150 euro, 2 in, 2 uit, Midi, en geen jack inputs, maar cinch, dus je gebruikt maar een verloopsnoertje.

FLechdrop
3 maart 2005, 17:01
Zijn beide goede kaarten, de Emu is erg veel waar voor je geld (de ESI waarschijnlijk ook). Verder moet je gewoon even bij de specificaties kijken en afwegen wat je nodig hebt.

Lord Abortion
4 maart 2005, 08:55
Die EMU is wel waar voor je geld! Je krijgt er dan meteen nog ADAT en een firewire interface bij!

guhlenn
4 maart 2005, 09:58
gewoon de audiophile van m-aduio nemen. voor 99,- hmmm... weet niet zeker of tie midi heeft nu ik erover nadenk...

bert k
4 maart 2005, 10:28
Ja hoor.

http://www.feedback.nl/nieuw/png_cache/bWlkaW1hbi1hdWRpb3BoaWxlMzUwMzUwNTBmZmZmZmY=.jpg

guhlenn
4 maart 2005, 10:41
Fantastisch! ;)

koentrend
4 maart 2005, 13:32
wat die Audiophile 2496 niet heeft is dus JACK i/o en dat heb ik wel nodig want op die kaart wil ik mijn gitaar aansluiten! En verloop stekkers ertussen is toch ook niet de oplossing? TOCH?

guhlenn
4 maart 2005, 13:42
voor iemand die om advies vraagt vind ik dat je een irritant toontje kiest. TOCH?

NATUURLIJK kun je een verloop stekker gebruiken. TOCH!

Of betaal 100 euro meer en krijg een jack ingang. jouw feestje.

bert k
4 maart 2005, 13:48
Precies. Ongeveer het minst belangrijke van een kaart, wat voor stekkertje erop zit.
Ander verhaal is dat een gitaar die je direct op een kaart aansluit meestal volkomen kut klinkt. Daar moet toch wel een versterker of een mixer voor.

Je kan ook een Line6 Guitarport kopen, die gaat op USB, en daar kan wel zo je gitaar in. Kost 150 euro (ongeveer)

koentrend
4 maart 2005, 15:01
HEj, tis niet mijn bedoeling om irritant over te komen hoor, integendeel!
Ik vraag alleen een bevestiging van de mensen die meer ervaring hebben in hetgene wat ik heb! Voel je niet aangesproken hoor, hahah, das totaal niet mijn bedoeling!



voor iemand die om advies vraagt vind ik dat je een irritant toontje kiest. TOCH?

NATUURLIJK kun je een verloop stekker gebruiken. TOCH!

Of betaal 100 euro meer en krijg een jack ingang. jouw feestje.