PDA

View Full Version : Problemen met opnemen



BluesJR
11 juli 2002, 01:29
Haaj allemaal, ik ben helemaal nieuw op dit forum en heb gelijk een vraagje.
Ik heb een H&K Attax versterker. Er zit een line out op (linker EN rechter kanaal) en een headphones uitgang.
Ik wil wat gaan opnemen op mijn pc. Ik heb Cool Editor Pro erop staan enzo, maaar... het lukt me niet.
Ik heb van mijn pa een converter hier liggen om van platenspeler naar cd te converten.. en dat lukt niet helemaal. Ook heb ik nu geprobeerd om gewoon via de headphones out en mijn mic in op te nemen ( ik heb soundblaster live kaart ), maar ook dit gaat niet vlekkeloos. Het geluid dat ik opneem in windows recorder is heeeeel zacht en dof. Is er misschien een andere input op deze geluidskaart waardoor het beter klinkt? Of zal het beter lukken met die converter?

Ik hoor graag reactie. Ik heb niet veel info neergezet omdat ik het opnemen net heb geprobeerd voor het eerst, duss... maar maybe lukt het toch nog met jullie hulp.

sash
11 juli 2002, 01:43
Probeer het eens met de volumeregeling op de computer. In mijn windows (ME) zit een ingebouwde microfooningang versterker, maar dat kan ook aan de geluidskaart liggen, dat weet ik niet zeker.

BluesJR
11 juli 2002, 12:20
Ik zal vanavond es ff kijken. Ik heb er nog niet echt goed mee geklooid, dus vandaar.
Dan kunnen jullie misschien binnenkort van een nummertje van mij gaan genieten.... als er te genieten valt.

The Edge
11 juli 2002, 14:41
gewoon anders doen, als je een eff bak hebt dus een zoom... of een boss... of iets anders gebruik dan je headphone, die direct aansluiten op je line in van je soundblaster.

heb je geen eff bak gebruik dan je headphone van je versterker (moet die er wel opzitten)

zo doe ik het altijd en dit werkt prima.

BluesJR
11 juli 2002, 16:54
Thanks..
maar weet je misschien ook of de kwaliteit beter is als ik de line out (is dus linker en rechter kanaal) gebruik voor het opnemen in plaats van de headphones uitgang?

Ik hoor het.

Trouwens.. heel chill forum.. jullie helpen mensen echt goed man.

freddynl
12 juli 2002, 01:27
Opnemen doe je via de line-in van je sblive.

Een paar zaken om op te letten;
Recording volume van je sblive kaart
(moet aangevinkt staan en volume doorgaans op 75% indien het signaal van een line-out komt. dit stel je in via de creative mixer line in)

Ik ken de betreffende versterker niet die je gebruikt, dus geen idee of het line-in en-out signaal van de versterker goed genoeg is.

Omdat het direkte signaal van een pick-up veel te laag is voor aux inputs op versterkers is het noodzakelijk dat er phono inputs op de betreffende versterker zitten.
Indien er geen phono inputs opzitten is de input te laag en dus de output ook!

m.b.t. opnemen via cooledit.
Cooledit neemt de instellingen over van je geluidskaart, dus als die goed staat gaat het automatisch in cooledit goed.

tip;
Neem ook een stukje stilte op (enkele seconden) van de ruis/hum van de plaat en gebruik dit stukje stilte om een profile te maken, zodat je na de opname eenvoudig alle ruis eruit kunt filteren via de-noise.

Groetjes,
fred

BluesJR
12 juli 2002, 21:23
Hee Fred,
hartstikke bedankt. Het eerste nummertje is gebakken. Alleen krijg ik op een spoor de ruis er niet af. Ik snap er niks van... ik doe alles volgens de handleiding enzo.. en het lijkt goed te gaan steeds, maar dan beluister je het weer en dan doet hij het toch nog met veel ruis. Ook heb ik de hiss reduction geprobeerd, maar ook dat werkte niet. Heel jammer. Bij de andere kanalen was het geen probleem....
weet jij misschien nog een oplossing?

freddynl
13 juli 2002, 00:01
Ik vermoed dat je in multitrack zit.
Hier kun je geen individuele tracks editen!
werkwijze;
1.Open session
2.Selecteer de te editen(denoise) track
3.Klik rechtermuisknop
4.edit waveform

Nu krijg je de betreffende track in een apart scherm te zien en kun je de betreffende track editen..

Groetjes,
Fred

BluesJR
13 juli 2002, 00:04
Haaj,
dat is het helaas niet. Ik had die knop linksbovenin al gevonden. Het is echt heel raar. Ook jammer van het nummertje..... het is nu nogal vervelend om naar te luisteren.
Maarja.. niks aan te doen..dan moet dat stuk maar opnieuw. Thanks for the help.

freddynl
13 juli 2002, 00:09
misschien abusievelijk de instelling veranderd in denoise???
heb je wel een noise profile gemaakt van een stukje zonder muziek met alleen de rumble/noise van de betreffende track???

BluesJR
13 juli 2002, 00:49
Ja.. dat heb ik gedaan.. precies hetzelfde als ik bij de andere sporen had gedaan, maar hier lukte het niet. Hij geeft aan als ik dat doe (in zo'n grafiekje) dat er helemaal geen ruis meer is (ik heb al 3 keer "ontruist"), dus ik snap er niks meer van.
Maar zoals ik al zei.. ik neem de solo gewoon nog een keer op... no problem. Het nummertje is toch maar 2 minuutjes (Hey Now van Everlast ingespeeld met wat improvisatie erop). Was bedoelt om jullie wat te laten horen.. ik vind zo'n forum als dit heeel gaaf. Mensen met dezelfde interesse is super.

EDIT: Nog een vraagje. Ik wil voor de begeleiding een stukje opnemen en het schiet niet op om het continu te gaan herhalen, dus wil ik het gaan loopen of iets dergelijks. Wat is een makkelijke manier om dat te doen, of iig een manier? Ik ben er 2 uur mee bezig geweest, maar het is me niet gelukt.
Misschien iets met crossfaden ofzo?


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BluesJR op 2002-07-13 00:01 ]</font>