PDA

View Full Version : Behoorlijk stom !



nla0079
1 maart 2005, 13:35
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/41195.htm?ret=%2Fmarkt%2Fmuziek%2Felektrgitaren.ht m%3Foudei%3D120%26js%3D1

"De tijd van de fluoriserende kleuren als roze, geel en groen op je gitaar is immers al lang voorbij en is absoluut niet meer cool!"
Yeah, right. Maar wedden dat-ie die gitaar al lang was kwijt geraakt (en voor heel wat meer geld), als-ie nog geel was geweest :razz: ?

Lord Abortion
1 maart 2005, 13:36
inderdaad, behoorlijk stomme topic :-D

Sliver
1 maart 2005, 13:37
nou nou dit is echt stom :???:

nla0079
1 maart 2005, 13:38
Tja, 't forum werkt niet altijd even goed mee... :wink:

JvD.
1 maart 2005, 14:33
als het fretboard rosewood was en de inlays weg waren wat ie mooi =D

LPClassic
1 maart 2005, 14:46
de tijden dat ibanezzzzzen stoer en cool waren zijn al lang voorbij, ja klopt.
nu spelen allen kneuzen erop die sneller en vloeiender willen klinken dan ze werkelijk zijn :)

BassAgent
1 maart 2005, 15:26
Ben ik niet met je eens LP

Maar die JEM is wel erg jammer, hij had nog geel moeten zijn, en het handvat had er gewoon nog in moeten zitten!

Shaggy
1 maart 2005, 15:47
de tijden dat ibanezzzzzen stoer en cool waren zijn al lang voorbij, ja klopt.
nu spelen allen kneuzen erop die sneller en vloeiender willen klinken dan ze werkelijk zijn :)

:lol:

marter544
1 maart 2005, 15:54
Ibanez dom? Ga weg man!

jules
1 maart 2005, 16:05
domme of stomme gitaren bestaan niet. IK respecteer altijd de keuze van een gitarist voor een gitaar en probeer altijd het mooie te zien. meestal doe ik mij ogen dicht en luister ik dan pas kijken hoe en waar hij op speelt. is altijd weer een verassing wat dat blijkt te zijn

Kasper
1 maart 2005, 16:07
Ibanez dom? Ga weg man!

Niet letten op de ongefundeerde meningen die hier af en toe voorbijkomen. Gewoon negeren :wink:


Verder vind ik JEM's niet mooi, maar kan wel snappen dat ze hun eigen doelgroep hebben van de aparte look. Om er dan één te overspuiten vind ik inderdaad ook dom! Nu lijkt het gewoon een saaie superstrat, met niet-bijpassende inlays :roll:

Quink
1 maart 2005, 16:51
Deze gitaar is overgespoten met een granietstructuur

Nee, da's idd veel cooler, een gitaar die er exact hetzelfde uitziet als zo'n nep granieten, beplakt spaanplaten, aanrecht blad.... :-? :-?

THW
1 maart 2005, 17:23
zonder handvat isie idd veeeeeeeeel mooier
Alleen de kleur waarmee ie het heeft over gespoten ziet er enorm gaar uit

Azrael
1 maart 2005, 17:26
Als je het mij vraagt heeft hij gewoon een RG gemod......JEM nek erop....verkopen die handel....

H.Manback
1 maart 2005, 17:28
de tijden dat ibanezzzzzen stoer en cool waren zijn al lang voorbij, ja klopt.
nu spelen allen kneuzen erop die sneller en vloeiender willen klinken dan ze werkelijk zijn :)

Tsja, niet iedereen kan nou eenmaal op een LPClassic spelen he :wink:

Mijn advies, als het over gitaren gaat gewoon meneer/mevrouw LPClassic negeren :cool:

AART
1 maart 2005, 17:55
meneer de lp classic speelt liever op gitaren die maar half af zijn gemaakt, van prachtige afwerking heeft ie nog nooit gehoord, en ja, waarom makkelijk als het moeilijk kan :???:

Toffe gozer
1 maart 2005, 18:23
Als je het mij vraagt heeft hij gewoon een RG gemod......JEM nek erop....verkopen die handel....

Dat lijkt mij ook , wie is nou zo dom om zo'n karakteristieke gitaar zoals de Jem te vernielen. Als je flauw bent van zo'n gitaar dan verkoop je hem toch gewoon i.p.v hem te vernielen. Dit lijkt mij dus ook een oplichter :-?

vulvasonic
1 maart 2005, 22:55
Als je het mij vraagt heeft hij gewoon een RG gemod......JEM nek erop....verkopen die handel....

Dat dacht ik ook al. Zo'n monkeygrip smeer je niet even zomaar weg. Alles kan natuurlijk, maar dit zaakje stinkt als je het mij vraagt.



















O nee, dat was ik. :o




Anyway, een JEM zonder 'handvat' is als een lul zonder knop.

LPClassic
1 maart 2005, 23:15
meneer de lp classic speelt liever op gitaren die maar half af zijn gemaakt, van prachtige afwerking heeft ie nog nooit gehoord, en ja, waarom makkelijk als het moeilijk kan :???:

liever een gitaar dat niet goed afgewerkt is maar een tone heeft van hier tot mars, ipv 1 die wel goed afgewerkt is maar klinkt alsof t van plastic is gemaakt :-D

ieder zn ding, en ik ga voor TONE 8-)

Pegasus
2 maart 2005, 22:05
meneer de lp classic speelt liever op gitaren die maar half af zijn gemaakt, van prachtige afwerking heeft ie nog nooit gehoord, en ja, waarom makkelijk als het moeilijk kan :???:

liever een gitaar dat niet goed afgewerkt is maar een tone heeft van hier tot mars, ipv 1 die wel goed afgewerkt is maar klinkt alsof t van plastic is gemaakt :-D

ieder zn ding, en ik ga voor TONE 8-)

In dat geval is een JEM net iets voor jou..........

LPClassic
2 maart 2005, 23:37
meneer de lp classic speelt liever op gitaren die maar half af zijn gemaakt, van prachtige afwerking heeft ie nog nooit gehoord, en ja, waarom makkelijk als het moeilijk kan :???:

liever een gitaar dat niet goed afgewerkt is maar een tone heeft van hier tot mars, ipv 1 die wel goed afgewerkt is maar klinkt alsof t van plastic is gemaakt :-D

ieder zn ding, en ik ga voor TONE 8-)

In dat geval is een JEM net iets voor jou..........

:o

pfffhahahahaaa!!!

:-D

Azrael
2 maart 2005, 23:40
meneer de lp classic speelt liever op gitaren die maar half af zijn gemaakt, van prachtige afwerking heeft ie nog nooit gehoord, en ja, waarom makkelijk als het moeilijk kan :???:

liever een gitaar dat niet goed afgewerkt is maar een tone heeft van hier tot mars, ipv 1 die wel goed afgewerkt is maar klinkt alsof t van plastic is gemaakt :-D

ieder zn ding, en ik ga voor TONE 8-)

In dat geval is een JEM net iets voor jou..........

+1 Met je klote spelende en bagger klinkende LPclassic. Hekel aan dat wollige pokke geluid van Les Pauls :lol:

LPClassic
3 maart 2005, 00:29
meneer de lp classic speelt liever op gitaren die maar half af zijn gemaakt, van prachtige afwerking heeft ie nog nooit gehoord, en ja, waarom makkelijk als het moeilijk kan :???:

liever een gitaar dat niet goed afgewerkt is maar een tone heeft van hier tot mars, ipv 1 die wel goed afgewerkt is maar klinkt alsof t van plastic is gemaakt :-D

ieder zn ding, en ik ga voor TONE 8-)

In dat geval is een JEM net iets voor jou..........

+1 Met je klote spelende en bagger klinkende LPclassic. Hekel aan dat wollige pokke geluid van Les Pauls :lol:

ach man, je weet niet hoe je m moet kietelen.
ga verder op je kunststof plank en laat de echte mannen hun gang gaan :-D

ps: ik heb de classic allang verkocht, k heb nu een custom, maar de nick heb ik nog 8-)

Brianmayrulezzz
3 maart 2005, 09:36
de tijden dat ibanezzzzzen stoer en cool waren zijn al lang voorbij, ja klopt.
nu spelen allen kneuzen erop die sneller en vloeiender willen klinken dan ze werkelijk zijn :)

duidelijk dat jij niet weet waar je over praat, ik moet je ook nog even herinneren aan de Pat Methany en George Benson modellen :wink:
En ik was echt overtroffen door het geluid van mijn JS, net als mijn leraar, die voornamelijk geďnteresseerd is in Jaz, dus...
:roll:

jules
3 maart 2005, 09:44
sorry hoor ik ben ook een les paul fan . maar het is duidelijk dat je nog nooit een fantsoendelijke jem in je handen hebt gehad laat staan er op hebt gespeeld.

Stratman70
3 maart 2005, 09:52
Nou ehh... het spijt me zeer, maar als je zo denigrerend over Les Pauls praat, vraag ik me sterk af hoe serieus je nog genomen wil worden. Ik heb ook een Classic en door de constructie van die gitaar, heb je een geluid, waar een basswoodplank met geschroefde hals natuurlijk nooit bij kan!

De elementen op zich zijn een verhaal apart. Die zijn in beide gitaren altijd te verwisselen natuurlijk.

Slecht afgewerkt? Oké, als je de prijs kwaliteit verhouding bekijkt, ben ik het daar zeer zeker mee eens. Maar dat is relatief. Strikt genomen is mijn Classic in ieder geval netjes afgewerkt. Maar voor die prijs had het inderdaad nog wat netter gemogen. (bv. fretten polijsten, gekleurde lak die precies bij de binding ophoudt en er niet overheen gaat. Dat zijn de enige minpuntjes bij de mijne.)
Maar dat geluid.....

overtreft alles!

jules
3 maart 2005, 10:02
nou de les paul custom shop van jeroenz (ook hier actief) is anders tot in de details perfect.

