PDA

View Full Version : dilemma; wat doe ik met mijn gitaar setup



WillBX
28 februari 2005, 00:53
Hallo versterkermannen (en vrouwen)

Een jaar of wat geleden heb ik een v-amp 2 gekocht met alles erbij: midi-controller en bijpassend: behringer ultratwin gx212.

Ik weet één ding: de v-amp is ontzettend goed voor in de studio of oefenen, maar op het podium is het niks....geloof me je loopt tegen allerlei problemen aan.

Ik wilde nu alleen de gx212 gebruiken, maar daar zitten een aantal hele goede dingen aan en een paar heel slechte:
- Clean is het een fantastische versterker, het klinkt enorm warm en helder en krachtig door twee 12" jensen speakers. Het scheurkanaal durf ik niet te gebruiken op het podium. Dat is zo slecht, mager, schel en ruisachti dat is niet normaal.
- De effecten zijn over het algemeen erg goed: alleen de chorus heeft wat delay (geen direct geluid) en is dus voor ritmepartijen minder.

ik kan twee dingen doen..en daar kom ik maar niet uit:
- De ultratwin en de fcb1010 (midipedaal) houden en dan een tweekanaals scheurpedaal en een wahwah erbij kopen. Of twee één kanaals scheurpedaaltjes?
- De zooi verkopen en een driekanaals versterker kopen met een losse of ingebouwde effectenprocessor en een wahwah.

Ik wil in feite een 2*12" versterker die niet werkt met modeling (want dat wil ik niet meer) een clean geluid, een blues geluid en een flink scheurgeluid en dan best wat effecten. Ik kan wel alles verkopen maar dan kom ik waarschijnlijk met nieuwe inkopen in de buurt van wat ik nu heb...

Wie kan mij helpen met mijn dilemma?

BartL
28 februari 2005, 09:13
Ligt aan je budget hè. Als jij bereid bent om een extra 600 euro ofzo uit te gaan geven zou ik een nieuwe versterker gaan zoeken. Als je budget maar iets van 200 euro is zou ik gaan kijken naar een scheurpedaal en een wahwah.

harrie-beton
28 februari 2005, 13:53
beste topicstarter, je bent nieuw zie ik dus welkom op dit forum.

mijn vraag is: geef je niet te vroeg op?
Als de v amp een goed geluid geeft maar op een podium niet dan lijkt me je versterker het probleem. Hoe heb je alles aangesloten?

HB

harrie-beton
28 februari 2005, 14:04
oh ja, dit forum helpt je pas verder als jullie Jimi Hendrix correct schrijven op jullie band website. :evil:

andy
28 februari 2005, 14:16
oh ja, dit forum helpt je pas verder als jullie Jimi Hendrix correct schrijven op jullie band website. :evil:

Kijk zo verneuk je dus een topic. :seriousf:

Nielsje
28 februari 2005, 14:16
en, voordat je je non non rien ne change ergens anders geplaatst hebt, das toch geen rock man...

Rock n' sad
28 februari 2005, 14:56
zie m'n sig , yerasov tubemonster overdrive pedaal ( ja spam :p ) of zoek een degelijkere versterker die toch niet te duur is ( valvestate )

Lord Abortion
1 maart 2005, 13:55
Als je een PA hebt zou ik niet overhaast iets kopen dat je niet nodig hebt.

harrie-beton
1 maart 2005, 15:03
precies, dat zei ik ook al. Ik weet niet of de topic starter nog terug komt.

WillBX
1 maart 2005, 21:42
He hier de topicstarter,

Nou die v-amp gebruik ik niet meer op het podium, dat weet ik wel. Gewoon al vanalles geprobeerd met allerlei problemen, volume pedaal dat maar niet goed werkt met MIDI, irritante schakeltijd, clean volumes niet gelijk krijgen.

Ik sluit de v-amp op de aux aansluiting op mijn versterker aan, volgens de handleiding. Je zou hier de speaker simulation uit kunnen zetten, dit doe ik echter nooit omdat helemaal niet klinkt. Dus laat ik hem altijd aanstaan wat toch altijd een beetje schel klinkt. Andere aansluitmogelijkheden heb ik geprobeerd maar niets werkt echt goed.

Uberhaupt wil ik geen modeling meer op het podium, ik gebruik toch altijd maar clean, lichte scheur, flinke scheur. Wel doe ik veel met effecten. Maar ik ben zeker aan het rondkijken. Ik ga gewoon proberen hoe een scheurpedaal op mijn huidige versterker klinkt (2 kanaals scheurpedaal) al dat allemaal niet naar wens is dan ga ik eens naar iets nieuws kijken.

Hoe kun je trouwens het beste een overrive pedaal aansluiten, gitaar-pedaal- versterkerinput of gitaar- versterkerinput- send output - pedaal - return input.

Nielsje
1 maart 2005, 22:03
gitaar - pedaal - versterker

maar das natuurljik smaak

maar eh.. 2 kanaals scheurpedaal?!

ropp
1 maart 2005, 22:54
Mesa V-twin, ofzo??(eigelijk pedaalpre-amp)

Nielsje
1 maart 2005, 22:55
ah op die manier, ik begrijp :)

vester86
1 maart 2005, 23:50
heerlijk ding, die Vtwin (heb zelf de rackversie)

harrie-beton
2 maart 2005, 09:06
jij lijkt me dan geen type voor modeling.

koop dan paar pedalen of een goede multi effect met een lekkere 1 kanaals amp.
Voor coverbands ideaal.

Ik denk zelf dat de line6 beter is dan v-amp, misschien flextone?

BLOK182
2 maart 2005, 15:47
Maaar wat is nu het budget? Dat scheelt al een hoop!

vester86
3 maart 2005, 00:21
ik speel zelf ook in een coverband (top 40/rock) en daarin gaat het prima met een mesa V-twin (k weet niet of je daar op doelde)