PDA

View Full Version : Reverb probleempje



BasdB
9 juli 2002, 14:13
De reverb van mijn amp, een Fender Hot Rod Deluxe, doet het af en toe niet helemaal. Uiteraard kan ik mij met dit probleem bij de gitaarzaak melden waar ik hem gekocht heb. Maar ik vroeg me af of zo'n probleem niet eenvoudiger te verhelpen is. Eigenlijk is mijn vraag of er als je reverb af en toe wegvalt er iets serieus met je amp aan de hand is en je hem direct moet laten repareren of dat het probleem misschien eenvoudig zelf te verhelpen is. Bvd.

sash
9 juli 2002, 16:16
Valt je reverb gewoon helemaal weg of klinkt ie raar?

Dude
9 juli 2002, 16:52
hebben die kasten niet ipv een springreverb gewoon een transistor gebeuren ????

BasdB
9 juli 2002, 17:02
Hij klinkt minder vol. Maw. als je hem vol open draait hoor je hem een beetje. Dat was eerst anders! Wat bedoel je met transistorgebeuren?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BasdB op 2002-07-09 17:05 ]</font>

Moonchild
9 juli 2002, 17:05
volgens mij hebben die hotrods idd geen spring reverbs, dus is het probleem eerder electronisch denk ik.
misschien moet je toch maar even naar de winkel gaan

stomas
9 juli 2002, 17:25
ze hebben wel een spring reverb!!

jpb
9 juli 2002, 20:29
Ze hebben inderdaad een veer die het reverb signaal maakt. Het signaal wordt echter door transistoren verwerkt (reverb driver/recovery), i.p.v. buizen. De mogelijkheid om buizen te verwisselen om te kijken of het daar zit heb je dus niet. Kan het zijn dat je de pluggen van de ververb-pan hebt verwisseld. Ik heb dat namelijk wel eens gehad. Anders kun je het beste laten repareren. succes