PDA

View Full Version : roland jc



Pee
11 juli 2002, 22:27
waarom speelt limp bizkit op de roland jc 120? wat is er goed aan die amp?

jpb
12 juli 2002, 07:44
Roland JC's zijn een van de beste cleane transistor versterkers die gemaakt werden (worden?). Worden veel gebruikt voor jazz en de chorus is heel goed. Je komt/kwam hem regelmatig tegen bij de pro's. Ik overigens niet weet niet waarom LB er op speelt. Lijkt me wel verfrissend, eens geen gain-machine of Marshall.

Pee
12 juli 2002, 20:47
maar waarom dan geen fender

jpb
12 juli 2002, 22:22
Dat weet ik niet. Ik heb Limp B. nog nooit gehoord dus ik kan er niets zinnigs over zeggen.

lars
13 juli 2002, 00:32
ik weet niet of het echt zo is dat ze een jazzcube gebruiken maar ik weet uit ervaring wel dat die dingen ontzettend clean zijn en dat ze met et juiste pendaal ervoor geweldig kunnen scheuren.

Neo Groove Zystem
2 september 2002, 15:45
Zij gebruiken een JC met dat koch buizenvoorversterkertje erbij. Ik heb het ook geprobeerd. Klinkt erg goed moet ik zeggen.
Ik speel zelf in een metalband en gebruik de Jazz Chorus met een marshall cab. erachter. Gaat prima!!

Johnny Guitar Watson
3 september 2002, 16:39
Wes Borland gebruikt zijn JC120 (2X) voor zijn cleane geluid.....voor het scheuren gebruikt hij een combinatie van verschillende Mesa Boogies

zie ook: http://www.guitargeek.com

Ic3gl0vE
8 september 2002, 16:52
voor het nabootsen van bijv. Iced Earth gebruik ik een JC120 pre amp met een metalzone.. scheurt heerlijk :smile:

in hengelo in de studio van de muziekschool staat ook een jc120 en die klinkt ook met keyboard/digitale piano errug goed