PDA

View Full Version : Krakende pots



up-guitarman
2 maart 2005, 13:35
test

up-guitarman
2 maart 2005, 13:35
De pots van mijn valvestate beginnen stilaan allemaal kraakneigingen te vertonen ...
Contactspray waarschijnlijk ???
OK, kan ik doen, maar uum, hoe doe je da best ???

pimmetje
2 maart 2005, 13:52
Je kan ook gewoon zonder contactspray de knop(pen) een seconde of wat flink draaien tot de kraak weg is. Dat werkt niet altijd, maar vaak genoeg wel.

vester86
3 maart 2005, 00:19
moet je wel blazen


Geloof mij: contactspray verergert de problemen op den duur alleen maar, over een maand is het kraken terug

Antal
3 maart 2005, 10:11
Geloof mij: contactspray verergert de problemen op den duur alleen maar, over een maand is het kraken terug

Dan kun je ze altijd nog vervangen. Nadeel is wel dat de pots op de printplaat zitten, wat het vervangen niet echt makkelijker maakt.

vester86
3 maart 2005, 12:14
dus kun je beter gewoon een paar minuten draaien en blazen, kost je minder, je hoeft niks te vervangen, en alles werkt weer

hadv
4 maart 2005, 00:15
de truc is een combinatie. als het vuil goed vast zit helpt alleen draaien niet meer, maar het is wel het beste om er mee te beginnen
blazen klinkt leuk, maar het is vaak vuil dat is vastgekoekt, dus moet je wel erg goede longen (of een compressor) hebben & dan heeft het nog geen resultaat

contactspray lost het vuil op, maar door dan te gaan draaien verplaats je het ook weer. toch uiteindelijk niet de slechtste oplossing
vervangen kan ook, maar is een kloteklus en nogal duur
bovendien moet je maar afwachten wat voor kwaliteit potmeters je te pakken kunt krijgen.

de ultieme knutselaar haalt de kap van de potmeter af en maakt de koolbaan echt goed schoon met alcohol (spiritus). ben je wel een paar uurtjes zoet mee. omdat de pot's op de plaat gesoldeerd zitten kun je dit overigens best zelf doen, maar ja... :-?

josh.vandenberg
4 maart 2005, 10:54
het is niet waar dat de problemen terug komen,ik heb dat vaak gehoord.Bij mij is het gewoon nooit teruggekomen en ik heb o a een 20 jaar oud mengpaneel, wat bij een blowerd vandaan kwam.

Het kostte mij nog geen kwart busje en het ding werkt al weer 5 jaar,probleemloos.

josh.vandenberg
4 maart 2005, 10:54
het is niet waar dat de problemen terug komen,ik heb dat vaak gehoord.Bij mij is het gewoon nooit teruggekomen en ik heb o a een 20 jaar oud mengpaneel, wat bij een blowerd vandaan kwam.

Het kostte mij nog geen kwart busje en het ding werkt al weer 5 jaar,probleemloos.