PDA

View Full Version : Everman Fuzzdrive



Calexico
1 maart 2005, 21:21
Ik heb sinds kort een fuzzdrive G2 maar hij doet verschrikkelijk raar. Als ik m op mn twin gebruik zonder andere effecten en de fuzz, bias en drive op maximum heb ik nog steeds een vrij clean geluid... als ik echt hard aansla krijg ik een knetterig krakend geluid... mmm moeilijk om uit te leggen... :-? Samen met een tube screamer klinkt t redelijk maar normaal lijkt t me niet. Iemand een idee waar t aan kan liggen?

Robbert
1 maart 2005, 21:37
Potmeters in het pedaal zelf ook open gedraaid?

groovyB3
1 maart 2005, 21:41
Idd potmeters binnenin opdraaien. Die dingen werken heel raar. Als je denkt dat ze open staan staan ze juist helemaal dicht en vice versa.

X-Pensive Wino
1 maart 2005, 22:05
ja wat Robbert en Groovy zeggen,had het zelfde met mijn octave X van justin.

Bluesbreaker
1 maart 2005, 23:22
Inderdaad, toen ik laatst met die pots binnenin aan het proberen was kreeg ik er op een gegeven moment ook het geluid uit dat jij hier beschrijft.

Robbert
2 maart 2005, 00:31
ja wat Robbert en Groovy zeggen,had het zelfde met mijn octave X van justin.

Welk serienummer heeft de jouwe? Ik ben benieuwd hoeveel er nu verkocht zijn.. (heb hier nummer 8, ooit van Sash geweest :D )

X-Pensive Wino
2 maart 2005, 00:40
ik heb nummmer 9 :D

Robbert
2 maart 2005, 00:42
ik heb nummmer 9 :D

Hmm.. lopen dus niet zo heel goed :-D

DREAMMACHINE
2 maart 2005, 08:32
....stond op marktplaats niet 1tje te koop??...

http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/markt/muziek/effecten/39528.htm%3Fret%3D%252Fnieuw_zoek.php3%253Fq%253De verman%2526submit1.x%253D0%2526submit1.y%253D0

....nr 563....!

Calexico
2 maart 2005, 09:12
Ik heb gisteren nog even kunnen proberen om de 2 inwendige pots aan te passen maar een echt goed geluid kreeg ik er nog niet uit... straks nog eens kijken wat ie doet als ik op hogere volumes kan spelen... op een bepaald moment kreeg ik in combinatie met mn ts er een behoorlijk geluid uit maar nog niet wat ik er van verwacht...
Enkel in combinatie met mijn twin klinkt ie tot nu toe totaal niet... heel vreemd geluid... alsof t geluid niet doorkomt... tis net alsof de speakers t begeven hebben...

Bluesbreaker
2 maart 2005, 10:00
....stond op marktplaats niet 1tje te koop??...

http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/markt/muziek/effecten/39528.htm%3Fret%3D%252Fnieuw_zoek.php3%253Fq%253De verman%2526submit1.x%253D0%2526submit1.y%253D0

....nr 563....!

Ja, maar die serienummers gingen over de octave X

DREAMMACHINE
2 maart 2005, 10:53
....stond op marktplaats niet 1tje te koop??...

http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/markt/muziek/effecten/39528.htm%3Fret%3D%252Fnieuw_zoek.php3%253Fq%253De verman%2526submit1.x%253D0%2526submit1.y%253D0

....nr 563....!

Ja, maar die serienummers gingen over de octave X

:-D ....tja...twas nog vroeg toen ik dit topic las! .... :roll: ....

Rock&Roll
2 maart 2005, 12:28
Calexico,
het klinkt vreemd maar ik heb op dit moment net hetzelfde probleem!
Mijn FDG2 (nr. 470 btw) werkt de laatste week ook niet meer naar behoren.
Soms klinkt ie goed, maar meestal gewoon slecht! ongeveer hetzelfde dat jij beschrijft een dof en knetterig geluid, maar bijlange niet het geluid dat hij normaal geeft! ik heb de interne pots sinds lang niet meer gewijzigd dus daaraan kan het volgens mij niet liggen...
Ofwel zijn de transistors eraan door het koude weer?

:cool:

Robbert
2 maart 2005, 12:35
Calexico,
het klinkt vreemd maar ik heb op dit moment net hetzelfde probleem!
Mijn FDG2 (nr. 470 btw) werkt de laatste week ook niet meer naar behoren.
Soms klinkt ie goed, maar meestal gewoon slecht! ongeveer hetzelfde dat jij beschrijft een dof en knetterig geluid, maar bijlange niet het geluid dat hij normaal geeft! ik heb de interne pots sinds lang niet meer gewijzigd dus daaraan kan het volgens mij niet liggen...
Ofwel zijn de transistors eraan door het koude weer?

:cool:

De G2 startte pas bij nummer 500 of 501, Sash had (... :D) de eerste G2 iedergeval.

Maar in principe ligt het niet aan de transistors; zijn geen germanium's maar sillicon; dus ongevoelig voor kou.

H.Manback
2 maart 2005, 12:39
Ah zelfs al waren het germaniums, zo gevoelig zijn die krengen nou ook weer niet. Je staat toch niet in de sneeuw te spelen :wink:

Rock&Roll
2 maart 2005, 12:51
misschien wordt het tijd om eens een mailtje te sturen naar mr. Everman :lol:

Antal
2 maart 2005, 14:25
Ik heb nr. 584 (met led!)

Calexico
2 maart 2005, 15:21
misschien wordt het tijd om eens een mailtje te sturen naar mr. Everman :lol:

Het mijne is al onderweg hoor. :)

groovyB3
2 maart 2005, 15:32
ik heb nummmer 9 :D

Hmm.. lopen dus niet zo heel goed :-D

Nah Dennis heeft em vrijwel tegelijk met de mijne besteld. Hij heeft door mij ook gelijk een Fuzz Drive en een Red Snapper gekocht toen.

groovyB3
2 maart 2005, 15:34
Mijn FDG2 (nr. 470 btw) werkt de laatste week ook niet meer naar behoren.


Kan geen G2 zijn dan. De G2's begonnen bij serienummer 500, die in mijn bezit is geweest. Daaronder waren het allemaal G1's

Rock&Roll
2 maart 2005, 15:57
heb is gekeken, mijne is #590...
maar daarmee is mijn probleem niet opgelost!
Wel vreemd is als ik herhaaldelijk het pedaal aan en uittrap, ik plotseling wel de goede klank heb, als ik em dan nog eens aan en uit trap is de goede klank weer verdwenen...strange idd

Calexico, laat jij eens weten wat voor antwoord je krijgt?

:cool:

Calexico
2 maart 2005, 16:12
Calexico, laat jij eens weten wat voor antwoord je krijgt?

It is designed to work with your amp, you need to use it on an amp with more gain more drive to it, if you give it clean it does not have the harmonics to amplify you are not going to come close to utilizing its potential. If you are using it with a clean amp you will need to put a boost infront to push it. It will sound GREAT on a Marshall or Mesa amp for sure. If you want artificial distortion induced into a clean amp you would go with the Ultra instead, its going to overpower everything and drive your amp, the G2 is going to give you more of what you have already but if you are wanting it to give you fuzz you have to give it some blues tones to work with first.

J.

You are hearing it try to grab some of the distortion in your tone and amplify it. It works by taking the distortion and make that louder and manipulating that. If you are getting that fizzle tone then you must have a VERY CLEAN amp and the pedal can hardly find any distortion to act on. Some Matchless amps act this way some do not. The unit is very natural in that it will work with what you give it to play with and not layer on extra tones, but if you dont give it some material other than a clean tone it would have to artificially create it like alot of pedals do and not sound good. You have to find the gear that works with your setup, you are going to have to use a pedal that really dominates your tone to push that clean to get the distortion you want from it. Doing this and getting a natural tone may be hard expecially if you cant give any pedal a bit of blues tone to really work with. The more work you amp can do the more natural and the better the SQ of the distortion. Always use tube amps as well....they sound best with all highend pedals.

J.Everman


... aldus Mr. Everman... en 't klopt ook allemaal wat ie zegt... maar een fuzz die op een clean kanaal zo slecht en knetterig klinkt... ik heb nog nooit met een fuzz gespeeld die echt goed klinkt op mijn cleane twin... heb altijd een pedaaltje nodig om te boosten... maar met de Fuzzdrive is 't net of mijn twin stuk is... tja het geluid dat ik hierboven al beschreven heb...
Klinkt 't bij jou (en andere FD2-gebruikers) ook altijd zo op een clean kanaal?

Robbert
2 maart 2005, 16:41
Op mijn Deluxe klinkt ie behoorlijk fuzzy :D

X-Pensive Wino
2 maart 2005, 16:42
nou we toch met nummers bezig zijn de mijne is #547 :P ,maargoed
ik heb een tweed blues deluxe en die fuzzdrive klinkt gewoon super over dat ding.
ik wil nie slim of bijdehand overkomen,maar zijn de pots opengedraaid ,is de baterij niet bijna leeg (want dan gaat de mijne ook een beetje brommen en lijkt het of me speaker kapot is )

Robbert
2 maart 2005, 17:43
nou we toch met nummers bezig zijn de mijne is #547 :P

549 hier :razz: