PDA

View Full Version : Martin backpack?



Mug
10 juli 2002, 14:14
Ik wilde maart volgend jaar een tijd gaan reizen, minimaal half jaar. Echter een half jaar zonder te spelen redt ik nooit. Daarom dacht ik mezelf een Martin Backpack aan te schaffen, de versie met stalen snaren. Heeft iemand ervaring met deze gitaar. Hoe speelt ie, klinkt ie, istie licht enz.

Alan Blues
10 juli 2002, 15:56
Ziet er best wel een leuke gitaar uit. Ik heb er zelf nog nooit op gespeeld, maar ik zou ze wel eens willen testen.
http://www.mguitar.com/MartinGuitar/images/photo1/A1.jpg

Leen Kap
11 juli 2002, 08:52
Misschien best handig zo'n backpacker van Martin maar er zit echt geen klank in. Klinkt als een bespannen schoenendoos. Als je toch die periode een beetje het gevoel van gitaarspelen wilt hebben zou ik eens kijken naar de Taylor Baby. Klein en dus handig mee te nemen en voor zo'n klein hartstikke veel klank.

Mug
11 juli 2002, 15:24
Bedankt Leen, ik ga ze beide eens proberen.
Ik dacht dat Martin als enige backpackers gitaren maakte. Echter je kan net zo goed gewoon een babygitaartje meenemen..

Ic3gl0vE
14 juli 2002, 22:15
je kan ook een elektrische gitaar meenemen (een steinberger ofzo, die zijn superklein) met een koptelefoonversterker
tenzij je echt niet zonder dat akoestische geluid kan leven natuurlijk maar een bespannen schoenendoos is ook nix

TaylorBaby
15 juli 2002, 01:15
Inderdaad zoals Leen al voorstelde, speel eens op een Baby Taylor en je bent verkocht. Hij mag dan nog zo klein zijn, er komt toch een mooi en warm geluid uit!!

succes ermee..

Ibanez
15 juli 2002, 13:01
Op 2002-07-11 07:52, schreef Leen Kap:
Misschien best handig zo'n backpacker van Martin maar er zit echt geen klank in. Klinkt als een bespannen schoenendoos. Als je toch die periode een beetje het gevoel van gitaarspelen wilt hebben zou ik eens kijken naar de Taylor Baby. Klein en dus handig mee te nemen en voor zo'n klein hartstikke veel klank.
Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik heb er ook op gespeeld maar het klinkt gewoon als een onversterkte electrische gitaar. En hij speelt ook totaal niet comfortabel.

Mug
15 juli 2002, 14:29
Bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat ik mijn plan heb getrokken, en dat ik inderdaad voor de baby gitaar van taylor ga. Ik ga hem in ieder geval proberen.
Electrische gitaar is waarschijnlijk te zwaar omdat ik hele grote enden per voet ga afleggen, dus in dit gevel speelt gewicht ook een rol. Nogmaals bedankt voor de reacties.

Ic3gl0vE
19 juli 2002, 14:51
http://www.nedsteinberger.com/prototype/lseries.jpg

dat is een steinberger en die lijkt mij toch niet zwaar hoor. ik denk zelfs dat hij kleiner is dan een taylor

Leen Kap
19 juli 2002, 21:11
Lijkt mij niet of nauwelijks kleiner dan een BabyTaylor. Bovendien moet je er weer een versterkertje bij hebben en dat neemt ook weer plaats in. Verder verwacht ik niet de sublieme hals die een Taylor wel heeft en wat gaat er nu boven een echt akoestisch geluid?

Ic3gl0vE
22 juli 2002, 17:23
tja ik zou niet zo lang zonder een lekkere distortion kunnen :smile:

en je hebt ook gewoon koptelefoonversterkers die zijn superklein, hehe

Mug
22 juli 2002, 18:28
Tja een electrische mee..
Ik ga namelijk het eertste half jaar lopen, en dan heb je regen en daaropvolgend lekkende batterijen enzo. Kweetniet.
Ik denk dat ik toch liever de Taylor meeneem.
En een half jaar zonder distortion, tja, dat is een onderdeel van het reizen denk ik dan maar... Ik moet hem overigens nog gaan probreren, als ik ik erop heb gespeeld ventileer ik het even hier op het forum.

Ic3gl0vE
22 juli 2002, 19:55
succes!