PDA

View Full Version : Universele amp?



Lacrymosa
9 juli 2002, 15:41
Wat is volgens jullie een van de meest universele amps?
Hiermee bedoel ik dat ik zowel searing high gain nodig heb voor metal solo's als dat ik een cleaner dan clean geluid nodig heb voor jazz en zon beetje alles er tussen in voor rock en blues.

Ik zat zelf te kijken naar een Mesa, maar ik kheb nie zo super veel ervaring.

Et liefst heb ik alles in 19" omdat je dan wat minder in 1 keer hoeft te kopen.

Maar een combo waar je een 4x12 op aan kan sluiten zal ook wel volstaan.

Ik zit te denken aan prijsklasse tussen de 2000 en 2500 pleuro's

CheerS!!

BLOK182
9 juli 2002, 15:56
De Engl Savage 120 schijnt heel veelzijdig te zijn. Maja, het is wel een buizentop, en kost zo'n 1800 euro.

Dude
9 juli 2002, 17:06
tussen de 200 en 2500 euro... jezus man ga naar een gitaarzaak en trek alle verstekers open en beslis zelf welke je mooi vind

sash
9 juli 2002, 17:21
Idd voor dat geld, kan je heel wat moois vinden. Zelfs een nieuwe Fender Super Reverb kost niet zoveel. Ik denk dat Mesa wel erg universeel is.

pimmetje
9 juli 2002, 17:28
Nou voor dat bedrag is wel een leuk versterkertje te krijgen. Ik zou me niet teveel blind staren op het combo, top, of 19" gedoe. Gewoon een aantal maal naar een paar gitaarzaken gaan en vrijwel alles wat binnen je budget ligt een serieuze kans geven.

Mesa-bakken staan volgens mij niet echt bekend om hun veelzijdigheid... voor veelzijdigheid zijn enkele Engl-tjes de Koch Multitone en de Fender Cybertwin misschien wel leuk om ff te bekijken.

Maar in het gebied tot 2500 euro zijn de mogelijkheden flink uitgebreid.

BLOK182
9 juli 2002, 17:57
Ik denk dat andere exclusievere merken zoals VHT, Diezel, Bogner, Soldano ook heeeeeeel mooie (veelzijdige) versterkers maken.

qwerty
9 juli 2002, 19:23
wel eens gedacht aan de hughes en kettner triamp mkII??
is een buizentop met 3x 2kanaals voorversterkers,gelinkt aan dezelfde eindtrap. Komt neer op 6 verschillende sounds, gemodelleerd(maar dan tenminste met buizen!!!) naar allerlei verschillende versterkers. allemaal met footswitch bedienbaar.
zie test in gitarre und bass van deze maand.

Lacrymosa
9 juli 2002, 19:41
is ook een super amp, past alleen nie echt helemaal in mn budget geloof ik, of ik moet mn vakantie af gaan zeggen en daar heb ik nie echt veel zin in

CheerS!!

BLOK182
9 juli 2002, 19:55
Hij kost 2400 wepo's (mark2) en de mark 1 kost tweedehands "maar" 1100-1200 wepo's

Lacrymosa
16 juli 2002, 15:22
mn budget is iets wat ingekrompen, ik heb besloten om toch maar mn rijbewijs te gaan halen.

ik denk dak nu rond de 1300 pleuro's zit (en met eventueel nog wat geld van mn vader, maar dan moek heel erg gaan slijmen)

CheerS!!

pimmetje
16 juli 2002, 15:32
De Fender Cybertwin valt nu dus buiten 't budget... maar dat was idd geen buizen (wel veelzijdig).

Verder kan je gewoon nog steeds de meeste bovengenoemde merken wel proberen, alleen zal je je wat meer moeten beperken tot de wat kleinere broertjes in de series. Dat hoeft overigens geen probleem te zijn. Bakkies als Engl Thunder 50 en de Koch Twintone zullen eerder te hard dan te zacht staan.

Lacrymosa
16 juli 2002, 20:21
Ik heb vandaag ff een kwartiertje op een koch multitone gespeeld, klinkt wel goed, alleen heb ik er nog niet met mn eigen gitaren over gespeeld en dit was een top met een 4x12 en de gene binnen mijn budget is de combo met 2x12.
maar het duurt toch nog een tijdje voordat ik et geld heb, dus heb ik nog genoeg tijd om van alles uit te proberen.

maar is een koch een beetje veelzijdig?
want ik hoor er hele verschillende verhalen over.

en wat ik op harmony central las, was dat ze nogal snel kapot gaan, klopt dit?

CheerS!!