PDA

View Full Version : Sweet: De band is een feit.



Bins
10 juli 2002, 23:07
Na 2 maanden klooioen met tijden, afspraken en $#%&drummers die hun armen breken was het vanavond eindelijk zover "de eerste repetitie". Vol goede moed togen wij naar het musicon, waar wij een slecht geventilleerde ruimte van 3 bij 3 meter aantroffen. "Aarg", 1 crate en 1 marshall (valvestate combo). Raad eens welke ik mocht gebruiken (ik had een dist. pedaaltje bij me, vandaar).. Anyways, dr zijn ergere dingen in mijn leven, wel jammer dat het net te ver lopen is om mijn eigen bak mee te nemen. Na enig stemmen/klooien met de p-a enz was het moment daar..of toch niet? "Wat moesten we spelen?". "Hadden jullie niet [insert liedje hier] geoefend?". Gelukkig hadden de gitaristen wel netjes hun huiswerk gedaan :wink: en ook nog eens tabs meegenomen. De bassist had het allemaal supersnel onder de knie (vond ik wel knap, ik heb altijd ff wat tijd voor mezelf, zonder herrie nodig) en daar ging die dan. 1x kut, overnieuw, weer niet, "nee dat moet zo", nog een keer, "zucht"...En ineens liep het, de timing, de bridge, fill-ins, alles klopte. Zooo vet, das erg lang geleden dat ik dat gevoel had. Ik keek ff rond en zag dat iedereen er hetzelfde over dacht als ik. En die drummer man, jezus wat een beest is dat. Hij komt uit de deathmetal scene, dus het was even wennen voor hem, maar hij was echt heel goed. Alleen de zanger moet nog eehhh..leren zingen...en maat houden...en de teksten kennen :grin: Komt vast wel goed. iedereen was super enthousiast, en we hebben besloten om er werk van te maken met zijn allen. Ik was erg blij, want ik dacht van de meeste jongens dat ze "ff voor de gein" kwamen. Nu nog een naam....Suggesties?

Waarom val ik jullie lastig met dit ellenlange oninteressante verhaal? Omdat ik er helemaal hyper van ben, en ik moest het even kwijt :smile:

FNaRK
10 juli 2002, 23:39
gefeliciteerd,
en begin eens met een normale oefenruimte...
Musicon is zooooooooooo zwaar KUT
Als jullie vervoer hebben weet ik nog een uitstekende ruimte in Rotterdam met prima backline, frisse lucht en goedkope drank LOL

Bins
10 juli 2002, 23:49
Nee, tis helaas lopen of fietsen. We zijn ook niet echt kapitaalkrachtig allemaal. We moeten eigenlijk ergens een garage of kelder ofzo regelen. Maar musicon was iig goedkoop, dat scheelt ook.

pimmetje
11 juli 2002, 00:14
Gefeliciteerd... het belangrijkste is er: de band. Eventuele andere oefenruimte en naam komt vanzelf zodra 't echt nodig is. 't Gave aan een naam is natuurlijk ook dat 't er eigenlijk niet toe doet.

Alleen wel de mogelijke verkeerde spelling tegen proberen te gaan, dus simpel houden. Al weten kroegbazen altijd wel iets verkeerds op bord en posters te zetten :smile:.