PDA

View Full Version : Tubescreamers: TS9 beter dan TS7???



qwerty
9 juli 2002, 19:49
Ben vandaag weer eens een paar trapdozen wezen testen. Heb op mijn zoektocht de ts7(tone-lok serie) en de ts9 (reissue) vergeleken. Vond die 7 toch eigenlijk voller klinken dan de 9, die voor mijn gevoel veel meer bas en hoog wegsneed.

qwerty

sash
9 juli 2002, 22:32
Persoonlijk vind ik de 9 beter (ben nog steeds naar een 2e hands exemplaar aan het zoeken), maar dat is als ik zou moeten kiezen tussen een 9, een 7 of een 5 (soundtank), anders natuurlijk de 808 maar die is ook tikje duurder, maar je kan natuurlijk altijd de Op-amp van de 808 (JRC4558D) in een van de andere modellen zetten. Ook moeten dan een aantal weerstanden veranderd worden, maar dan klinkt ie wel hetzelfde als de 808.

Mitch
9 juli 2002, 23:26
Die eeuwige speurocht naar het TS808 geluid gaat volledig aan mij voorbij; ik begrijp niets van die verheerlijking. Zal wel aan mij liggen....

Om even te reageren op qwerty: in zijn algemeenheid vind ik die hele tone-loc serie van Ibanez een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding hebben. Die indrukbare knoppen zijn echt een wereldse verbetering: nooit meer je instellingen kwijt als je 'm in je tas hebt gegooid !
Betere TS-7 is echt vloeken hier op het forum, maar ik geloof je onmiddellijk als je zegt dat deze minder frequenties wegsnijdt; een beetje fabrikant probeert nieuwe generaties pedalen te verbeteren. Men zal dit wel juist de charme vinden van de TS9 ???

qwerty
12 juli 2002, 21:04
Ik was gewoon even benieuwd wat jullie hier van vonden. Heb zelf inmiddels de ts7 voor mijn gemodif. laney´tje hangen en klinkt echt te gek!!!!!!!!!!
gr qwerty

johan2956
9 oktober 2002, 21:30
Ik kocht na rijp beraad en vele test voor de ibanez TS7. Het geeft een ongelooflijk geluid van de echte SRV. Ik denk dat het een persoonlijke voorkeur is maar na veel kroegentochten en vele muzikanten te horen spelen is deze TS7 een must.
Do it

sash
9 oktober 2002, 22:35
Ik heb inmiddels een gemodificeerde TS9 (808chip). Vind het toch de beste overdrive die er is (op de dure boetiek pedalen na dan). Klinkt ook erg lekker icm met m'n nieuwe fuzz, hij geeft er net wat extra kracht aan.

Mitch
10 oktober 2002, 20:13
Ja, als er een TS-7 voor je Fulltone had gestaan had -ie niet zo lekker geklonken :grin: