PDA

View Full Version : Gripmaster goed voor beginners?



elpollodiablo
11 juli 2002, 00:59
Is er iemand hier die ervaringen heeft met de Gripmaster? Ik ben een beginnende gitarist en heb nogal al wat probleempjes met het vasthouden van de akkoorden (lees: kramp) en kan wel wat training gebruiken. Die Gripmaster klinkt mooi allemaal maar werkt het ook allemaal. Volgens de "Gitarre & Bass" is het het ultieme trainingsapparaat voor arm-, hand- en onderarmspieren maar zorgt 'ie juist niet voor onnatuurlijke training/RSI?

Btw plaatje & info op http://www.planet-waves.com/guitargear/home.html

sash
11 juli 2002, 02:02
Ik heb ook overwogen om dat ding te kopen, maar ik vind het een beetje gelul. Kijk met dat ding train je je vingers misschien wel, maar als je gewoon gitaar speelt train je je vingers ook EN dan leer je technieken dus sla je 2 vliegen in 1 klap. Als je te fanatiek bent kan je hem natuurlijk kopen :smile:

Ray
11 juli 2002, 09:24
Speel je elektrisch?

speel dan eerst een half uurtje ofzo op een knoest van een spaanse gitaar met lekkere brede hals en hoge actie, pak een aantal barre-accoorden en speel dan op je andere gitaar, na een tijdje surf je over die snaren!

pimmetje
11 juli 2002, 09:40
Ik ben er 100% van overtuigd dat NIETS zo goed helpt om gitaar te leren spelen als gewoon gericht oefenen op een gitaar. Die apparaatjes zijn wél heel leuk voor als je een lange vliegreis hebt of zo :smile:...

Krullo
11 juli 2002, 15:05
Ik heb verhalen over dat ding gehoord dat als je er te fanatiek mee bezig gaat, je inderdaar een soort RSI kunt ontwikkelen. Je traint er vooral kracht mee, en in mijn ervaring is juist het minste wat je nodig hebt om goed te kunnen spelen kracht in je vingers (beetje rare zin, maar je begrijpt wat ik bedoel). Het helpt inderdaad goed om acoustisch te spelen. In het begin speel je inderdaad meer op kracht, maar hoe verder je komt, hoe minder relevant het is, als je techniek maar goed is....kortom, laat dat ding lekker in de winkel liggen en ga lekker spelen!

elpollodiablo
11 juli 2002, 15:47
Bedankt voor alle snelle reacties! Ik heb alleen een elektrische gitaar (Squier Bullet, strat-model) en heb dus geen akoestische gitaar. Maar goed, als beginner wil je natuurlijk zo snel mogelijk dat je vingers doen wat jij wil :smile: Ik laat die "master" in ieder geval links liggen!