PDA

View Full Version : JCM800 amp goeeeroe ??!



leonie81
1 maart 2005, 20:39
test

leonie81
1 maart 2005, 20:39
hi guys!
ik ben sinds vanmiddag trotse eigenaar van een jcm800 Top 100w. 8-)

ik wil hem zo snel mogelijk laten na kijken door een expert.
ik wil sowieso nieuwe buizen + biassen.
kan ik hem ook opnieuw ''resetten''?, ik vind nl dat er teveel hoog in zit, misschien dat het met nieuwe buisjes zo en zo beter gaat klinken.

maar wat kan ik er verder nog aan laten doen?
ik dacht aan een send/return , potmeters vervangen..
maarja what else??

wie kent er goeie amp experts?? (liefst in de buurt van Utrecht)
en wat kan ik nog meer aan mn amp laten doen?
en wat zijn de kosten?

iemand ervaring?


Leonie

Nielsje
1 maart 2005, 20:48
hey leonie,

nieuw hier? welkom :D

wat voor jcm 800 heb je? (single channel, split channel of een 1959 model?)

eh.. er zit geen reset knop op een amp hoor :)

waarom denk je dat er nieuwe buizen in moeten? (en nieuwe pots?)

maar in ieder geval, 4 nieuwe eindbuizen gaat je ongeveer 100 e kosten (inclusief biassen, als je een redelijke amptech hebt)

buizen kosten ongeveer:

eind buizen per paar: 45 e
pre-amp buizen: 7 - 10 e

als je de eindbuizen laat vervangen zou ik meteen de stuurbuis laten vervangen. Dit is bij een Jcm 800 volgens mij 'een van die kleine buisjes' maar dan degene die het dichtst bij de eindbuizen zitten, maar dat weet de amptech wel.

een amptech in de buurt van utrecht ken ik zo nie..

in driebergen zit onze grote vriend chris :)

leonie81
1 maart 2005, 20:59
hoi het gaat idd om een single channel.
en paar potmeters kraken een beetje, dus beter alles vervangen.

LPClassic
1 maart 2005, 21:00
he niels, ik kan niet posten in mij eigen thread...tenminste ik zie t niet verschijnen maar ik zei:

yep ,net ook gevonden:

Marshall JCM 800 4212 is the one for me!

hopen dat ik er 1 kan vinden.
bedankt voor je hulp, top man

---------------------------------------------

hey leonie,

een jcm800 is altijd strak, wel leren om m optimaal af te stellen maar daarna wil je niks meer anders.

cheerz

pol
1 maart 2005, 21:03
hoog weghalen kan een amptech doen, die jcm800's zijn nogal helder soms.
en laat eerste de ouwe buizen testen, niet nodig die te vervangen als ze nog goed zijn.

D3nnis
1 maart 2005, 21:09
In Renkum heb je FNS, misschien is dat een optie?
http://www.fns-tubetech.nl/

leonie81
1 maart 2005, 21:10
hoi
coool dat jullie zo snel reageren.
alleen wat kan ik er nog meer aan laten doen?
en die buisjes ga ik dus echt wel vervangen
ja, vrouwen hebben ook oren.

ik wil echt het beste uit mn amp halen. koste wat het kost.

x
L.

Nielsje
1 maart 2005, 21:13
probeer anders eerst te 'experimenteren' met de voor versterker buizen.

deze bepalen voor een belangrijk deel je geluid, met de ene buis heb je wat meer vervorming, de andere is wat warmer, ronder enzo..

ligt er maar net aan wat voor sound je zoekt..

GuitarMaster
1 maart 2005, 21:31
Als de potmeters kraken zou ik eerst gewoon wat contactspray gebruiken, 9 van de 10 keer is het kraken dan afgelopen (een een stuk goedkoper dan nieuwe pots).

AoDf
1 maart 2005, 22:38
Ik heb ook een single channel jcm800 = 2203

Heb er een send-return loop in laten bouwen en buizen laten vervangen door Peter van Weelden in Apeldoorn.

Peter is niet goedkoop maar zeker wel goed vind ik. De send-return loop die erin zat toen ik de amp 2e hands kocht was er door een amp-tech uit Zwolle ingezet, zijn naam weet ik niet meer. Het was in iedere geval prutswerk, er was gebruik gemaakt van de verkeerde bekabeling en er was beroerd gesoldeerd, er kon relatief gemakkelijk kortsluiting optreden. Peter heeft deze rotzooi uit mijn amp gehaald en vervangen door een goed gemonteerde loop zonder overspraak. Toen ik de amp bij hem ophaalde klonk hij zeker veel beter als eerst. Het kostte me 390 euro ongeveer.

leonie81
1 maart 2005, 22:57
Ik heb ook een single channel jcm800 = 2203

Heb er een send-return loop in laten bouwen en buizen laten vervangen door Peter van Weelden in Apeldoorn.

Peter is niet goedkoop maar zeker wel goed vind ik. De send-return loop die erin zat toen ik de amp 2e hands kocht was er door een amp-tech uit Zwolle ingezet, zijn naam weet ik niet meer. Het was in iedere geval prutswerk, er was gebruik gemaakt van de verkeerde bekabeling en er was beroerd gesoldeerd, er kon relatief gemakkelijk kortsluiting optreden. Peter heeft deze rotzooi uit mijn amp gehaald en vervangen door een goed gemonteerde loop zonder overspraak. Toen ik de amp bij hem ophaalde klonk hij zeker veel beter als eerst. Het kostte me 390 euro ongeveer.

oke thnx dat is pas info!
weet je wat ik verder nog aan mn amp kan laten doen?

josh.vandenberg
1 maart 2005, 23:18
Origineel houden.Een effect loop beïnvloed altijd je sound.Ik ken er eigenlijk maar een echt goede en dat is de schakeling van een Soldano.Maar dan is je versterker niet meer origineel en dat is zonde

Die pots zijn eigenlijk nooit echt kapot,met contactspray krijg je ze eigenlijk altijd weer goed.

pol
2 maart 2005, 09:22
ik zou die fx loop deruit laten, tenzij je echt delays of andere effecten die na de distortion moeten komen wil gebruiken.
Wat dat hoog betreft kun je wel een beetje met buizen experimenteren, maar het meeste resultaat om hem minder schel te laten klinken krijg je toch door een paar kleine aanpassingen aan het circuit, der zijn genoeg kleine modificaties bekend voor die 800 die perfect terug naar originele staat te zetten zijn moet het resultaat je niet aanstaan.
en dat die schel klinkt kan ook aan de speakers liggen , op wat voor box speel je ?

charlie45
2 maart 2005, 10:53
wat voor soort geluid zoek je, wat voor styl muziek?
wat voor effecten wil je gebruiken?

ik heb een jcm800 1987 model op de volgende manier laten modden:

bright kanaal minder helder gemaakt, en meer gain. kwestie van 2 condensators vervangen!
normal kanaal inputs power amp inputs gemaakt (soort effects return).. nu kan ik er een andere preamp aan hangen.

werkt heel goed.

duckman
2 maart 2005, 11:12
gefeliciteerd met je aankoop!

Ik zou er niet te veel aan laten doen.
Ik hoor goede verhalen over dr Tube ( dacht R'dam) en CMW amps ( Driebergen)

Zelf speel ik op een 2203 en hou de treble laag.
Zo iets dus:

PRESENCE: 4
BASS: 7
MIDDLE: 7
TREBLE: 0-2
MASTER VOLUME: 4 ( oefenruimte)
PRE-AMP VOLUME 6 ( oefenruimte)

mazzel,
Arjan

leonie81
2 maart 2005, 11:48
wat voor soort geluid zoek je, wat voor styl muziek?
wat voor effecten wil je gebruiken?

ik heb een jcm800 1987 model op de volgende manier laten modden:

bright kanaal minder helder gemaakt, en meer gain. kwestie van 2 condensators vervangen!
normal kanaal inputs power amp inputs gemaakt (soort effects return).. nu kan ik er een andere preamp aan hangen.

werkt heel goed.

hoi charlie
oke, dus als ik het goed begrijp gebruik je hem als poweramp?
ik zat daar ook aan te denken. Vandaar die effectloop die ik erop wou zetten.
ik heb nl nog een sp77 (soldano) die ik wellicht wil gaan gebruiken.
maar twijfel nog of ik hem ga verkopen en overga op pedalen.
maar jouw jcm800 is dat een 2kanaals dan?
kan ik er ook een poweramp input op laten maken?
en wat gaat dat kosten?

Leonie

V!N
2 maart 2005, 11:52
Volgens deze goeroe had je beter door kunnen zoeken naar een versterker die wél meteen kan wat jij wilt ..

hammmmmmm
http://www.oppergoeroe.com/goeroe.jpg

Thijssie
2 maart 2005, 12:52
oke, dus als ik het goed begrijp gebruik je hem als poweramp?
ik zat daar ook aan te denken. Vandaar die effectloop die ik erop wou zetten.
ik heb nl nog een sp77 (soldano) die ik wellicht wil gaan gebruiken.
maar twijfel nog of ik hem ga verkopen en overga op pedalen.
maar jouw jcm800 is dat een 2kanaals dan?
kan ik er ook een poweramp input op laten maken?
en wat gaat dat kosten?

Beste Leonie,

Naar mijn bescheiden mening moet je eerst es flink wat tijd (gitaarspelend) met je versterker door gaan brengen.

Ik krijg een beetje het idee dat je in je drang naar vernieuwingszucht en individualisme, een van de mooist klinkende rockversterkers ooit gemaakt, zal gaan "verneuken". En dat is natuurlijk zonde.

Gewoon terug naar de basis, gitaar rechtstreeks in de amp evt met een (clean) booster of een "dom oranje boss pedaaltje", beetje spelen met de volume knop van je gitaar en de master niet onder de 5 laten komen. :D

Als je dan nog steeds niet tevreden bent over het geluid, en allerlei modificaties wilt toepassen, moet je je misschien afvragen of een 1 kanaals marshall wel echt jou ding is....

pol
2 maart 2005, 14:22
die 800 alleen als poweramp gebruiken lijkt me zonde, die sp-77 van soldano heb ik ook gehad, vond ik niet zo geweldig. Mijn 2203 + boostpedaaltje (boss sd-1) klonk stukken beter. Hou het simpel.

Ook een aanrader om te boosten : rath amp solo switch, heb ik es getest bij daans musicstore in Maastricht, en die booste gewoon, zonder veel kleuring.
laat die 800 eerst es nakijken, vervang buizen waar nodig. en ga dan es naar een winkel wat boostpedaaltjes proberen.
en als je iets veelzijdigs wil, verkoop die 800 en koop iets wat beter bij je past, een 800 koop je niet voor zijn veelzijdigheid. Koop dan iets anders en laat je niet nodeloos op kosten jagen, een fx-loop gaat de doorverkoopwaarde een stuk naar onder halen.

Fumi SG
2 maart 2005, 14:58
kan ik er ook een poweramp input op laten maken?

een fx-loop is een soort van poweramp input :wink: .... als je hier je gitaar + je Soldano in doet, gebruik je de preamp niet meer, en dus heb je een poweramp input!! :)

pol
2 maart 2005, 15:15
dat was de vraag niet, er staat nu geen fx-loop op, dus is het wel stukken simpeler en goedkoper om even de low input tot poweramp input te verbouwen, is op mijn vroegere jcm800 basstop (die nu weer te koop staat) ook zo gedaan.
Om correct te zijn, de fx-return is hetzelfde als een poweramp input.
Je uitleg is nogal onduidelijk.

Fumi SG
2 maart 2005, 16:04
dat was de vraag niet, er staat nu geen fx-loop op, dus is het wel stukken simpeler en goedkoper om even de low input tot poweramp input te verbouwen, is op mijn vroegere jcm800 basstop (die nu weer te koop staat) ook zo gedaan.
Om correct te zijn, de fx-return is hetzelfde als een poweramp input.
Je uitleg is nogal onduidelijk.

nogal onduidelijk?? Ik vond het zelf duidelijk genoeg..... Jou verhaal is misschien wat duidelijker doordat je 'fx-return' gebruikt, maar of het nodig was... ik denk dat het duidelijk genoeg was, maargoed :razz: Maar met mijn uitleg was niks mis mee!! Maar wat mij nog steeds niet duidelijk is...... Leonie, waarom heb je in godsnaam een JCM 800 gekocht?? Als je er zoveel aan wilt modden, had je niet beter een andere kunne kopen?!?!

Niet dat er iets mis is met een JCM 800 :razz: ... ik wil er zelf ook een kopen :-D

pikasso
2 maart 2005, 16:51
Misschien wel vanwege de hype om JCM800 op dit moment.
Ik snap het wel, zijn ook geweldige bakken, vooral in het rood :-D

basos
3 maart 2005, 08:21
MOCHT IEMAND INTERESSE HEBBEN IN EEN JCM 800 1959 TOP DAN LET ME KNOW YOUR PRICE.

Grzt
Bas

basos
3 maart 2005, 08:22
MOCHT IEMAND INTERESSE HEBBEN IN EEN JCM 800 1959 TOP DAN LET ME KNOW YOUR PRICE.

Grzt
Bas

Antal
3 maart 2005, 10:03
MOCHT IEMAND INTERESSE HEBBEN IN EEN JCM 800 1959 TOP DAN LET ME KNOW YOUR PRICE.

JE HOEFT NIET ZO TE SCHREEUWEN HOOR! IK BEN NIET DOOF!!!

V!N
3 maart 2005, 10:41
MOCHT IEMAND INTERESSE HEBBEN IN EEN JCM 800 1959 TOP DAN LET ME KNOW YOUR PRICE.

JE HOEFT NIET ZO TE SCHREEUWEN HOOR! IK BEN NIET DOOF!!!

HIJ WEL, DAT KRIJ .. (ahum) dat krijg je met een 1959. :)