PDA

View Full Version : Al Di Meola



Al Di Meola
10 juli 2002, 12:42
Ik vind Al Di Meola een van de beste gitaristen (met plectrum).
Graag jullie mening over deze gitarist....

kijk ook eens op: http://www.aldimeola.com

Greetz

Watti
10 juli 2002, 12:58
Al di Meola?
Tja...gruwelijk op zijn gitaar!!
Gebruikt volgens mij weinig hammer-ons en pull-offs omdat zijn aanslag langs elke noot te horen is.
He's awesome!! (Zeker met Paco de Lucia en John McLaughin)->ze doen alledrie niet voor mekaar onder, alleen vindt ik Paco de Lucia's manier van spelen veel indrukwekkender..maarja, da's persoonlijk.

Al Di Meola
10 juli 2002, 21:03
Ja Watti,

je hebt helemaal gelijk!!!
Al slaat haast alles aan! En inderdaad spreekt de manier van spelen Paco de Lucia mij ook het meest aan, omdat ik het geluid van vinger-aanslag mooier vind.

Groeten

Thomasvv
15 juli 2002, 19:43
Ik heb Al zaterdag gezien op North Sea Jazz... Sjesssis.. wat kan die gast spelen... ik stond helemaal vooraan, in het midden, ongeveer 2 meter van de goede man vandaan.. Hij had ook een fokkin goeie pianizt en fluitist bij zich.. Helaas krijg ik na drie kwartier onwijze pijn in mn onderrug, dus moest ik maar weer ergens gaan zitten.

Volgende keer ga ik zeker weer naar de goede man..

brookhuis4
16 juli 2002, 18:42
steve morse heeft anders ook geen
foute plectumtechniek.

Thomasvv
16 juli 2002, 23:24
Petrucci anders ook niet :grin:

Luca P
17 juli 2002, 00:08
How 'bout Setzer?

Watti
18 juli 2002, 10:41
Steve Morse? Inderdaad ook een goede plectrumtechniek, hij speelt wel veel coutry-achtig, daar moet je van houden maar als gitaris schat ik hem erg, erg hoog in.

Thomasvv
18 juli 2002, 13:51
Als je "Major Impacts 1"of "2" hebt gehoord, weet je dat het een abolute meester is. In al die nummers imiteerd ie een band die van grote invloed op hem is geweest. Dus het ene nummer is het sprekend Hendrix, de andere weer Led Zeppelin, echt heel erg knap..

Al Di Meola
18 augustus 2002, 13:26
Goed, tuurlijk hebben die mannen techniek. Maar ik heb het over Al Di Meola......
Hij heeft en formidabele rechterhandtechniek. Ik denk dat vrijwel elke goede rockgitarist nummers van hem heeft uitgezocht... Luister maar eens naar hem. Moeilijk uit te leggen maar soms lijkt zijn gitaarspel op percussie. Je moet het luisteren als je mij wilt begrijpen...
Maar goed..... Al blijft voor mij een wereldgitarist......

Thomasvv
18 augustus 2002, 13:38
Hij is ook geweldig :smile:

The Gibsonman
10 oktober 2002, 17:25
Wat je ook Zegt AL is en blijft de KING!!!!!!!!!
Ik heb hem 25 oktober 2001 in de boerderij in zoetermeer en op north sea jazz 2002 gezien en hij is gewoon de man
ik heb een handtekening en al zijn cd's.
en een grote poster in mijn kamer.

The Gibsonman
10 oktober 2002, 17:26
alleen zijn site is klote

hoofd
10 oktober 2002, 17:28
Op 2002-08-18 13:26, schreef Al Di Meola:
Hij heeft een formidabele rechterhandtechniek.


:grin:


sorry, kon 't gewoon niet laten :smile:

Ic3gl0vE
10 oktober 2002, 22:58
:lol:

ik heb nog nooit wat van z'n muziek gehoord om eerlijk te zijn

Anders Destium
11 oktober 2002, 19:12
Ik vind het gaaf dat in veel van zijn muziek geen maatvorm whatsoever te ontdekken is en het vooral om het gevoel gaat...

The Gibsonman
11 oktober 2002, 20:27
als je goed luistert merk je dat er juist strak word vastgehouden aan maatsoorten.
ze verwisselen alleen veel.

The Gibsonman
16 oktober 2002, 18:24
In de guitar player van november staat een interview met al

FunkyR
26 oktober 2002, 10:40
op het north sea zat ik dus bij Candy Dulfer, zou ik weg om Al di Meola te zien kon ik die f*cking zaal nergens vinden...
Je raad 't al ik was dit jaar voor het eerst ja...

Anders Destium
27 oktober 2002, 00:50
kon je het niet aan iemand vragen, of ben je daar te mannelijk voor (heb ik ook altijd) :smile: