PDA

View Full Version : Buizenversterker(tje)



Jax
1 maart 2005, 16:00
Hee,

Voordat ik met mijn vraag kom, ja, ik heb al de zoekfunctie gebruikt en wat handige info gevonden, maar toch wilde ik nog wat meer over het volgende weten.

Ik weet al: Buizenversterkers....klinken op laag volume kut....hoe hoger, des te beter en hoe meer overdrive....warmere klank dan transistor...etc.

Ik denk er over na een buizenampje aan te schaffen (dit is maar een wild idee...) gewoon voor thuis. Ik wil een amp met zo min mogelijk knoppen en extra's enzo, gewoon een volume-knop, misschien wat eq knoppen of alleen een tone-knop. Gewoon minimaal aantal extra's, maar een goede heldere basistone.

Nou komen mijn vragen dus:

- Ik heb al een aantal versterkers gevonden van zo'n 15 watt, maar heb vervolgens ook gelezen dat deze 15 watt zelfs gewoon teveel is, om op een nog aangenaam volume een goed randje te krijgen. Is dit zo?

- En zo ja, zijn er dan behalve de Zvex dingen enzo, ook nog andere buizenamps van onder de 15 watt?

- Zou ik uit een kleine buizenamp, bij volle volume ook een goede scheur kunnen krijgen, zeg maar een echte distortion, of moet ik deze dan uit een pedaaltje halen?

- Ik heb waarschijnlijk nog een aantal vragen, maar laten we maar eerst met dit beginnen. :wink: