PDA

View Full Version : charvel mod 6 pu,s



caelin
28 februari 2005, 00:19
ik heb een charvel mod 6 .
en daarin heb ik een seymour duncan invader ingezet .....
nu zou ik gaarne wat andere single coils erin proppen maar die moeten wel de putput van de invader kunnen benaderen ....

iemand suggesties ?

caelin
28 februari 2005, 19:08
nobody ? :o

Diedo
28 februari 2005, 19:22
check eens de sites van dimarzio en SD, want bij di marzio staat in ieder geval de output erbij vermeld... misschien kun je ook nog een HB in SC zoals de little ´59 erin pleuren... er zijn zoveel mogelijkheden...

Ibanez RuleZ
1 maart 2005, 00:50
haal alsjeblieft die invader er uit, vinnik zelf totaal geen PU voor die model 6 :-D

stop er gewoon dan iets van hotrails in ofzo, komt vast in de buurt

harrald

caelin
1 maart 2005, 09:21
invader geen element voor de mod 6 ?

waar baseer jij dat op ?

ik vind hem nml erg vet klinken :o

Nrrrk
1 maart 2005, 10:17
I agree. :)

Ibanez RuleZ
1 maart 2005, 15:21
een model 6 is een wat klassieke jaren 80 rock gitaar. vind daar een ramelement als een invader gewoon niet bij passen, zijn die gitaren te, tja, weet niet. je stopt toch ook geen EMG 81s in een Gibson ES335? ok, is wel anders, maar ik vind het zelf geen gitaar voor een Invader

Harrald

jorrit
1 maart 2005, 16:40
k zou een hotrails/jeff beck in de midden positie stoppen en een lil 59 in de neck. voor een iets "opener" neck geluid een jeff beck..

Ritch
1 maart 2005, 17:14
Alles weg doen en er dan een setje SL20 EMG's in :D



http://www.emginc.com/productimages/SL20.jpg

8-)

caelin
2 maart 2005, 00:18
een model 6 is een wat klassieke jaren 80 rock gitaar. vind daar een ramelement als een invader gewoon niet bij passen, zijn die gitaren te, tja, weet niet. je stopt toch ook geen EMG 81s in een Gibson ES335? ok, is wel anders, maar ik vind het zelf geen gitaar voor een Invader

Harrald

das nou eens de grootste onzin wat ik ooit gehoord heb ?
je zoekt toch je eigen geluid ???
ik was helemaal niet tevreden over die actieve shit die erin zat
en een emg-tje bracht ook al geen verbetering ....
dusssssss

dan ga jij spelen met een gitaar waarvan je het geluid niet goed vind ?
of verkoop je de gitaar ondanks dat ie fijn speelt ???

strange

Ibanez RuleZ
2 maart 2005, 00:39
:-D

ik weet dat het naar onzin klinkt, ik heb zelf ook een model 6 en vind t een supergitaar en die actieve shit KLINKT ook nergens naar, maarja, ik heb een hekel aan invaders denk ik :razz: t is ook gewoon smaak.

en tja, in mijn hoofd zijn soloists wat klassiekere shredgitaren en geen beukplanken, mja.

whatever

caelin
2 maart 2005, 10:04
:-D

ik weet dat het naar onzin klinkt, ik heb zelf ook een model 6 en vind t een supergitaar en die actieve shit KLINKT ook nergens naar, maarja, ik heb een hekel aan invaders denk ik :razz: t is ook gewoon smaak.

en tja, in mijn hoofd zijn soloists wat klassiekere shredgitaren en geen beukplanken, mja.

whatever

hmmm ze (charv mod 6) werden toch wel veel gebruikt om vette metal te maken hoor !
denk eerder dat de shred plank iets is met veel goud ,toeters en bellen :lol:

enne speelt yngwie op een mod 6 ?
dacht het niet

de grtn

Ibanez RuleZ
2 maart 2005, 11:36
hmm, yngwie niet, maar Vai speelde op een soloist in de jaren 80 en zo zijn er wel meer lieden die konden shredden.

enne klassieke shred daamee bedoelde ik niet de stijl klassieke shred, maar een "klassieke" gitaar om mee te shredden :razz:

Harrald

Orpheo
2 maart 2005, 13:38
Ik wil in mijn charvel (650xl, soort doorwerking van de model 6) in de brug een Jeff Beck stoppen, in de hals een lil '59, en in t midden.....tja, geen idee nog....en stacked single ofzo? nja, dat boeit niet zo, want midden gebruik ik toch nooit.....

(heb al n andere gitaar gehoord met die elementen met tzelfde hout, vandaar, klonk voor mij echt super!)

Ibanez RuleZ
2 maart 2005, 14:49
goede keuze denk ik. Ik heb een lil screamin demon in de neck, ook super.

wat ook een mooie is voor de brug: tonezone

harrald

BLOK182
2 maart 2005, 15:38
Ik doe denk ik in de mijne tzt emg81-sav-sav ofzo.