LPClassic
3 maart 2005, 13:17
ik heb minstens een dozijn jems in mijn handen gehad en ze kwamen niet in de buurt van mijn custom les paul....ik zit echt niet te liegen hoor :roll:

ze spelen wel makkelijker (je klinkt vloeiender en sneller dan je eigenlijk bent) en zijn lichter maar dat is t dan ook wel.
maar t aller belangrijkste....de sound....t klonk als plastic, klinisch, gladjes.
tis juist duidelijk dat de meeste mensen die les pauls afkraken nooit 1 hebben gespeeld.....ja, epiphones misschien maar geen echte customshop gibson.

als je er 1 hebt getest en je bent een muzikant op niveau (ja arrogant he) dan kun je niet zeggen dat een ibanez een betere geluid heeft dan een gibson les paul.
vai heeft zelf ook gezegd dat de sound van een les paul niet te overtreffen is, maar dat ze te zwaar zijn en hogerop moeilijker te spelen zijn dus niet functioneel voor wat hij doet.
en dat soort kritiek klopt, maar dat onzin van "een les paul klinkt niet blablabla" is gewoon onzin 8-)

Orpheo
3 maart 2005, 14:37
ik heb minstens een dozijn jems in mijn handen gehad en ze kwamen niet in de buurt van mijn custom les paul....ik zit echt niet te liegen hoor :roll:

ze spelen wel makkelijker (je klinkt vloeiender en sneller dan je eigenlijk bent) en zijn lichter maar dat is t dan ook wel.
maar t aller belangrijkste....de sound....t klonk als plastic, klinisch, gladjes.
tis juist duidelijk dat de meeste mensen die les pauls afkraken nooit 1 hebben gespeeld.....ja, epiphones misschien maar geen echte customshop gibson.

als je er 1 hebt getest en je bent een muzikant op niveau (ja arrogant he) dan kun je niet zeggen dat een ibanez een betere geluid heeft dan een gibson les paul.
vai heeft zelf ook gezegd dat de sound van een les paul niet te overtreffen is, maar dat ze te zwaar zijn en hogerop moeilijker te spelen zijn dus niet functioneel voor wat hij doet.
en dat soort kritiek klopt, maar dat onzin van "een les paul klinkt niet blablabla" is gewoon onzin 8-)

I couldn't agree more!!

maar een klein ding nog: je hemelt gibson heel erg op, maar soms zie ik een LP van epi, die gewoon ronduit beter klinkt en is afgewerkt dan een Standard of Classic. Natuurlijk de Customs zijn de holy grail, maar ze kosten NET iets teveel voor mij....

nla0079
3 maart 2005, 15:58
als je er 1 hebt getest en je bent een muzikant op niveau (ja arrogant he) dan kun je niet zeggen dat een ibanez een betere geluid heeft dan een gibson les paul
Niemand kan zeggen dat de ene gitaar een beter geluid "heeft" dan een andere - je zou alleen maar kunnen zeggen dat je de ene beter "vindt klinken" dan de andere, want volgens mij is "een goed geluid" nog steeds niet objectief meetbaar (het gewicht van een Les Paul daarentegen :razz: )

jules
4 maart 2005, 09:25
ik heb ook veel epiphones getest en ik wil niemand voor het hoofd stoten die een epiphone heeft maar kijk eerlijk en een epiphone (op de elite series na) komt nog niet in de buurt van een gibson les paul (zels maar een studio) ik heb er veel getest en een epiphone is een leuke gitaar maar qua geluid en feel echt geen Gibson mensen die eerst een epiphone les paul hebben gehad en daarna een Gibson les paul in hun handen kregen beamen dat. Ik zelf wilde het ook niet toe geven want mijn epiphone klonk als een echte les paul vond ik(wilde ik).

Vampire
6 maart 2005, 22:26
Hoeveel zou die gitaar waard zijn als hij nog de originele gele kleur had en een handtekening van Steve Vai himself erop? :)

Vriend van mijn huisgenoot heeft dat namelijk... :)

nla0079
6 maart 2005, 22:45
Hoeveel zou die gitaar waard zijn als hij nog de originele gele kleur had en een handtekening van Steve Vai himself erop? :)
Die handtekening van Vai brengt niks extra's op (zolang hij nog leeft, tenminste, en dan nog - hij heeft ooit al duizenden gitaren getekend !)
Die gitaar zelf gaat gewoonlijk voor zo'n 900-1000 USD - in Europa voor hetzelfde bedrag in Euro's, schat ik.

Anders Destium
6 maart 2005, 22:54
Een SY gaat voor tussen de 800 en 1000 afhankelijk van de staat.

En mensen die op LPClassic reageren: Waarom zou je, een troll is alleen uit op aandacht.