PDA

View Full Version : schakelen tussen twee versterkers



Bram.maes
2 maart 2005, 20:15
Ik heb een bakje inéén gestoken om 1 gitaar tussen twee versterkers te kunnen schakelen, ik heb gewoon en voetschakelaartje (dubbelpolig wisselschakelaartje gekocht en op het gemeenschappelijk contact een jackinput aangesloten waar ik de gitaar laat toekomen, op de twee wisselcontacten heb ik dan twee jackinputs aangesloten.
op elk van deze inputs sluit ik een versterker aan.
Ik heb het dubbelpolig gedaan of moet ik gewoon de massas verbinden?
Nu heb ik een constante ruis die overgaat als ik het doosje vastneem (aardingsprobleem???)
en de versterker die geen signaal krijt op een bepaald moment maakt een vreemde ruis.
Is het dan niet zo simpel als ik gedacht had?????
Wat kan ik doen om het wel te doen werken??

Al bedankt

Bram

nicoverduin
2 maart 2005, 20:47
Ik zou het volgende doen:

http://www.verelec.com/images/abswitch.jpg

Nico

Dirk_Hendrik
2 maart 2005, 21:21
Ik zou persoonlijk 1 schakelaar(sectie) gebruiken om te schakelen tussen de twee inputs en de andere sectie om de input van de niet-geselecteerde versterker aan massa te leggen. Anders gaat het brommen....!

Nielsje
2 maart 2005, 21:25
euh, dat is toch op het moment ook zo met de schakeling van nico?

nicoverduin
2 maart 2005, 21:47
euh, dat is toch op het moment ook zo met de schakeling van nico?
Yep, gebruik een dubbele voetschakelaar.

Nico

Bram.maes
2 maart 2005, 22:55
Kan ik ook tussen twee verschillende ingangskanalen van één versterker schakelen zo?
zo immers mijn gewone ingang willen hebben en dan kunnen schakelen tussen mijn poweramp ingang op mijn versterker waar ik dan nog een andere voorversterker tussen steek.

Al bedankt, ik dacht al dat de oplossing in die richting te zoeken was

Bram.maes
2 maart 2005, 22:56
Kan ik ook tussen twee verschillende ingangskanalen van één versterker schakelen zo?
zo immers mijn gewone ingang willen hebben en dan kunnen schakelen tussen mijn poweramp ingang op mijn versterker waar ik dan nog een andere voorversterker tussen steek.

Al bedankt, ik dacht al dat de oplossing in die richting te zoeken was

Dirk_Hendrik
2 maart 2005, 23:41
euh, dat is toch op het moment ook zo met de schakeling van nico?

:oops: :oops: