PDA

View Full Version : uitslag riff contest??



VHsologitarist
2 maart 2005, 19:36
De topic van stratman70 riff contest is verdwenen :(
waar staan de jurie uitslagen?


greetz 8-)

Sonno
2 maart 2005, 19:40
Ik snap het ook niet, hoe wist jij trouwens dat je het bericht met stratman of met ============ moest beginnen? Ik vind het erg flauw dat ze daar nu pas mee komen!

Gr. Sonno

VHsologitarist
2 maart 2005, 19:43
dat dat daar mee moest beginnen stond in het get verdwenen topic als het goed is :s
ik snap ni hoe die ineenkeer verdwenen kan zijn (het stond wel vermeld dat je ==== moest gebruiken)

iemand antwoord op de vraag?

Roy K.
2 maart 2005, 19:47
Ik zal een poging wagen hem weer tevoorschijn te toveren...

EDIT: Gelukt! :cool:

VHsologitarist
2 maart 2005, 20:05
je lijkt hans klok wel ;)

kun je de uitslagen misschien erook bij toveren?

Roy K.
2 maart 2005, 20:15
Haha, nee zover reiken mijn krachten niet! :-D

In het teruggetoverde topic staat wel dat er nog 2 juryleden moeten beoordelen, daarvan is 1 morgen pas klaar met jureren, van de ander is geloof ik nog niks bekend... :cry:

VHsologitarist
2 maart 2005, 20:47
tja.. dan vraag ik me af waar de deadline ligt :-?

Mithrandir
2 maart 2005, 21:03
De deadline voor het inleveren van je riff was gewoon 1 maart. vanaf dan is de jury gaan beoordelen.

VHsologitarist
2 maart 2005, 21:13
De deadline voor het inleveren van je riff was gewoon 1 maart. vanaf dan is de jury gaan beoordelen.

dat begrijp ik, maar haf het niet over de deadline voor ons maar over de deadline wanneer de uitslag bekend is..

Mithrandir
2 maart 2005, 21:15
oh....hehehe :D Stratman...HELP

Roy K.
2 maart 2005, 21:21
Ergens in het Stratman riffcontest-topic staat dat de uitslag binnen een week bekend zou zijn... :wink:

VHsologitarist
2 maart 2005, 21:23
jah laten we maar afwachten ;) heb alle tijd :-D

Ik ben gewoon nieuwsgierig en hoop dat er er contstant contesten worden gehouden want dat is super vet!!
Toch?
Ookal kan je erniets mee winnen.

8-)

Primitive
3 maart 2005, 12:20
ik ben nu bezig met beoordelen, maar is nog best lastig :-D

VHsologitarist
3 maart 2005, 15:38
Neem de tijd!!
:P

Primitive
3 maart 2005, 15:55
ik heb ut al ingestuurd :wink:

Hempo
6 maart 2005, 12:35
euh hoe staat het er nu voor dan :)

VHsologitarist
6 maart 2005, 14:49
ik denk hempo dat ze nog 1 dag hebben (een week tijd om te jureren) en dat morgen de uitslag bekend zal worden gemaakt (maar pin me er niet op vast) :lol:

Primitive
6 maart 2005, 15:04
ik heb geen id, mijne is allang binnen.....

ResNovae
6 maart 2005, 18:08
Mijne ook al een tijdje. Volgens mij wachten we alleen nog op NeeraDJ.

Het was overigens moeilijk om een uiteindelijke top-drie samen te stellen. Er zaten gewoon teveel goede inzendingen bij.

Ik moet zeggen dat het afstrepen wel eens makkelijker is gegaan.

VHsologitarist
6 maart 2005, 20:49
hoop dat het morgen bekend wordt gemaakt!!
Dan kunnen we weer verder naar een volgende Contest!
:-D

ResNovae
6 maart 2005, 21:10
Dan kunnen we weer verder naar een volgende Contest!


Ferry's grote speel-als-rechtshandige-gitarist-eens-linkshandig-iets-in wedstrijd? :razz:

VHsologitarist
6 maart 2005, 22:16
LOL!!

ff snel een linkshandige gitaar aanschaffen dan :P

Stratman70
6 maart 2005, 23:53
Ik heb niks meer van NeeraDJ gehoord. Ik heb hem enkele dagen geleden nog gepm't, maar helaas dus niks meer van gehoord.

Ik zal morgenavond de uitslag bekend maken, welke dus is beoordeeld door een driekoppige jury (Primitive, ResNovae et moi).

VHsologitarist
7 maart 2005, 00:24
coowl!!!

inderdaad wel jammer dat hij nix heeft laten horen.
:-D

Stratman70
7 maart 2005, 21:56
Dan maar hier de uitslag. Aparte topic aanmaken lijkt niet te lukken, of hij staat er nu zo'n drie keer op.

(trommelgeroffel)

Primitive:

1 birth- mirtandir
zoals hij in het topic al zelf zij, dat het het intro was van een heel nummer, is bij mij goed bevallen, en wil graag ook het hele nummer horen nu

2 jax - harmonic riff
hij klinkt gewoon zo super lekker in mijn oren, echt lekker rustgevend, ik zou hier ook wel meer van willen horen... in deze stijl dan...

3 hempo en basswasp - ska mineur
hij klinkt gewoon zo lekker swingent, ook leuke afwisseling, door eerst gitaar en later 1 of ander piano ding er bij

4 Swan

5 Gert-Jan

ResNovae:

Mithrandir 1
Sonno 2
VHsologitarist 3
Gert-Jan 4
Jeroen van Hulsteijn 5

Toelichting:

Ik heb jullie inzendingen gespiegeld aan de beknopte definitie van een riff die stratman in z'n introductietopic gaf. Uiteraard heb ik puur gelet op de riff en speelden stijl en techniek hier geen rol. De feedback die hieronder staat gaat dus niet over sound, techniek etc. (dat komt misschien in de afzonderlijke topics nog wel)

Mithrandir:

Deze inzending heeft gewoon alles wat een goede riff maakt; een pakkend thema en variaties op dit thema. Na het luisteren kreeg ik de melodie gewoon maar moeilijk uit m'n kop.

Sonno:

Het begint met een ijzersterk thema, wat in het hele nummer hoorbaar blijft maar aangevuld wordt met extra thematische laagjes. Je merkt heel sterk dat de hele compositie leunt op het thema of de riff. Jammer van de opnamekwaliteit, maar dat doet niets af aan de kwaliteit van de riff.

VHsologitarist:

Een allesbehalve standaard riff en dat is op zich al een prestatie! Ook hier weer een thema dat staat als een huis, alleen ik miste de variatie op het aanvankelijke thema, die bijvoorbeeld Mith en Sonno allebei wel op eigen manier invullen. Zo kies je in het midden van je stuk voor een solo intermezzo (die overigens wel bangelijk veel weg heeft van
Al di Meola), waardoor je je beginthema even 'parkeert'.

Tot slot nog even twee eervolle vermeldingen:

Bouke: Ik heb ontzettend genoten van jouw stuk, maar kon er niet echt het predikaat riff opplakken. Dit neemt niet weg dat ik jouw compositie een van de lekkerste vond om naar te luisteren: alles 'klopt' gewoon. Bijzonder gelikt en origineel.

Hempo: Als riff is jouw stuk niet bijzonder geschikt, maar het grooved als de neten! Puik werk. Zou zo op de radio kunnen.
Is echt zo'n fragment van: 'waar is de rest??!?'

Groet,

Erik
a.k.a. ResNovae

Stratman70:

1: Jeroen van Hulsteijn: Ge-ni-aal! Een schitterend begin. Erg, erg sfeervol, mooie opbouw waarin een spannings-element zit, gevolgd door een wat herkenbaardere slagpartij. Daar wil ik graag een heel nummer van horen. Jammer van de geluidskwaliteit, maar dat speelt niet mee in de beoordeling.

2: Mithrandir: geweldige sfeer en melodie die inderdaad flink in je hoofd blijft hangen. Klinkt erg professioneel. Erg mooi gedaan man!

3: Kasper: een geweldige riff, die ook al zo in mijn hoofd blijft hangen. Weliswaar wat cliché, maar de riff blijft me boeien en voor mij het bewijs dat simpele riffs vaak erg doeltreffend kunnen zijn.

4: Gert-Jan

5: Bouke

Ook ik wil nog enkele eervolle vermeldingen doen, te weten Sonno: erg goed gespeeld en die overgang is erg mooi.
VHSologitarist: erg goed gespeeld, maar als definitie van een riff, vond ik het wat minder geschikt.
En Hempo: klonk erg goed, maar helaas sprak me deze minder aan dan de bovengenoemde riffs, maar het klonk wel erg goed.

Die van Axl Rose stond niet meer online, maar ik moest er erg mee lachen. Super origineel.

Ik vond het trouwens erg moeilijk om een top 5 te maken: de kwaliteit lag dicht bij elkaar. Er kan er maar één de winnaar zijn, maar daarnaast ben ik geneigd om de meeste andere riffs allemaal als tweede te laten eindigen.

In ieder geval betekent dat, dat Mithrandir met twee stemmen op 1, de winnaar is.

Bij deze: Gefeliciteerd!

Als je me even je adres pm-t, dan stuur ik je de prijs: het grote Stratman70 verassingspakket. 8-)

Ik wil bij deze iedereen bedanken die heeft meegedaan en speciale dank aan Primitive en Resnovae, voor het mede-jureren!

Bouke
7 maart 2005, 22:03
Hey,

Bedankt voor de moeite heren, leuk om te doen en leuk om commentaar te krijgen. Mag wel vaker van mij, zo'n 'wedstrijdje'.

Gefeliciteerd winnaars!

Bouke

VHsologitarist
7 maart 2005, 22:06
+1


Was weer een leuke ervaring! Wacht met smart op de volgende contest.

Gefeliciteerd heren!!!


8-)

Gert-Jan
7 maart 2005, 22:10
Gefeliciteerd.

En stratman bedankt voor het organiseren 8-)

Mithrandir
7 maart 2005, 22:14
Wow...ik heb gewonnen :) En ik geloof dat ik nu ook een verplichting heb om het nummer af te maken, en zal daar ook mijn best voor doen. Ik ben alleen zo bang dat het in gaat zakken. Maar allee, we zullen zien he.

Stratman, ik hoop dat je te vertrouwen bent en niet een kloon van sh*q aan wie ik m'n prive adres stuur :D

En op naar de volgende contest, met nog wat meer deelnemers en juryleden, misschien een algemene poll waar elke gitaarnetter op kan stemmen?

Jeroenvanhulsteijn
7 maart 2005, 22:27
@Stratman, hartelijk bedankt voor het organiseren. Ik vond het erg leuk en leerzaam om mee te doen. Bedankt voor het commentaar, tis dat ik bruin ben, anders zou je me kunnen zien blozen.

@Mithrandir, Gefeliciteerd! Persoonlijk vond ik het ook een erg leuk stuk wat je hebt ingezonden. En ik ben erg benieuwd naar het complete nummer :wink:

Zo'n poll is misschien wel een idee. Op zich krijg je wel genoeg commentaren in de posts van kundige mensen. Dus daar hoeft wat mij betreft niet persé een jury aangesteld te worden.
Ook speelt bij veel stemmen de persoonlijke voorkeur van een individuele beoordeler een minder grote rol.

Lijkt me leuk om een themaatje te nemen. Bijvoorbeeld de middeleeuwen ofzo.

Sonno
7 maart 2005, 22:30
Jammer dat de meningen over mijn riff er uitelkaar liggen :cry: Ik was juist expres niet teveel van mijn themaatje afgeweken zodat de riff des te beter naar voren zou komen....

Ik vond het wel SUPER spannend! Erg leuk zo'n contest, de volgende keer doe ik zeker weer mee!

Felicitaties voor Mithrandir, goed gedaan!

Nog wat tips voor een volgende wedstrijd: De mooiste tokkel, de treurigste solo :cry: , het vrolijkste deuntje :D , het deathste deathmetalriffje :evil: , beste polyritmisch deuntje :???: , etc.

Tot de volgende westrijd!
Hoi

Swan
7 maart 2005, 22:30
tnx :-D

Roy K.
7 maart 2005, 22:31
Hey Mith, gefeliciteerd! :P

Veel plezier met het grote Stratman70 verrassingspakket! :cool:

VHsologitarist
8 maart 2005, 02:41
Jammer dat de meningen over mijn riff er uitelkaar liggen :cry: Ik was juist expres niet teveel van mijn themaatje afgeweken zodat de riff des te beter naar voren zou komen....

Ik vond het wel SUPER spannend! Erg leuk zo'n contest, de volgende keer doe ik zeker weer mee!

Felicitaties voor Mithrandir, goed gedaan!

Nog wat tips voor een volgende wedstrijd: De mooiste tokkel, de treurigste solo :cry: , het vrolijkste deuntje :D , het deathste deathmetalriffje :evil: , beste polyritmisch deuntje :???: , etc.

Tot de volgende westrijd!
Hoi

erg creatief, maar een beetje tever gezocht als je het mij vraagt ;)
Laten we het gewoon op een riff of backing houden.
Of gewoon ieder post een totaal heel nummer van begin tot eind (lekker zwaar aanpakken) :P
hahaha
ben benieuwd wat de volgende contest ons brengt ;)

greetz (volgende keer ga ik de jurie in)

Jax
8 maart 2005, 07:57
Stratman, hartstikke bedankt voor de organistatie van deze contest! En Mithrander, gefeliciteerd!

Kasper
8 maart 2005, 13:52
Fijne wedstrijd, ik heb alvast bijgeleerd!

Proficiat aan de winnaar, en aan alle anderen die hun inzending gedaan hebben.

Zelf ben ik al erg blij dat ik bij iemand in de top 5 ben komen te staan. Thanks strat! :D


Zo'n contest mag zeker nog plaatsvinden.

Primitive
8 maart 2005, 16:49
ResNovae:

Deze inzending heeft gewoon alles wat een goede riff maakt; een pakkend thema en variaties op dit thema. Na het luisteren kreeg ik de melodie gewoon maar moeilijk uit m'n kop.

dat had ik dus ook

gefeliciteerd mith, en rest natuurlijk ook goed gedaan!!

Stratman70
14 maart 2005, 21:16
Jullie ook allemaal bedankt voor het meedoen natuurlijk (zowel inzenders als juryleden). Mithrandir heeft inmiddels zijn verrassingspakket ontvangen met als inhoud. een setje snaren, een plectrum, een CD van Stratman70 ( 8) ) en herriestoppers ( :D ).

Wie organiseert de volgende contest? Ik heb al wat leuke ideeën voorbij zien komen (o.a. middeleeuws thema).
De beurt is aan de volgende!

Mithrandir
14 maart 2005, 21:37
Die herriestoppers zijn ideaal bij het luisteren van de CD die stratman bij het verassingspakket heeft gedaan :D

Jeroenvanhulsteijn
15 maart 2005, 14:11
Jaaaaaaaaaa Middeleeuws thema!! En de winner krijgt een hardhouten plectrum, ingelegd met parelmoer. En tevens krijgt hij/zij een setje snaren van kattendarmen :-D .

Stratman70
15 maart 2005, 16:05
Die herriestoppers zijn ideaal bij het luisteren van de CD die stratman bij het verassingspakket heeft gedaan :D

HAHAHAHAHAHA, fijn dat je er blij mee bent.

















...met die herriestoppers en niet met mijn CD! :evil:



:D :wink:

Stratman70
15 maart 2005, 16:06
Jaaaaaaaaaa Middeleeuws thema!! En de winner krijgt een hardhouten plectrum, ingelegd met parelmoer. En tevens krijgt hij/zij een setje snaren van kattendarmen :-D .

Hup, organiseren dan maar! :lol: