PDA

View Full Version : Okko en od3



Rock&Roll
1 maart 2005, 11:26
testerdetest

Rock&Roll
1 maart 2005, 11:31
Hi,
ik heb zonet een nieuwe strat (custom gebouwd) en daar zit een setje Kent Armstrong Kent specials in. Basically een overwonden single coil maar met een dijk van een sound!
Nu: ik ben heel minimalistisch qua effecten, nooit meer dan wat overdrive of boost, maar ik ondervind nu toch enkele probleempjes met de nieuwe pickupcombinatie!
Vooral uit de okko lukt het me niet om een goede sound te krijgen.
Mijn andere strat is een japanse 62 reissue die stock met (vermoedelijk) texas specials kwam en daaruit kreeg ik met beide pedalen wel een prachtige sound!
Dat zuigt wel een beetje, vooral omdat de KS's zoveel beter klinken dan die texassen...
enig advies over wat ik misschien kan proberen???

:cool:

Antal
1 maart 2005, 11:38
enig advies over wat ik misschien kan proberen??

De diablo aan mij verkopen voor een leuk prijsje :razz:

LordRiffenstein
1 maart 2005, 12:12
Wat is er verkeerd met de sound uit die Okko? Geef eens wat meer uitleg.

Rock&Roll
1 maart 2005, 12:15
raar, maar waar, hij klinkt een beetje te muddy... vrij ongedefinieerd, niet strak genoeg, en hij reageert soms onnatuurlijk wat de gain betreft!
met bvb de neck/middle positie kan ik bijna niets aanvangen... hoe hoger op de neck ik speel hoe brakkiger het geluid ook wordt...heel vreemd

:cool:

Nielsje
1 maart 2005, 12:17
tijd om je gitaar om te draaien?;)

sorry, ik heb geen idee. volgens moet dat juist samen best goed klinken...

gooi anders es je andere elementen uit je jap in je nieuwe gitaar en probeer het dan nog es. als het dan wel wil..zijn het toch echt je elementen.. en anders is het je gitaar :)

harrie-beton
1 maart 2005, 13:19
een gitaar waar je lang op hebt gespeeld ken je goed en de effecten zijn daarop geselecteerd.

Ik heb al 9 jaar een goed klinkende gitaar en als ik een andere pak dan klinken mijn sounds anders, ik heb voor mijn Ibanez GB een andere pre set.

LordRiffenstein
1 maart 2005, 13:19
Ik herken dit probleem en het zit in de pickups van je gitaar. Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn EC Strat, deze heeft ZEER veel output (en mids door de boost) waardoor alles heel gecompresseerd en modderig wordt. Ik vermoed dat jij hetzelfde probleem hebt met de overwound pickups Je merkt dit pas echt wanneer je speelt vanaf de 10de fret of zo.

Rock&Roll
1 maart 2005, 14:30
ja, LordRiff, daar lijkt het inderdaad op... maar dit is toch een probleem dat moet op te lossen zijn? Er zijn tegenwoordig zoveel overwound pups op de markt! dat betekent toch niet dat die allemaal geen kant opkunnen met overdrive??


:cool:

LordRiffenstein
1 maart 2005, 14:57
ja, LordRiff, daar lijkt het inderdaad op... maar dit is toch een probleem dat moet op te lossen zijn? Er zijn tegenwoordig zoveel overwound pups op de markt! dat betekent toch niet dat die allemaal geen kant opkunnen met overdrive??


:cool:

Wel, er is meer aan dit verhaal, ik vermoed dat het veroorzaakt wordt deels door te veel compressie door de hoge output en deels door te veel mids die dan moddering worden. Probeer eens je EQ op de versterker aan te passen wanneer je de Okko gebruikt. Dit is geen oplossing maar meer een test, ik vermoed als je de mids sterk terug draait het al een stuk beter wordt.

Rock&Roll
1 maart 2005, 15:21
thx ik ga het zeker proberen...
Het zou zonde zijn dat een gitaar die clean zo geweldig klinkt, dat niet doet met overdrive.

:cool:

Bouke
1 maart 2005, 20:58
Misschien de puphoogte een beetje aanpassen?

Bouke

Rock&Roll
2 maart 2005, 12:24
thx bouke
heb effe met mijn gitaartech gebeld en die raadde me ook onmiddellijk aan om de puphoogte te verlagen.
probleem opgelost en meteen een veel betere toon ook!

Case closed :wink:


:cool: