PDA

View Full Version : Peavey blazer 158 kraakt



SantaSCSI
2 maart 2005, 13:23
test

SantaSCSI
2 maart 2005, 13:23
Hallo,

Wanneer ik de tone van mijn gitaar (Cort Zenox Z22) open draai, begint mijn amp, een Peavey Blazer 158, te zoemen. Wanneer ik dan een tijdje speel gaat dit met momenten zelfs over in gekraak of geknetter. In distortion is het nog te camoufleren, maar vaak is het in clean veel erger. Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? voor het geval dat, ik gebruik de standaard kabel die bij men Cort zat.

Dank.

Fumi SG
2 maart 2005, 14:48
dat kan makkelijk aan de kabel liggen. Ik zou eens een kabel van een vriend proberen ofzow..... kijk en of hij dan nog kraakt :wink:

bloempot
2 maart 2005, 17:55
dat ligt aan een kapotte kabel, als je het vlug wilt controleren, dus waar de kabel op de 2plaatseen vastzit daar moet je es een beetje bewegen met de kabel, krijg je dan die ruis die dan de hele tijd verandert dan is het je kabel

mijnechtenaamisalvergeven
2 maart 2005, 18:08
dat ligt aan een kapotte kabel, als je het vlug wilt controleren, dus waar de kabel op de 2plaatseen vastzit daar moet je es een beetje bewegen met de kabel, krijg je dan die ruis die dan de hele tijd verandert dan is het je kabel

Da's omslachtig zeg... gewoon ff een nieuwe gitaar en versterker kopen. Als je dan nog steeds het probleem hebt is het je snoer. :-D

bloempot
2 maart 2005, 19:02
maarnee, ik zal het wss verkeerd uitgedrukt hebben, je moet gewoon aan de uiteindes van de kabel wat heen en weer doen, en als je dan de ruist hoort veranderen dan zal het aan de kabel liggen, meestal bij die goedkope kabels komt het contactje waar de draadjes op de metalen "pin" vastzitten los en de krijg je een heleboek gekraak

Fumi SG
2 maart 2005, 19:33
je zou eventueel ook je versterker en je gitaar een keer heen en weer kunnen bewegen, terwijl je je kabel gewoon laat liggen...... :-? :razz: Als je dan het gekraak afwisselt, ligt het aan je kabel :wink: En mensen, hoe vaak nog...... bespaar in godsnaam niet op die kabels!!!

SantaSCSI
3 maart 2005, 16:53
Als ik men hand op het contact aan men gitaart leg is de ruis veel minder. De kabel dus. Dank voor de hulp, ga er dit weekend gauw achter.

En Fumi, ik had geen flauw idee aangezien dit mijn eerste gitaar is. ik leer tonnen bij hier :).

SantaSCSI
3 maart 2005, 16:53
Als ik men hand op het contact aan men gitaart leg is de ruis veel minder. De kabel dus. Dank voor de hulp, ga er dit weekend gauw achter.

En Fumi, ik had geen flauw idee aangezien dit mijn eerste gitaar is. ik leer tonnen bij hier :).

SantaSCSI
3 maart 2005, 16:54
Als ik men hand op het contact aan men gitaart leg is de ruis veel minder. De kabel dus. Dank voor de hulp, ga er dit weekend gauw achter.

En Fumi, ik had geen flauw idee aangezien dit mijn eerste gitaar is. ik leer tonnen bij hier :).

SantaSCSI
3 maart 2005, 16:54
Als ik men hand op het contact aan men gitaart leg is de ruis veel minder. De kabel dus. Dank voor de hulp, ga er dit weekend gauw achter.