PDA

View Full Version : Ontstemmen gitaar



Mike McCready
28 februari 2005, 17:24
Ik heb sinds een paar maanden een Fender 50th ann. deluxe strat. Ik heb alleen het idee dat deze veel sneller ontstemd dan mijn andere American standard strat. De 50th ann. heeft van die locking tuners die mijn standard niet heeft. Het vreemde is ook dat de snaren vaak als ik ga stemmen to hoog staan (heb ik op nog geen enkele gitaar meegemaakt).

Ik heb er redelijk snel na aanschaf van die Elixir snaren op gelegd met coating. Misschien dat dit de oorzaak is? Ik weet niet of ik er daarvoor ook al last van had (volgens mij niet). Deze snaren hebben in ieder geval een balletje op het eind en de originele snaren (Fender bullets) hadden zo'n kogeltje op het eind...

Verder is mijn hele gitaar een halve noot omlaag gestemd (Es dus) en speel ik met een setje .10 - .52 (de hals van de gitaar moet nog op deze steming worden afgesteld, misschien ook een oorzaak???)

Ik zie nu dat Elixir ook Locking strings heeft. Ik weet niet waar precies het verschil in zit met de Standard (misschien ook weer balletje/kogeltje), maar dat zou ook nog een oorzaak kunnen zijn...