PDA

View Full Version : Boss SD-1 en CE-2 op 12v ???



up-guitarman
1 maart 2005, 19:15
test

up-guitarman
1 maart 2005, 19:16
Hey, ik las net een verhaal over de BOSS CE-2 en de SD-1 die beter zouden klinken op 12 volt ...
Is dit waar of is het allemaal zever in pakskes ???
(ik heb een SD-1 die op 9v al zeer lekker klinkt maar heb geen 12v adapter dus kan het niet testen ...)

Lucluc
1 maart 2005, 20:04
Sommige oude Boss effecten hebben een sticker met: use Boss ACA adapter only. Dat is volgens mij een 12v adapter. Het gekke is dat als je meer effecten tegelijk aansluit, een Boss PSA adapter wel op die effecten kan werken. De PSA adapter is wat nu gangbaar is. In de oude Boss BCB-6 koffer met PSM-5 Power Supply & Masterswitch kunnen zowel de PSA als de ACA effecten worden gevoed via een PSA adapter die is aangesloten op de PSM-5. Ik denk dat als je jou SD-1 en CE-2 tegelijkertijd voedt met een PSA adapter via een verdeelstekkertje, dat het geen probleem oplevert. Als je ze los wilt voeden, kan je twee ACA adapters gebruiken.

Hier staat nog wat informatie: http://members01.chello.se/pastorn/fx/mods.htm

stimmt
1 maart 2005, 23:51
ik gebruik voor mijn ce-2 een ibanez 9v adapter.
werkt perfect

up-guitarman
2 maart 2005, 14:14
Is zo'n Boss ACA een 12v-adapter ???
Mijn SD-1 werkt er perfect op maar dan kan ik die dus niet gebruiken voor bijvoorbeeld mijn Cry Baby ???

cosmos
3 maart 2005, 00:01
Afgezien van het feit dat het lampje feller brandt (wat natuurlijk niet echt boeit), vind ik zeker de SD-1 een stuk beter klinken, bij de CE-2 hoor ik het er niet zozeer aan af..

up-guitarman
3 maart 2005, 11:01
Afgezien van het feit dat het lampje feller brandt (wat natuurlijk niet echt boeit), vind ik zeker de SD-1 een stuk beter klinken, bij de CE-2 hoor ik het er niet zozeer aan af..

SD-1 beter op 12volt ???
En hoe zit het met de nieuwere versies ???
Ik heb een oude, maar heb hem dus nog nooit op 12v getest, heb trouwens gezien dat mijn adapter toch zo'n PSA is, op het pedaal staat "use ACA adapter" maar op de PSA werkt hij ook perfect en die is toch 9v ???