PDA

View Full Version : lees maar



sebass
12 juli 2002, 00:08
Ik heb cubase sx en nu heb ik met een paar mooie plug ins zodat ik nu van een midi file hele mooie drums kan creeren het probleem is dat de midi's niet bij demixdown zijn inbegrepen. In de manual staat dat je het met het midi apparaat gewoon door de audio input moet gooien. Dat lijkt mij een beetje stug. Ik neem aan dat ik dat verkeerd begrepen heb want anders is het hele idee van midi weg lijkt mij.
Ik heb ook geen midi instrument ik klik lekker elk nootje aan. Ik baal er dus van dat ik alleen mijn audio tracks mix. De voorgaande cubase versies schijnen hier ook last van te hebben. Hoe hebben jullie dit opgelost?

Bedankt.

Sebastiaan.

sebass
12 juli 2002, 00:28
Dit staat in de manual:
MIDI tracks are not included in the mixdown!

To make a complete mixdown containing both MIDI and audio, you first need to record all your MIDI music to audio tracks (by connecting the outputs of your MIDI instruments to your audio inputs and recording, as with any other sound source).

freddynl
12 juli 2002, 01:11
Je hebt het goed gelezen.
Eerst de miditracks inclusief het geluid van de plugins opnemen in audio!
Afhankelijk van je type geluidskaart moet dat via line in of via direkt-sound direkt.

Eventueel alternatief is een super slim programmatje wat elk geluid wat wordt afgespeeld op je pc direkt kan opnemen naar een wav bestand.
Heb de link niet bij de hand, maar het heet Total recorder.

sebass
12 juli 2002, 01:16
Oh als je die link een keer hebt kun je mij die dan sturen. Bedankt voor de snelle reactie.

groetjes Sebastiaan

sebass
12 juli 2002, 01:43
Ik heb er al mee gewerkt. Hij neemt alles op wat hij hoort behalve het stuk wat ik wil. Als ik dat doe zegt hij dat mijn drivers het niet ondersteunen. Ahh het zit niet echt mee.

freddynl
12 juli 2002, 02:25
mm...paar vragen
1. welke geluidskaart gebruik je?
2. heb je de asio drivers van cubase aktief?
3. welk O/S gebruik je?

sash
13 juli 2002, 00:12
Is er geen patch om Cubase ook te laten werken met Win ME? Ik had em gedownload en toen kreeg ik een schermpje: "Cubase wil only run under Windows 2000 and XP"

freddynl
13 juli 2002, 00:43
Tja. als je serieus met audio aan de gang gaat;
1. win98 - win2000 - winxp
(ME is een uitgeklede windows versie en stikt van de bugs)
2. software koop je! en dan krijg je een mooie cd-rom erbij met drivers voor alle verschillende O/S.

Ik heb geen moeite met cracks als het voor evaluatie is, maar........
Het moment dat je serieus software gaat gebruiken, vind ik dat je het behoort te kopen!

sebass
13 juli 2002, 00:56
Mijn OS is windows 2000. Geen problemen mee. Mijn geluidskaart is er eigenlijk niet geschikt voor en heeft ook een veel te lange latency. Van asio drivers weet ik niets af daar ga ik maar even naar kijken dan.

sash
13 juli 2002, 20:16
Op 2002-07-12 23:43, schreef freddynl:
Tja. als je serieus met audio aan de gang gaat;
1. win98 - win2000 - winxp
(ME is een uitgeklede windows versie en stikt van de bugs)
2. software koop je! en dan krijg je een mooie cd-rom erbij met drivers voor alle verschillende O/S.

Ik heb geen moeite met cracks als het voor evaluatie is, maar........
Het moment dat je serieus software gaat gebruiken, vind ik dat je het behoort te kopen!



Als je 15 bent heb je niet altijd het geld om software te kopen en zeker niet voor dure programma's zoals cubase, windows, office, cooledit etc.

Ic3gl0vE
29 september 2002, 23:32
nope want dan vind je het nodig om 2 strats te hebben en een twin (in jouw geval dan :grin:) en dan is het geld weer op hè..
ken het helemaal, maar dan met iets andere gitaren

AJ
3 oktober 2002, 13:55
Midi is slechts de data om bv je soundmodule of keyboard te vertellen wat te spelen. Vóór een mix moet je dus eerst die miditracks opnemen als audiotrack.
Gebruik je echter VSTinstrumenten dan hoeft dat niet want deze worden door je CPU zelf 'gespeeld' en worden in SX behandeld als ware het audio - bv een synth (A1)of een sampler (Halion, LM7 etc).

Welke geluidskaart en modules heb je?
SX draait het best onder XP/Win2000 trouwens.
Check http://www.cubase.net maar eens

Grts