PDA

View Full Version : ibanez, greg bennet, yamaha, samick, richwood ??????????????



Muk
2 maart 2005, 18:48
Hoi,

Welk merk biedt nu het beste waar voor het geld ??
Ik zoek een linkshandige stratocaster en 2e hands is de keus beperkt.
Zoals je leest ben ik beginner en dacht ik voor een versterker de cube 15 aan te schaffen.
Mijn budget voor de gitaar is ongeveer 200 euro.

Alvast bedankt voor jullie "wijze"reactie.

Michael AE
2 maart 2005, 18:56
London City, maar ik weet niet of die ook linkshandig geproduceerd worden.

Orpheo
2 maart 2005, 18:57
Hoi,

Welk merk biedt nu het beste waar voor het geld ??
Ik zoek een linkshandige stratocaster en 2e hands is de keus beperkt.
Zoals je leest ben ik beginner en dacht ik voor een versterker de cube 15 aan te schaffen.
Mijn budget voor de gitaar is ongeveer 200 euro.

Alvast bedankt voor jullie "wijze"reactie.

dit is al zoo vaak voorbij gekomen..maar toch, ik neem toch de tijd om antwoord te geven.

beter kan je je budget IIETS verhogen, heb je een heel stuk meer kwaliteit (over t algemeen genomen) dan voor 200 (en ik denk dan aan 300 euro. dan kan je al soms heel leuke dingen 2ehands zien...als je goed zoekt)

verder, als je iets nieuws wilt hebben voor 200 euro, lefty strat, kan je kijken bij aria (soms) of gewoon squier. veel gitaristen kotsen erop, maar veel gitaristen zijn toch wel op squier begonnen. soms vind je gewoon wat goeds. no problemo!

of neem n rechtshandige strat, en draai m om, net als jimi....

Superhero
2 maart 2005, 19:23
volges mij moet je gewoon een links squier stratje nemen.
@cube 15, goeie keuze! ik heb de 30 en kvinnem geweldig!

Superhero
2 maart 2005, 19:23
volges mij moet je gewoon een links squier stratje nemen.
@cube 15, goeie keuze! ik heb de 30 en kvinnem geweldig!

Fumi SG
2 maart 2005, 19:27
of ga gewoon rechtshandig spelen.... Een vriend van mij heeft dat ook gedaan. Hij is eigenlijk linkshandig, maar hij is begonnen met rechtshandig te spelen. Het verschil hoor je niet en hij heeft er zeker veel voordeel bij. Zoek eens een goede linkshandige gitaar, mijn gitaarleraar is ook linkshandig en baalt ervan dat hij linkshandig speelt. Want goede linkshandige gitaren zijn toch ff wat duurder :-? Ook zijn ze een stuk moeilijker te vinden, vaak zijn er maar een paar kleuren en is net die ene die jij wilt hebben alleen rechtshandig te koop....

snap je?? Ga gewoon rechtshandig spelen, scheelt je een hoop moeite :wink:

scholier
2 maart 2005, 19:33
richwood is ook goed waar voor zijn geld, die zijn ook linkshandig te koop maar zoals het al gezegd is ik zou gewooon rechthandig spelen.

woutB
2 maart 2005, 20:46
Alleen rechts leren als je het gevoel heb dat je ook weleens iets rechtshandig vastpak of zoiets. Ben je 100% links gewoon zoeken naar een linkshandige gitaar.

Roy K.
2 maart 2005, 21:02
Als je links bent raad ik je júist aan een rechtshandige gitaar te nemen?

Waarom? Omdat je dan met je goede hand (links) de grepen op de hals pakt. De hand waarmee je op de hals speelt is veel belangrijker dan de hand waarmee je aanslaat.

schwalbe
2 maart 2005, 22:35
Als je links bent raad ik je júist aan een rechtshandige gitaar te nemen?

Waarom? Omdat je dan met je goede hand (links) de grepen op de hals pakt. De hand waarmee je op de hals speelt is veel belangrijker dan de hand waarmee je aanslaat.

Sorry hoor, maar dat is echt onzin: je slaghand-techniek is echt veel belangrijker dan je vingerzetting.
Ik zou gewoon een linkshandige gitaar kopen hoor, ook al zijn ze wat duurder en heb je minder keus.
Een rechtshandige gitaar omdraaien is ook een betere keus dan rechtshandig spelen als je links bent IMO.

Azrael
2 maart 2005, 22:57
Als je links bent raad ik je júist aan een rechtshandige gitaar te nemen?

Waarom? Omdat je dan met je goede hand (links) de grepen op de hals pakt. De hand waarmee je op de hals speelt is veel belangrijker dan de hand waarmee je aanslaat.

Sorry hoor, maar dat is echt onzin: je slaghand-techniek is echt veel belangrijker dan je vingerzetting.
Ik zou gewoon een linkshandige gitaar kopen hoor, ook al zijn ze wat duurder en heb je minder keus.
Een rechtshandige gitaar omdraaien is ook een betere keus dan rechtshandig spelen als je links bent IMO.

Ervaring? Nee , ik dus wel en ben ook linkshandig. Het maakt geen ene donder uit in mijn ogen waar je op speelt (links of recht) want je moet het toch allebei nog leren. En je hebt beide handen nodig. Je hebt echter wel veel duurdere gitaren als je linkshandig gaat spelen en ook nog eens veel minder gitaren. Keuze snel gemaakt lijkt mij....

En ohja nog iets , rare welke hand heb ik het meeste problemen mee? Mijn frethand ( de linker dus ).........

woutB
3 maart 2005, 00:13
Dit is ook al 1000 x voorbij gekomen, maar ja :roll:

Is voor iedere linkshandige anders zo lijkt het( ik vind het vreemd). Maar voor mij is/was rechtshandig (leren)spelen geen optie. Heb het geprobeerd. Het is te onnatuurlijk voor mij om een gitaar uberhaupt rechts vast te houden.

Muk
3 maart 2005, 09:04
Alvast bedankt voor jullie reacties,

Rechtshandig spelen is voor mij geen optie, ik ben zo puur links.
Het schijnt ook in je hersens te zitten. Zit iets verkeerd om denk ik.
De dominante hand blijkt meer ritme en fijne moteriek te hebben.
Ik heb nu klasiek les en fingerpicking was me noooit gelukt met rechts.
Linkse gitaar aanschaffen is nog het minst erge vind ik, het is erger dat als je elders ooit een gitaar ziet staan je er niet op kan spelen.
Dan nog blijft er voor mij geen keus.

Ik lees b.v. niks over Yamaha gitaren, de pacific 112, die heb je links,
die zien er schitterend uit. Helaas maakt Londen City geen lefty's anders was het makkelijk.

Kevin-D
3 maart 2005, 13:11
Yamaha PAcifica, simpel, anders een Richwood.

imlikeajungle
3 maart 2005, 17:39
pacifica's zijn érg goed!

vester86
3 maart 2005, 17:55
ja, mee eens, bandmaatje heeft er een, echt een heerlijk ding, gebruikt m net zo vaak als zn paul studio

Ritch
3 maart 2005, 17:58
Als je nog niet eens weet hóé je gitaar "moet" spelen zou ik hem eerst aanraden een maandje oid rechts proberen te spelen. Dan merk je vanzelf wel wat je het lekkerst vind spelen. Tot die tijd kan je best wel van iemand een (beginners)gitaar lenen, of je moet er een huren. (30 euro per mnd, iets in die richting) Als rechts je bevalt, heb je gewoon "mooi" meegenomen dat je sneller aan de gitaar die jou bevalt kan komen.

Veel succes en (alvast) speelplezier toegewenst! SL

Ritch
3 maart 2005, 18:00
Alvast bedankt voor jullie reacties,

Rechtshandig spelen is voor mij geen optie, ik ben zo puur links.
Het schijnt ook in je hersens te zitten. Zit iets verkeerd om denk ik.
De dominante hand blijkt meer ritme en fijne moteriek te hebben.
Ik heb nu klasiek les en fingerpicking was me noooit gelukt met rechts.
Linkse gitaar aanschaffen is nog het minst erge vind ik, het is erger dat als je elders ooit een gitaar ziet staan je er niet op kan spelen.
Dan nog blijft er voor mij geen keus.

Ik lees b.v. niks over Yamaha gitaren, de pacific 112, die heb je links,
die zien er schitterend uit. Helaas maakt Londen City geen lefty's anders was het makkelijk.

Sorry, niet gezien :oops: Een Richwood hoor ik veel lovende dingen over....

deedee
3 maart 2005, 20:51
pacifica's zijn érg goed!
+1 :-D

deedee
3 maart 2005, 20:51
pacifica's zijn érg goed!
+1 :-D