PDA

View Full Version : Mu Metal



LordRiffenstein
1 maart 2005, 14:48
Weet iemand van de doe-het-zelvers waar je in Belgie of Nederland Mu metal kan kopen?

Negative K3 fan
1 maart 2005, 14:54
`wat is het?

LordRiffenstein
1 maart 2005, 15:04
`wat is het?

Shielding materiaal, ongeveer het beste wat er bestaat maar niet goedkoop.

http://www.mushield.com/

.ChiefRebelAngel.
1 maart 2005, 15:05
is dat niet specifiek voor magnetische shielding?

mag ik curieus zijn en vragen wat je ermee gaat doen? :-?

LordRiffenstein
1 maart 2005, 15:14
is dat niet specifiek voor magnetische shielding?

mag ik curieus zijn en vragen wat je ermee gaat doen? :-?

Jup, ik wil het gebruiken om wat van mijn spullen te shielden zoals mijn wah en ook mijn interface dozen op mijn pedalboard en in mijn rack. Ik heb dus niet veel nodig en ik overweeg om gewoon een testkit te bestellen bij die link die ik eerder postte.

Nielsje
1 maart 2005, 15:27
je hebt toch een rmc3 wah?

die zijn standaard toch beschermd tegen rfi/emi straling (ofzo iets...)

maar heb je er veel last van dan?

Negative K3 fan
1 maart 2005, 15:32
hmm aan die site te zien heb je zoiets als gitarist ECHT niet nodig.

.ChiefRebelAngel.
1 maart 2005, 15:40
vooral omwille van het hoge aantal spaceshuttle afbeeldingen op de site :-D

JvD.
1 maart 2005, 15:57
zou je daar van een mooi doosje kunnen maken voor je mobiel dat je niet steeds om de 10 minuten harde knetter geluiden in je speekers hoort ? =D

LordRiffenstein
1 maart 2005, 16:00
je hebt toch een rmc3 wah?

die zijn standaard toch beschermd tegen rfi/emi straling (ofzo iets...)

maar heb je er veel last van dan?

Ik heb een rmc3le die inderdaad tegen rfi/emi straling beschermd is maar de Core Halo inductor die erin zit pikt heel makkelijk storingen op, meer dan de andere inductor die Teese gebruikt.

Negative K3 fan
1 maart 2005, 16:11
het is echt bullshit imo, als je zoveel last hebt van straling kun je ipv onnodig te consumeren ook je pedaaltje een paar centimeter verplaatsen of draaien.

dit lijkt me nog grotere b/s dan die strobotuners.

LordRiffenstein
1 maart 2005, 16:37
Voor alle duidelijkheid, ik weet dat dit werkt, ik moet het gewoon ergens te koop vinden.

LordRiffenstein
1 maart 2005, 16:39
het is echt bullshit imo, als je zoveel last hebt van straling kun je ipv onnodig te consumeren ook je pedaaltje een paar centimeter verplaatsen of draaien.

dit lijkt me nog grotere b/s dan die strobotuners.

Dat kan inderdaad, hoe verder de wah wegstaat van mijn board hoe beter maar ik wil het netjes op 1 board.

http://www.lordriffenstein.com/images/Update%20Board.jpg

Zeker nog nooit een strobotuner geprobeerd?

nicoverduin
1 maart 2005, 16:45
Voor alle duidelijkheid, ik weet dat dit werkt, ik moet het gewoon ergens te koop vinden.

Je zou de vraag uit kunnen zetten bij de "zend amateurs" . Die werken oko met de hoogfrequent problematiek.

Nico

Nielsje
1 maart 2005, 18:01
het is echt bullshit imo, als je zoveel last hebt van straling kun je ipv onnodig te consumeren ook je pedaaltje een paar centimeter verplaatsen of draaien.

dit lijkt me nog grotere b/s dan die strobotuners.

Dat kan inderdaad, hoe verder de wah wegstaat van mijn board hoe beter maar ik wil het netjes op 1 board.

http://www.lordriffenstein.com/images/Update%20Board.jpg

Zeker nog nooit een strobotuner geprobeerd?

ik heb er vandaag eentje ff geprobeerd bij ieme.

raar geval.. ik geloof best dat je er precies mee kan stemmen, maar ik werd er een beetje duizelig van.... :oops: (ben dan ook een beetje ziekjes :P)

trouwens , ik zie dat je een ernie met zo'n switch hebt? wat switch je daar mee??

LordRiffenstein
1 maart 2005, 18:26
trouwens , ik zie dat je een ernie met zo'n switch hebt? wat switch je daar mee??

Euhm, niet, gebruik die switch niet. Maar in dit pedaal kan hij als A/B gebruikt worden om tussen 2 versterkers te schakelen OF in de andere stand om te pannen tussen 2 versterkers.

BramVersteeg
3 maart 2005, 00:27
Dat lijkt me gewoon een plastic dopje zodat ie niet tegen het andere metaal aankomt