PDA

View Full Version : Fenix Tele



BassAgent
1 maart 2005, 19:15
test

BassAgent
1 maart 2005, 19:16
http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/elektrgitaren/41344.jpg
Wat weten wij van deze gitaar? Hij is groen, er zit een koffer bij, het merk is Fenix. That's all, folks! Iemand meer?[/img]

grayfink
1 maart 2005, 19:25
Ik heb ook zo'n ding gehad. Die van mij was zwart, maar verder gelijk, ook een maple toets. Dat was een jaar of 10 geleden. Volgens de MusicMaker waren ze erg goed. Op basis daarvan heb ik er 1 gekocht. Voor ca 500 piek. Die van mij had een hele fijne hals en heerlijke heldere sound. Helaas kreeg ik al binnen een paar maand last van fretwear. (Deukjes in de frets). Ik heb hem toen vrij snel weer ingeruild.

BassAgent
1 maart 2005, 19:26
Lag dat aan jou of aan de gitaar?

grayfink
1 maart 2005, 19:27
Dit staat in een marktplaatsadvertentie:

Fenix is een merk van de fabrikant Young Chang en werd in de periode 1989-1992 vooral in de UK gedistribueerd. Rond 1996 is dit merk opnieuw uitgebracht, doch zonder de vermelding “by Young Chang”.
Aanvankelijk maakte Young Chang Stratocasters voor Fender. Het verhaal gaat dat hij betere gitaren maakte onder zijn eigen merk Fenix en dat hij daardoor problemen kreeg met Fender. De Fenix Stratocasters worden kwalitatief hoog gewaardeerd. Zie hiervoor de reviews bij Harmony-Central. Ze worden niet meer geproduceerd en gelden langzamerhand als een collectors item.
Deze Stratocaster heeft een lager serienummer (E9109209) dan andere die ik op internet zag, zodat ik aanneem dat hij van 1989/1990 dateert.
De gitaar is onbeschadigd, heeft geen gebreken en ziet er perfect uit. Het enige wat ontbreekt, is de Tremelo-haak.

Jeroenvanhulsteijn
1 maart 2005, 19:30
Ik vind hem sowieso erg mooi! Vriend van me heeft ook een Fenix Tele gehad. Prefereerde hij boven zijn Gibson LP Studio. De Tele lag beter in de mix volgens hem en was makkelijker in te stellen.

BassAgent
1 maart 2005, 19:30
Zal ik m kaufen? Tis wel erg ver weg (noord-Drenthe)

grayfink
1 maart 2005, 19:31
Dat lag aan de gitaar, slecht fretdraad. De frets van mijn eerste gitaar, een Ibanez strat uit de jaren 70, heb ik wel helemaal aan gort gespeeld, maar goed, die gitaar heb ik ook al 23 jaar :-) (Zou eigenlijk herfret moeten worden, maar aan de muur lijkt hij ook goed :-) )

grayfink
1 maart 2005, 19:33
Hoe duur is ie dan?

BassAgent
1 maart 2005, 19:33
Het probleem is dat ik liever in de winkel koop vanwege garantie, maar dan moet ik nog zo lang wachten voordat ik iets fatsoenlijks kan kopen (geld).

BassAgent
1 maart 2005, 19:34
Hoe duur is ie dan?
Dr is 115 geboden, ik zou er dan zo iets van 150 voor bieden of zo.

grayfink
1 maart 2005, 19:38
Ah ik zie hem ook nu, op marktplaats. Geen prijs.
Als een nieuwe 10 jr geleden fl 500 was. Zou ik nu voor een 2ehandse niet meer dan €200 neertellen. (Al is dit wel een mooie)

BassAgent
1 maart 2005, 19:42
Ja dat vond ik ook, maar ik heb ook nog ouders :wink: Die moeten t er ook nog mee eens zijn, en dat is mn grootste probleem.

grayfink
1 maart 2005, 19:43
Tjonge, lijkt wel een chatbox hier.

Dit is ook een lekkere trouwens:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=46647&item=7303593680&rd=1&ssPageName=WDVW

BassAgent
1 maart 2005, 19:44
Nah, ik hou niet zo van die scheve pickup.

grayfink
1 maart 2005, 19:50
Geen tele zonder scheve pickup toch? (Alleen is het meestal de brugpup).
Als het goedkoop moet kun je altijd een Richwood Tele kopen, die heb je al voor 110 € en zijn ook erg goed voor hun geld als ik mijn medeforummers mag geloven. (Heb er zelf geen ervaring mee)

grayfink
1 maart 2005, 19:50
Geen tele zonder scheve pickup toch? (Alleen is het meestal de brugpup).
Als het goedkoop moet kun je altijd een Richwood Tele kopen, die heb je al voor 110 € en zijn ook erg goed voor hun geld als ik mijn medeforummers mag geloven. (Heb er zelf geen ervaring mee)

grayfink
1 maart 2005, 19:51
Geen tele zonder scheve pickup toch? (Alleen is het meestal de brugpup).
Als het goedkoop moet kun je altijd een Richwood Tele kopen, die heb je al voor 110 € en zijn ook erg goed voor hun geld als ik mijn medeforummers mag geloven. (Heb er zelf geen ervaring mee).

grayfink
1 maart 2005, 19:54
Geen tele zonder scheve pickup toch? (Alleen is het meestal de brugpup).
Als het goedkoop moet kun je altijd een Richwood Tele kopen, die heb je al voor 110 € en zijn ook erg goed voor hun geld als ik mijn medeforummers mag geloven. (Heb er zelf geen ervaring mee)

BassAgent
1 maart 2005, 19:56
Kut, ik kan t niet doen. Mn ouders vinden het te ver weg, en t is een beetje vreemd om die kerel hierheen te laten komen.

schwalbe
1 maart 2005, 20:02
Ik geloof helemaal nix van dat verhaal dat Young Chan problemen kreeg met Fender omdat zn gitaren zo goed zijn. verzamelaarswaarde heeft Fenix bij mijn weten ook niet. Pure verkooppraatjes.
Kan verder best een leuke gitaar zijn.

grayfink
1 maart 2005, 20:02
Geen tele zonder scheve pickup toch? (Alleen is het meestal de brugpup).
Als het goedkoop moet kun je altijd een Richwood Tele kopen, die heb je al voor 110 € en zijn ook erg goed voor hun geld als ik mijn medeforummers mag geloven. (Heb er zelf geen ervaring mee)

grayfink
1 maart 2005, 20:06
sorry voor de dubbelposts, Kreeg de oude pagina steeds. Forum blijft raar doen......

BassAgent
1 maart 2005, 20:15
Geen tele zonder scheve pickup toch? (Alleen is het meestal de brugpup).
Als het goedkoop moet kun je altijd een Richwood Tele kopen, die heb je al voor 110 € en zijn ook erg goed voor hun geld als ik mijn medeforummers mag geloven. (Heb er zelf geen ervaring mee)
Ik heb echt iets TEGEN richwood, het geeft me het gevoel niet wat ik bij sommige andere gitaren wel heb.

grayfink
1 maart 2005, 20:25
Tja, het is natuurlijk een massaproduct van de grote chinese bult, body's en halzen uitgefreesd door machines, en geassembleerd door mensen die zelf niets van gitaren of gitaarmuziek weten. En dan moeten ze ook nog 10 uur per dag werken voor een maandloon van €100 of zo.
Maar voor 110€ (www.muziekhandeljoosten.nl ) moet je daar niet over zeuren. Dan is het gewoon een heel goed ding, en dat logo kun je er af schuren :-)

Jeroenvanhulsteijn
1 maart 2005, 20:36
kan die niet verstuurd worden? Zit toch in een stevige koffer?

BassAgent
1 maart 2005, 20:39
Dang, ik heb eigenlijk iets tegen richwood, maar eigenlijk zijn het gewoon goeie gitaren! DAMN!

BassAgent
1 maart 2005, 20:41
kan die niet verstuurd worden? Zit toch in een stevige koffer?
Ja da kan wel, maar het probleem is dat ik m dan niet bespeeld heb, en dat wil ik wel graag:)

D3nnis
1 maart 2005, 21:03
Wellicht nog ten overvloede:

Het fretdraad- verhaal klopt; mijn fenix-strat uit 1994 heeft ook erg zachte fretdraad, dus dat zal algemeen gelden voor de fenixen. (dit maakt het trouwens wel erg makkelijk om de frets te laten vlakken! :D, dus toch nog iets positief aan :D ).

Het zijn geen slechte gitaren trouwens; als je zonder versterker speelt dan klinken ze (tenminste, kan alleen mijn eigen gitaar beoordelen natuurlijk..) best zangerig, het hout heeft er wel zin in.

Wat betreft massaproductie: tja, dat kan wel kloppen, maar wat is daar op tegen? Het zit netjes in elkaar, en het geheel is goed afgewerkt, ook strak in de lak, geen zakkers en dat soort fratsen.
En een machine kan misschien wel netter frezen dan een willekeurig iemand kan hakken & zagen.

O ja, van te voren uitproberen is sowieso wel slim (maar dat is altijd, toch?)
Mijn Fenix heeft een beetje last van een getordeerde hals (is pas later gekomen)....dit houdt in dat ie rond de 12e fret wat dood klinkt, en ook niet heel erg zuiver meer is.
Dit kan wel hersteld worden, maar dat is het ook weer niet waard in verhouding tot de nieuwprijs van zo'n gitaar.

BassAgent
1 maart 2005, 21:06
Ik doe t nu al niet, die kerel heeft zn ad veranderd, de prijs is 345, en dat heb ik niet:P

Dus dan wordt het een Richwood, logo wegschuren en Fender logo erop:P

grayfink
2 maart 2005, 00:20
Weet je, je moet gelijk een paar deuken in zo'n Rw plank staan, je naam er in kerven en de achterkant ff in de fik steken op de Jimi Hendix manier.

Het is een beetje zoals die WC in de gehuurde stacaravan. In het begin vind je het maar nix, maar na een tijdje wordt het toch van je zelf :razz:

duckman
2 maart 2005, 07:43
hoi,

zelf heb ik een fenix strat gehad ( natural ).
Hele goede gitaar qua hals, electronica iets minder.
Maar vondt hem/haar toen beter als een mexicaanse fenderstrat.
Wat me ook opviel was dat er een paar in de winkel stonden en allemaal netjes afgewerkt ware en goed klonken.
Had wel wat weg van de "yamaha" kwaliteit ( en dat bedoel ik positief !!)

Toen helaas verkocht aan een vriend .. jammer.

mazzel,
Arjan

ps het maffe was die gitaar rook echt sterk naar vanille, zelf een paar maanden daarna ( ja ik beken, ik snuffel aan gitaren..gekke fetisjist :oops: )

Matje
2 maart 2005, 11:25
Dang, ik heb eigenlijk iets tegen richwood, maar eigenlijk zijn het gewoon goeie gitaren! DAMN!

Vind je dat zelf ook niet een beetje dom?

Randy
2 maart 2005, 17:57
Ik heb negen jaar terug ook een fenix strat gehad (naturel). Het was mn verjaardagskadeau van mn ouders (ik werd 14).Er stond op de headstock wel Young Chang vermeld. Ik moet zeggen dat het echt een fijne mooi uitziende gitaar was met een heerlijke hals en een heel fijn geluid. Man wat was ik trots op mijn eerste eigen elektrische gitaar :P . De pick ups waren minder. Ze hadden weinig output maar het waren geen karakterloze elementen. Ik kon er goed mee lessen en ik heb er meerdere malen mee opgetreden. Deze gitaar bleef wel verasssend goed op stemming. Toendertijd was deze gitaar 565 gulden.

BassAgent
2 maart 2005, 19:21
Kheb een richwood besteld, zaterdag komt ie!
http://www.richwoodguitars.com/products/re-44-qms-sb_large.jpg
Deze is het geworden!

grayfink
2 maart 2005, 21:04
Mooi! Laat hier ook ff weten hoe hij is, als je hem hebt. Ik denk er zelf ook over om zo'n plankie aan te schaffen 8-)

BassAgent
4 maart 2005, 08:43
Oh nee, ga je mij na-apen:P Ik word nog eens populair hier :razz:

matto
4 maart 2005, 08:59
Ik doe t nu al niet, die kerel heeft zn ad veranderd, de prijs is 345, en dat heb ik niet:P

Dus dan wordt het een Richwood, logo wegschuren en Fender logo

erop:P

En dan later met net zo'n soort lulverhaal komen als de Fenix verkoper zeker? :razz:

BassAgent
4 maart 2005, 09:03
Zeggen dat ik een fender heb of in ieder geval een gitaar net zo goed als een fender? Altijd, wat had je dan van me verwacht :roll: