PDA

View Full Version : Goeie gitaar???



amonra
11 juli 2002, 21:58
Wil elec. Gitaar gaan spelen.

Heb nog weinig ervaring, wil een gitaar en een versteker kopen.
Heb een beetje rond gekeken.
Heb zo rond de 450 euro te besteden.

Ik heb een mooie gitaar gevonden (denk ik)
een: Dean ML-Phantom XT.
Hij ziet er vet uit, maar ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met deze gitaar..speelt ie lekker, licht ie goed in de hand, komt er een leuk geluid uit?

Kan ik met die gitaar een tijdje vooruit?
(2-3 jaar)

Ik wil Heavy Metal en gothic gaan spelen, is deze gitaar daar geschikt voor?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden..

MetalliCat
11 juli 2002, 23:09
Gebruik ff de zoekfunctie van het forum, ik heb trouwens geen ervaring met die Dean.

Fluffy
11 juli 2002, 23:12
voor die muziek wie je wil gaan spelen kun kun je denk ik beter een ibanez gebruiken of een ander beest met 2 humbuckers.

snoopafella
11 juli 2002, 23:49
Voor metal, gothic een yamaha RGX 420. Yamaha maakt goede gitaren voor een redelijke prijs, daar kan je ook wat langer mee vooruit. Misschien is een BC Rich ook iets voor je? Heb wel eens op een dean gespeeld maar vond het niks, wat natuurlijk niet wil zeggen dat het allemaal slechte gitaren zijn.

Thomasvv
12 juli 2002, 12:05
Een Yamaha RGX is zzeeeer OK. Die 420 is hele erg OK, hij is er ook in Drop6-versie, met een langere mensuur, voor als je eens ff wat lager wilt gaan.

Anders Destium
12 juli 2002, 13:52
Ik zou gaan voor een Ibanez RG in een zo donker mogelijke kleur, voor dat geld kan je een een mooi uitgeruste krijgen met het geluid dat je zoekt. Ook een goede keus is een BC Rich warlock, uiterlijk is namelijk altijd erg belangrijk, en deze herkent een blinde nog

Moonchild
12 juli 2002, 15:35
Waar worden die goedkope Biches eigenlijk gemaakt?

Noctiis
12 juli 2002, 15:37
Korea

amonra
19 juli 2002, 21:40
Bedankt voor jullie reacties,

Ik ga es kijken naar zo'n RGX, die ziet er echt gaaf uit.