PDA

View Full Version : Fender top op een Rivera combo.....kan dat???



WesMontgomery
10 juli 2002, 08:55
Hallo,

ik heb een Rivera combo en daar wil ik een Fender top op zetten, zodat ik (met een lineswitch) over 2 verschillende amps kan spelen. Kan ik die Fender top op de Rivera aansluiten, zodat ie de Rivera als speakercab gebruikt?

Alvast bedankt!!

Lacrymosa
10 juli 2002, 13:05
Et zou wel kunnen, maar dan moet je zowel de inputs schakelen, maar ook de speaker uitgangen van je versterkers, maar die moet echt 100% gelijk gebeuren, anders staat je versterker ineens op oneindig veel ohm te draaien en ik weet niet of dat wel kan.

CheerS!!

jpb
10 juli 2002, 16:44
Link hieronder heeft wellicht informatie voor je. succes.

http://www.fenderforum.com/forum.html?db=&topic_number=204639&lastpost=2002-07-1007:23:57

jpb
12 juli 2002, 08:19
Plug in ieder geval niet beide versterkers in je speakeringang. Wanneer je twee speakers hebt kun je ze loskoppelen en elke versterker op een speaker aansluiten, mits het wattage niet overschreden wordt en de impedantie klopt of niet meer dan 100% mismatch is (b.v. 4 ohm uitgang met 8 ohm speaker kan, maar b.v. met 16 ohm niet). Je verliest zo wel het 2x12 geluid. Met een A/B box kun je dan wisselen van versterker. Ik geloof dat er nog een extra buffer in de aarde moet zitten wanneer je TUSSEN amps schakelt (i.p.v. tuseen kanalen op een amp), maar dat is wel te doen/uit te zoeken.

Beste optie is een amp-switch maar dan moet je ook een schakeling hebben met een dummy-load voor de niet gebruikte versterker. Je kunt dit zelf maken maar dat is nogal ingewikkeld, in ieder geval voor mij.
Kopen kan maar ze zijn natuurlijk nogal duur. Ted Weber is er een aan het maken en die zal in de US $150 worden; reken maar uit dat wordt duur in Nederland, maar wel goed overigens. Goedkoper lijkt me lastig worden.
Succes ermee.

Wat voor fender top heb je eigenlijk?

WesMontgomery
12 juli 2002, 08:46
Ik heb NOG geen Fender top, maar zag een leuke tweedehands en vroeg me dit zo af.
In ieder geval thanks voor jullie antwoorden.

jpb
13 juli 2002, 08:30
Die fender 30 top op marktplaats mischien??