PDA

View Full Version : het is weer zo ver



Davidian
28 februari 2005, 11:04
ik heb laatst me 7 snaar terug gebracht om de tonen me niet beviel

dus het is tijd om voor een andere ik zat zelf te denken aan:

ibanez sz320mh
ibanez rg321mh met emg's

wie heeft hier evaring met die rg321?

aangezien ik ze niet alle 2 kan bestellen om te testen zou ik graag willen weten welke beter is (ik heb de sz320 wel gebrobeerd maar dan de gelakte versie en daar vond ik de hals echt kut van maar alles was verder wel ok)

suggesties op andere merken zijn ook welkom

Davidian
28 februari 2005, 11:12
oops ff vergeten te bij te zetten wat ik speel

meestal metalcore en gewoon clean spul me favo tuning is d standaard en dan soms droppen naar drop c

vester86
28 februari 2005, 11:55
was de hals kut OMDAT ie gelakt was??? dan kun je die namelijk ook nog schuren, als de rest van de gitaar je heel goed bevalt. heb ik gedaan met een vester-gitaar, en ik ben er HEEL blij mee.

Die RG 321 heeft een vaste brug, 2 humbuckers en een snelle en dunne hals als ik me niet vergis. het lijkt me een mooi ding, wat ook stemvast is (beter dan de 320 met floyd). Van die hals moet je houden, maar voor metal issie zeker geschikt..

Diedo
28 februari 2005, 12:29
ik zou denk ik toch voor de SZ gaan. mahonie body, dus heeft wel een vet geluid. heeft ook een lekkere brug.

AART
28 februari 2005, 14:15
voor lage stemmingen zeker de sz, en die mahonie versie heeft een iets lichter spelende hals idd, maar ik vond de sz 520 qm met gelakte hals ook niet slecht spelen...

Davidian
28 februari 2005, 18:21
ik zou denk ik toch voor de SZ gaan. mahonie body, dus heeft wel een vet geluid. heeft ook een lekkere brug. de rg321mh heeft ook een mahonie body

kep de sz520(de mooiere versie van de 320) vandaag ff gebrobeerd en ik vond het wel een chille gitaar alleen het was niet zo speciaal

jammer dat ik geen geld heb om in die sz ook emg's te gooien dan wist ik me keuze wel :cool:

Diedo
28 februari 2005, 18:59
rg321 heeft een basswood (lindenhout) body hoor... de pickups (psnd) zijn ook niet echt je van het... brug, tja is eigenlijk een stratbrug, daar moet je van houden.

de SZ heeft een mahonie body en een maple top. de pickups zijn nog best aardig, en hij heeft een best lekkere brug (vind ik)

ik denk echt dat je bij een een SZ meer waar voor je geld krijgt (en hij heeft betere looks (en dat terwijl ik RG570 heb))

Kasper
28 februari 2005, 18:59
kep de sz520(de mooiere versie van de 320) vandaag ff gebrobeerd en ik vond het wel een chille gitaar alleen het was niet zo speciaal

De gewone 320? Of de 320MH? Want die MH vind ik anders best wel speciaal met die finish waardoor je het hout ziet:

http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/pict_big/SZ320MHWBR-1A-01.jpg

Davidian
28 februari 2005, 21:17
kep de sz520(de mooiere versie van de 320) vandaag ff gebrobeerd en ik vond het wel een chille gitaar alleen het was niet zo speciaal

De gewone 320? Of de 320MH? Want die MH vind ik anders best wel speciaal met die finish waardoor je het hout ziet:

http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/pict_big/SZ320MHWBR-1A-01.jpg

die bedoel ik ja

weet je wat het kutte is de rg is er ook in die kleur alleen niet in nederland :(

maar als ik die rg neemt komen er zeker te weten emg's in de 81/60 wordt het dan

Davidian
28 februari 2005, 21:42
rg321 heeft een basswood (lindenhout) body hoor... de pickups (psnd) zijn ook niet echt je van het... brug, tja is eigenlijk een stratbrug, daar moet je van houden.

de SZ heeft een mahonie body en een maple top. de pickups zijn nog best aardig, en hij heeft een best lekkere brug (vind ik)

ik denk echt dat je bij een een SZ meer waar voor je geld krijgt (en hij heeft betere looks (en dat terwijl ik RG570 heb))

de rg321 ja

ik wil de rg321MH waar zou de mh voor staan denk je? :cool:
en hij heeft infinity pickups